Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jeanettem

Hotell i Khao Lak

Rekommendera Poster

Har tittat på två hotell i Khao Lak och har svårt att bestämma mig!

Vi är två vuxna och en 14-åring som åker i juli och planen är 5 nätter i Khao Lak.

Hotellen jag väljer emellan är Baan Krating Khao Lak och Nangthong bay resort. Priset är detsamma på bägge dessa hotell. Det jag undrar över är läget, standard på hotellet bl a. Nån som bott på något av dessa hotell nyligen?

Eller har ni något annat hotell som ni rekommenderar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett hotell som jag rekommenderar är Mai Khao Lak. Väldigt fint, precis vid stranden där det inte fanns mycket folk. Och fantastisk god o billig mat vid de små restaurangerna på stranden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde på Nang Thong bay resort 2 i familjerum och det var mycket bra. Mysigt poolområde och fin trädgård.

Negativt var att frukosten inte ingick, så det blev lite dyrt med frukosten, och att hotellen vid stranden ligger en bit från "centrum" som ligger längre upp och är ganska omysigt med en stor, väl trafikerad väg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nedanför Baan Krating ligger Khao lak Sunset som jag kan rekommendera. Baan Krating hade fin utsikt men många långa trappor ner till stranden. Sunsets frukostbuffe serverades vid stranden. Absolut den vackraste frukostplatsen jag upplevt. Frukosten i säg helt tillräcklig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tittat på två hotell i Khao Lak och har svårt att bestämma mig!

Vi är två vuxna och en 14-åring som åker i juli och planen är 5 nätter i Khao Lak.

Hotellen jag väljer emellan är Baan Krating Khao Lak och Nangthong bay resort. Priset är detsamma på bägge dessa hotell. Det jag undrar över är läget, standard på hotellet bl a. Nån som bott på något av dessa hotell nyligen?

Eller har ni något annat hotell som ni rekommenderar?

Beror på om utsikten eller närheten till centrum är viktigast. Om det vackra läget är viktigast då är Khao lak Sunset bäst (som vårsol skrev). Om ni vill ha en kortare promenad till centrum i Nang thong då är Nang thong bay resort bäst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det lär vara väldigt lugnt och lite turister i juli. Vi var där i juni förra året och vädret var väl OK, men det var bättre väder på södra Phuket.

Passa på att åka forsränning, bra priser på sommaren och riktigt roligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett hotell som jag rekommenderar är Mai Khao Lak. Väldigt fint, precis vid stranden där det inte fanns mycket folk. Och fantastisk god o billig mat vid de små restaurangerna på stranden.

Det hotellet ligger nästan två mil norr om Khao lak centrum på en beach som heter Paak weep

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×