schillaci 0 Report post Posted August 9, 2016 Hej alla! Ska flyga Stockholm-Bangkok-Trat i december, men var av olika anledningar tvungen att göra två separata bokningar för Sthl-BKK och BKK-Trat. Nu visar det sig att bolagen inte har något samarbete och att det inte går att checka bagaget hela vägen till Trat från Sthlm. Vid kontakt med Bangkok Airways fick vi rådet att hämta ut väskorna, göra immigration och sedan checka in på nytt för Trat-flighten. Tidsåtgång 3,5-4 timmar enligt flygbolaget. Vi landar 5.45 i BKK och har sedan bokat Trat-flighten 8.20. Dvs bara 2,5 timmes connection. Är vi körda och måste köpa nya biljetter till trat med senare flyg eller är det någon här inne som har gjort samma tripp och vet att det brukar fungera ändå? Tacksam för alla erfarenheter. Share this post Link to post Share on other sites
vårsol 6 Report post Posted August 9, 2016 Har inte gjort samma flygtur men kommit till BKK flera gånger på morgonen och då har vi varit genom kontrollen och fått våra väskor på 1 timme. Er tidtabell kan inte vara ett problem Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted August 9, 2016 Ni hinner gott och väl - om nu ert flyg landar i tid. Tidigare var bagaget framme när man gått igenom passkontrollen, numera går passkontrollen väldigt snabbt så ni får vänta på bagaget, kanske 20 min, sedan tar det 20 minuter till er nya gate. M.a.o. ni hinner både äta och shoppa Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted August 9, 2016 Jag har gjort den flygrutten och det är inga bekymmer med att hinna. Trat är nog landets minsta flygplats och är riktigt charmig. Share this post Link to post Share on other sites
schillaci 0 Report post Posted August 9, 2016 Då kan jag lugna mitt resesällskap. Tack för info Vårsol, Evert och Pelle! Share this post Link to post Share on other sites
sayang 1 Report post Posted August 9, 2016 Funkar fint! Gjort precis samma rutt oxå👠Share this post Link to post Share on other sites
ansa 0 Report post Posted August 9, 2016 Har gjort samma rutt och det fanns gott om tid för byte. Share this post Link to post Share on other sites