Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jojo

Boende...

Rekommendera Poster

Hej..vet att detta ämne säkert har nämnts 1000 gånger men frågar ändå..

Ska till Thailand februari 2017 3 veckor.

Vi tänkte besöka Krabi,Koh Bulon,Koh Lipe

Och ev railai beach..

Är det någon som har tips på bra ställen att bo på..Vi vill gärna bo nära vattnet

Måste vara rent och fräscht och att vi vill boka hemifrån.budgeten är på ca 500-1000 kr per natt.

Vill gärna veta ni som har varit där i hyfsad närtid.

Mvh Jojo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Koh Lipe kan jag Rekomendera Mountain Resort, ligger på andra sidan av ön men de har super shuttle service som kör ner till gågatan från morgon till kvällen.

Väldigt fräsch och bra boende.

Pool.

Enda minuset är om man inte vill gå i trappor så är det de till stranden.

Men en fantastiskt fin resort med underbar utsikt.

Vi har varit där 2 ggr och bodde där i februari och betalade 800kr/natt ca där ingick frukost.

Krabi, menar du i krabi town eller Ao Nang?

I själva krabi town är det inget speciellt å bo en längre tid, men i Ao Nang så är det mer för oss turister 😉

I AoNang kan jag Rekomendera Somkiet Buri, ligger på huvudgatan men väldigt bra byggt med en miljö som i djungeln.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar .

Vi vill ha det bokat och klart här hemma då vet vi och slipper leta.

Ska kolla koh lipe.vilken typ av stuga bodde ni i? Och det blir nog 

Ao nang i krabi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dig med att ha klart allt här hemma innan avfärd, vi är likadana.

Vi har bott i en "VIP Air con bungalow"

Nu är vi bara 2 stycken men det får plats fler i en sådan bungalow med extrasäng, vi fick en bungalow nära restaurangen och det va väldigt smidigt på många sätt men enda minuset va att man kunde höra när de började förbereda för frukosten haha.

Men annars så fint och fräscht på hela resorten och härligt stämning.

I Ao Nang har vi bara varit en gång och det för 4 år sedan tror jag det är nu, vi bodde i alla fall på Somkiet Buri.

Detta ligger väldigt centralt på en gågata men det är lite gömt från gatan och man hör ingen trafik eller annat inne från resorten.

De har behållt/återskapat likt en djungel miljö så det är väldigt lummigt där.

Vi gillade den resorten väldigt mycket pga läget och allt annat.

Tänker boka detta själva igen tror vi om vi inte får nått annat bra tips.

När planerade ni att åka?

/Anneli

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Anneli vi åker i februari...

Har en del bokat börjar i Koh Lanta sen koh Lipe,koh Bulon sen avsluta i Krabi...

Tror vi....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

J 2 första gångerna jag var i Thailand tog vi allt på sparken och letade hotell på plats, jag blev bara stressad av det, känner det är skönt att ha det färdigt bookat och veta vad och när man ska vara en plats :D  Då får jag kopplat av.

Ang Railay Beach så hade jag då häldre bott i Ao nang och tatt båten till railay på dagen, badat och ätit och myst där då. Så vara i Ao Nang på kvällen.

Har bott på två olika hotell i Ao nang, The L Resort och Haleeva sunshine, Haleeva har ändrat sin profil lite värker det som för dom har plötsligt sovsalar där nu, så vi tittar efter nytt själva innför nästa resa, L-resort är ny renoverat och ganska gott prisat, men kanon läge! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi brukar bo på Railay hellre än i Ao Nang, så härligt på kvällarna på Railay East och på vägen mellan stränderna. Många bra restauranger och härlig stämning tycker jag. Sen brukar vi i stället ta en longtail till Ao Nang för lite shopping, men där är inte mysigt tycker jag. :) Lagom för en dag då och då.

Vi har bott på Sand Sea Resort och Railay Bay Resort and Spa, de hotellen ligger riktigt bra.

Lite dyrare med lika bra läge är Railay Village och riktigt dyrt och lyxigt är Rayavadee.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi tycker också det är skönt att ha det mesta bokat, bokar det mesta nu med fri avbokning så man kan ändra sig om man hittar något bättre längre fram.

Vi ska åka i mars och har tänkt oss Koh Lanta 3-4 nätter bara för att landa, sen Koh Kradan, sen en ö till och sen tillbaka till Koh Lanta en vecka-10 dagar bara för att avsluta utan att behöva packa om väskorna igen innan det är dags att åka hem. Få allt tvättat och bara ha det härligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×