Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
*Martina*

Trivago

Rekommendera Poster

Det går inte att boka genom Trivago, det är en site som jämför hotellpriser från just bokningssiter.

Trivago har sparat oss mycket pengar men kolla också hotellets egen site, dom stora kedjorna har idag oftast bättre priser på sin hemsida, ofta kallade medlemspriser men vem som helst kan bli medlem...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går inte att boka genom Trivago, det är en site som jämför hotellpriser från just bokningssiter.

Trivago har sparat oss mycket pengar men kolla också hotellets egen site, dom stora kedjorna har idag oftast bättre priser på sin hemsida, ofta kallade medlemspriser men vem som helst kan bli medlem...

Större kedjor tp Sunwing?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir även lite förvirrad när ving säger att är man 3 vuxna och 1 barn så måste man ha en 2 rumssvit.. Men kollar man på Sunwings hemsida så står det att ett rum för 4 pers är för 2 vuxna och 2 barn eller 3 vuxna och barn???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir även lite förvirrad när ving säger att är man 3 vuxna och 1 barn så måste man ha en 2 rumssvit.. Men kollar man på Sunwings hemsida så står det att ett rum för 4 pers är för 2 vuxna och 2 barn eller 3 vuxna och barn???

Olika sidor kan ha olika villkor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir även lite förvirrad när ving säger att är man 3 vuxna och 1 barn så måste man ha en 2 rumssvit.. Men kollar man på Sunwings hemsida så står det att ett rum för 4 pers är för 2 vuxna och 2 barn eller 3 vuxna och barn???

Maila hotellet och fråga ang detta. Beror på vilken sängtyp det är i rummen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir även lite förvirrad när ving säger att är man 3 vuxna och 1 barn så måste man ha en 2 rumssvit.. Men kollar man på Sunwings hemsida så står det att ett rum för 4 pers är för 2 vuxna och 2 barn eller 3 vuxna och barn???

Maila hotellet och fråga ang detta. Beror på vilken sängtyp det är i rummen.

Jag gjorde det igår kväll så jag väntar på svar :)

Har även en annan fråga som nån kanske kan svara på.. När jag tittar på hotels.com som hade bästa pris så står det frukost 1464 kr när jag knappat in att vi är 2 eller 3 vuxna och 1 barn. Det är väl 1464 för hela sällskapet? Skaplig skillnad då mot ving som tar ca 3500 för hela sällskapet :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du inser nog? själv att du kan lägga ner Ving nu.

Du klarar ju att googla på det mesta och då klarar du nog att boka flyg och hotell inkl frulle också.

Så det är inget viktigt man missar när man bokar själv? Ving lägger på så saftigt alltså? Skulle vilja forska mer i det men har inte så mkt tid att sitta o leta på nätet därför frågar jag här :) 4500-5000 per person skulle vi spara på att strunta i ving :o på exakt samma resa! Fast 2 rums svit med ving men de känns rätt onödigt..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du inser nog? själv att du kan lägga ner Ving nu.

Du klarar ju att googla på det mesta och då klarar du nog att boka flyg och hotell inkl frulle också.

Så det är inget viktigt man missar när man bokar själv? Ving lägger på så saftigt alltså? Skulle vilja forska mer i det men har inte så mkt tid att sitta o leta på nätet därför frågar jag här :) 4500-5000 per person skulle vi spara på att strunta i ving :o på exakt samma resa! Fast 2 rums svit med ving men de känns rätt onödigt..

Ni missar att få en stpr svit istället för ett vanligt rum...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir även lite förvirrad när ving säger att är man 3 vuxna och 1 barn så måste man ha en 2 rumssvit.. Men kollar man på Sunwings hemsida så står det att ett rum för 4 pers är för 2 vuxna och 2 barn eller 3 vuxna och barn???

Maila hotellet och fråga ang detta. Beror på vilken sängtyp det är i rummen.

Jag gjorde det igår kväll så jag väntar på svar :)

Har även en annan fråga som nån kanske kan svara på.. När jag tittar på hotels.com som hade bästa pris så står det frukost 1464 kr när jag knappat in att vi är 2 eller 3 vuxna och 1 barn. Det är väl 1464 för hela sällskapet? Skaplig skillnad då mot ving som tar ca 3500 för hela sällskapet :o

På Hotels brukar det ju stå ett pris utan frukost och ett pris med frukost... Det priset som står är ju totalpriset för alla dagar och alla personer med eller utan frukost.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Martina": Skillnaden mellan att boka ett charterpaket och att boka själv är att med ett charterpaket så köper du ett helt koncept, där det ingår service och personal på plats. Du betalar för allt detta. En reseledare möter på flygplatsen och hänvisar dej till en transferbuss. På hotellet finns möjlighet till att träffa reseledare och olika problem som kan uppstå är dom behjälpliga med.

Om du bokar själv så får du fixa dessa saker själv. Transfer, kontakt med hotellpersonalen direkt vid problem, kontakt med sjukvård själv osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många vuxna och barn ni är, men ett mindre barn får plats i dubbelsängen. Större barn funkar i extrasäng, men det kostar ett par hundra per natt. Annat alternativ är att boka 2 rum nära varandra eller rum med connecting door. En del hotell har även familjerum. Då kan det vara en dubbelsäng och en våningssäng t ex.

Kolla olika bokningssiter och jämför vad de har för rum. Familjerum kan finnas på en men inte på en annan.

Brukar ni äta frukost så boka med frukost.

Som sagt, du klarar säkert att boka själv och thailändarna är väldigt hjälpsamma när det gäller att lösa saker. De är så vana vid förvirrade turister  :)

När ni landar står det taxibilar och väntar även om det är kl 06 på morgonen.

Ska ni boka utflykter så gör det på "byn". Hotellet brukar vara dyrare (och garanterat även Ving då).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×