Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Smelly

Pris speed boat Koh Lanta- Koh Lipe

Rekommendera Poster

Tack för snabbt svar. Har åkt samma sträcka förut men glömde priset. Jag håller med om att när det är höga vågor är

det inget vidare med speed boat dock finns det lite större båtar som är rätt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka större båtar rekommenderas på den sträckan?

Vi ska också åka Lipe-Lanta i December.

Hej!

Det finns speed boat`s som tar cirka 20 pers de är lite stadigare på sjön än de allra minsta. Kommer dock inte ihåg bolaget vi åkte med men de hade lite större båtar.

/ Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka större båtar rekommenderas på den sträckan?

Vi ska också åka Lipe-Lanta i December.

Hej!

Det finns speed boat`s som tar cirka 20 pers de är lite stadigare på sjön än de allra minsta. Kommer dock inte ihåg bolaget vi åkte med men de hade lite större båtar.

/ Markus

Dom du tänker på är Bundhaya,kör stor speedboat högsäsong Lanta/Lipe

Men det slår ju rätt fint i dom med,men sitter man bara hyffsat långt bak går det ändå fint.

Hade rejäl vind i vintras på den sträckan,rediga vågor.

Satt ett par med ett spädbarn nästan längst fram,såg inte roligt ut :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man bör nog vara försiktig med speedboat i Thailand. 1000 hk i aktern framförandes av en yngling, knappast med skepparexamen?Många på detta forumet tycks ovetande hur många som omkommer i Thailand varje år med speedboat. Senast för inte så länge sen både på Phuket och Samui!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trots att jag är gammal (65++) är jag INTE rädd för att åka speedboat. Tycker att de numera är försiktigare än vad de var för låt oss säga 10 år sedan.

Är det stora vågor brukar de numera dra ned något på gasreglaget, och 1000 hk kan behövas med 50 pers och bagage ombord - om något ska hända >:D

Det räcker gott och väl med att propellrarna är i vattnet, resten kan gott och väl vara i luften - går "något" mjukare då. :laugh:

Åk fort, dö ung, bli ett vackert lik :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte färjan? Helt klart säkrast och bekvämast. Tigerline har fungerat fint men just nu såg jag att deras websida är under "construction".

Har också varit in där och sett att den är under "construction". Finns det några andra som trafikerar sträckan? Hittade denna http://www.phuketferry.com/koh-lipe.html nån som åkt med dom?

Ska till Langkawi och börjar i Krabi är tanken eller ska man börja nån annanstans?

Som jag förstår det så måste man kliva av på Koh Lipe för Imigration innan man far vidare. Nån som gjort det och tar det lång tid? Jag menar ska stanna där några nätter, men fixar dom papprena under tiden eller är det köa som gäller innan man åker vidare till Langkawi?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan, Vi åkte med dessa för två år sedan och har bokat igen nu till vintern.

Funkade utmärkt förra gången.

Tack Tack  :)

Chattade med dom och fick svar på lite frågor  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×