the wife 1 Report post Posted August 10, 2016 Hej hej, Någon som har lite bättre koll än jag vad gäller utbudet på vin på Koh Lanta? Framför allt rött vin... Ska ta med mina föräldrar till Thailand för första gången och mamma är inte så förtjust i öl och vill gärna ha lite vin i stället till middag och kanske lite på balkongen innan det är dags att gå ut på middag. Nu har de fått för sig att ta med sig vin (en liter/person) men det känns så onödigt känner jag. Jag har för mig att jag sett en massa vin i butikerna och på en del restauranger. Stämmer det?? Och hur är utbudet och priserna? Att man säger att vinet är dyrare i Thailand är väl för att man jämför med annat, inte för att man jämför med priserna hemma i Sverige väl? Hoppas på lite input så jag kan stoppa mina föräldrar från att riskera läckage i resväskan. // Anna Panna Share this post Link to post Share on other sites
Latjo 2 Report post Posted August 10, 2016 Utbudet på Vin och prosecco är rätt ok nu mera. Om man inte är för petig så funkar faktiskt en del thailänska viner Riktigt bra. Men även importerade viner finns att tillgå men är lite dyrare så klart Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted August 10, 2016 Jag kom direkt att tänka på The Frog inne i Saladan. https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g303905-d1498129-Reviews-The_Frog_Wine_Cellar_Restaurant-Ko_Lanta_Krabi_Province.html Köpa vin i butik kan du göra på Lanta Mart som har ett rätt stort sortiment. Thailändskt fulvin kan man också köpa billigt, men kan inte jämföras med dem man vanligtvis köper på Bolaget. Share this post Link to post Share on other sites
the wife 1 Report post Posted August 11, 2016 Ja, men vad bra. Då ska jag säga åt dem att de inte behöver ha med vin i bagaget. Tack för hjälpen! Ja, the Frog har jag sett finns... Det får nog bli ett besök där med mamma. Share this post Link to post Share on other sites
Cleo 0 Report post Posted August 11, 2016 tex så kostar en flaska Chilenskt vin, i butik på Lanta, från ca 700-900 bht och uppåt. På restaurangerna så serveras ofta ett lådvin som heter Mont Clair och det kostar ungefär 150-200 bht/liter i butik. Det är helt ok om man inte är jättekräsen, men det bör serveras väl kylt (även det röda vinet) Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted August 11, 2016 Vi tar med rödvin om det är möjligt, gäller även Lanta. Lanta mart har hyfsat utbud men på stränderna är det sämre och priserna höga. På restaurangerna är det ännu sämre, oftast helt smaklöst och blir inte bättre av att det i allmänhet serveras direkt från kylskåpet och många gånger från en flaska som vart öppen ett tag... Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted August 11, 2016 Ta med er en box vin. Godare vin och billigare. Är så glad att vi tog med vin till Bali då det var ännu dyrare där än i Thailand med vin. Share this post Link to post Share on other sites
jannelenn 2 Report post Posted August 11, 2016 Var på koh pangan i vinntras. Tog en sväng till Big C och där fanns minst 3 olika bag in box sorter. Både rött o vitt till bra priser. Share this post Link to post Share on other sites