schillaci 0 Report post Posted August 14, 2016 http://www.unt.se/omvarld/junta-vill-spara-turister-i-thailand-4333176.aspx Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted August 14, 2016 Och brottslingar kommer skaffa dessa nya simkort om dom nu inför det? Knappast eller? Brottslingar kommer ju garanterat fixa vanliga simkort på annat sätt i sånna fall... Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted August 16, 2016 om man inte har nån mobil då? Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted August 16, 2016 Inget speciellt för Thailand. Överheten är paranoid lite varstans, framförallt i kommunist och militärstyrda diktaturer - men tro för den delen inte att makten inte vill ha kontroll över oss gräsrötter i andra länder. Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted August 16, 2016 om man inte har nån mobil då? Har du ingen telefon är du ytterst suspekt och kommer att förses med fotboja om du ens tillåts komma in i landet. Det första dom frågade mig senast var om mitt mobilnummer då jag inte hade haft vett att fylla i det på arrival kortet (stod ingenstans att man skulle göra det heller), det dög utmärkt med det Svenska så då fick dom det - går till min avslagna telefon. Men gör det dom lyckliga så varför förneka dom den glädjen. Share this post Link to post Share on other sites