Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Pernillalager

Qatar till Bangkok via Doha, ist för Thai?

Rekommendera Poster

Helu

Planerar höstens resa.

Hittade för 2 vuxna samt ett ban på 9 biljetter för 11 000, ist för thai som låg på 18 000

Är Qatar bra att åka med? har bara flugit direkt med thai innan och är nöjd,

på Doha va de bara 1,50 min innan man far vidare, hinner man byta plan på det eller hur stor är den flygplatsen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har aldrig flugit med Thai men på vår senaste resa flög vi via Doha med Qatar och får nog säga att det va det klart bästa bolaget vi flugit med och flygplatsen är riktigt bra! Och du hinner byta plan på 1:50 utan problem....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har aldrig flugit med Thai men på vår senaste resa flög vi via Doha med Qatar och får nog säga att det va det klart bästa bolaget vi flugit med och flygplatsen är riktigt bra! Och du hinner byta plan på 1:50 utan problem....

Oh va bra :) ingår de mat på planet, vet du de? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom hem i Måndags från Thailand efter åkt med Qatar som alla mina sista resor. Qatar har den bästa servicen och ganska skönt med bensträckare halvvägs om man åker deras dreamliner. Deras 777-300 och framförallt A380 är behangliga.

1.50 hinner du utmärkt med nästa flyg utan problem, jag hade 1.25 på mig på ditvägen

Bra pris förresten med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jätte bra bolag. Maten är om och man får på både sträckorna.

Den enda nackdelen är att man alltid lyckas somna när man ska mellanlanda.

Flygplatsen är stor men lätt att hitta.

Finns en ok barnavdelning med lite rutschekanor med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har åkt med Qatar 2 år i rad nu.

Åkte senast med dom för 2 dagar sen.

Har bara positivt att säga. Trevlig personal, god mat samt fri dricka.

Flygplatsen är jättefin och lätt att hitta.

Thai kan jag inte yttra mig om, har aldrig åkt med dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helu

Planerar höstens resa.

Hittade för 2 vuxna samt ett ban på 9 biljetter för 11 000, ist för thai som låg på 18 000

Är Qatar bra att åka med? har bara flugit direkt med thai innan och är nöjd,

på Doha va de bara 1,50 min innan man far vidare, hinner man byta plan på det eller hur stor är den flygplatsen?

Personligen föredrar jag alla dagar i veckan att flyga direkt. Där ligger min prio.

Qatar economy vs Thai economy är väl jämnt skägg. Stör mig dock på lådan för AVOD på golvet under stolen på Qatar, som generar en hel del. I gengäld har de fräschare och tystare plan (787 och A380).

7.000 kr är ju en del pengar och det får var och en bedöma huruvida detta är värt det för att flyga direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flög denna rutt från Köpenhamn via Doha februari förra året med fru & 1,5-årig dotter. Har enbart gott att säga om Qatar - trevlig personal, bra flyg, bra mat samt fin flygplats. Tänkte boka med Qatar igen faktiskt - avresa februari nästa år  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi flög med Qatqr i slutet på januari...för 2 vuxna betalade vi 10200:- vi bokade reguljärt med Ving i augusti och reste 21/1-16 från Arlanda kl 15:05... Servicen (allt ingick) och platserna var toppen, egen skärm med massa nya filmer som inte kommit hit än, landade i Doha efter 6 timmar på en flygplats som var mycket modern, fräsch å fin...satte oss på en resturang å tog en drink/öl innan nästa plan gick efter 2 timmar till Bkk, den flygningen tog oxå 6 timmar! Skönt med en bensträckare efter 6 timmar!

Kan verkligen rekommendera Qatar

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×