Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Åter igen, svikna män

Rekommendera Poster

Ja, man undrar så mycket...? Kanske kvinnans roll i formandet av sina söner? Kan det ha ngt med de "dåliga exemplen" att göra..? Eller männen ni valt att skaffa barn med? En del använder de "sämsta" exemplaren för att generalisera över alla män....? Trist o tröttsamt!

Håller med om detta. Men hur kommer det sig att kvinnor ska k.....s av en "Viking" pga sina åsikter? Ingen man behöver tydligen det på detta forum. Jag bara undrar.

Sådana "påståenden"/ uttalanden finns nog inte många män som skriver under på. En del tycker att det är ok( eller ser det som ett  sätt att "ge igen" på) - dom allra flesta män skulle aldrig säga så.

Håller med! Underligt att det händer på detta forum. I synnerhet efter mina inlägg. Har aldrig fattat varför. I detta jämställda land, Sverige. Just dessa inlägg har gjort att jag tvivlat på "vissa" svenska män som finns på forumet och som gärna kritiserar män från andra kulturer. Har aldrig blivit förödmjukad pga mitt kön från andra kulturers män. Men på detta forum har jag fått veta att jag borde k....as...mer, att jag är bitter pga utebliven kärlek, att jag hatar män, att jag behöver en "Viking", att jag ska hålla mej till feminist rabiata forum. Väldigt konstigt! Skulle vara intressant att se liknade attacker mot män som uttryckte avvikande åsikter. Men det sker inte!

Jag hoppas och tror att dessa män på forumet utgör en minoritet  i den svenska kulturen. Jag har inte den uppfattningen att dessa åsikter gäller svenska män överlag. Som tur är!

Varför överhuvud taget argumentera med en så bitter kvinna, som har så taskig syn på Svenska men. Vet inte vad hon varit med om. Men antagligen är det något traumatiskt. Låt det bara vara. Låt det bara rinna ut i sanden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man undrar så mycket...? Kanske kvinnans roll i formandet av sina söner? Kan det ha ngt med de "dåliga exemplen" att göra..? Eller männen ni valt att skaffa barn med? En del använder de "sämsta" exemplaren för att generalisera över alla män....? Trist o tröttsamt!

Är inte det precis det du gör här, men med kvinnor?

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man undrar så mycket...? Kanske kvinnans roll i formandet av sina söner? Kan det ha ngt med de "dåliga exemplen" att göra..? Eller männen ni valt att skaffa barn med? En del använder de "sämsta" exemplaren för att generalisera över alla män....? Trist o tröttsamt!

Håller med om detta. Men hur kommer det sig att kvinnor ska k.....s av en "Viking" pga sina åsikter? Ingen man behöver tydligen det på detta forum. Jag bara undrar.

Sådana "påståenden"/ uttalanden finns nog inte många män som skriver under på. En del tycker att det är ok( eller ser det som ett  sätt att "ge igen" på) - dom allra flesta män skulle aldrig säga så.

Håller med! Underligt att det händer på detta forum. I synnerhet efter mina inlägg. Har aldrig fattat varför. I detta jämställda land, Sverige. Just dessa inlägg har gjort att jag tvivlat på "vissa" svenska män som finns på forumet och som gärna kritiserar män från andra kulturer. Har aldrig blivit förödmjukad pga mitt kön från andra kulturers män. Men på detta forum har jag fått veta att jag borde k....as...mer, att jag är bitter pga utebliven kärlek, att jag hatar män, att jag behöver en "Viking", att jag ska hålla mej till feminist rabiata forum. Väldigt konstigt! Skulle vara intressant att se liknade attacker mot män som uttryckte avvikande åsikter. Men det sker inte!

Jag hoppas och tror att dessa män på forumet utgör en minoritet  i den svenska kulturen. Jag har inte den uppfattningen att dessa åsikter gäller svenska män överlag. Som tur är!

Inte jag heller. De tillhör undantagen men tyvärr så hörs de mest :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man undrar så mycket...? Kanske kvinnans roll i formandet av sina söner? Kan det ha ngt med de "dåliga exemplen" att göra..? Eller männen ni valt att skaffa barn med? En del använder de "sämsta" exemplaren för att generalisera över alla män....? Trist o tröttsamt!

Är inte det precis det du gör här, men med kvinnor?

:JC_goodpost:

hille- om du tycker det är " en good post" så vet du inte heller vad ordet "generalisering" betyder... Visa ( citera) gärna vad jag generaliserat i mitt inlägg......  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fegt att hålla med ditten och datten.

Stå i stället rak i ryggen och förklara exakt vad du tycker och tänker.

För övrigt typiskt svenskt, stå bakom och mumla bifall i stället för att spontat förklara vad han/hon tycker/tänker :nau.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man undrar så mycket...? Kanske kvinnans roll i formandet av sina söner? Kan det ha ngt med de "dåliga exemplen" att göra..? Eller männen ni valt att skaffa barn med? En del använder de "sämsta" exemplaren för att generalisera över alla män....? Trist o tröttsamt!

Håller med om detta. Men hur kommer det sig att kvinnor ska k.....s av en "Viking" pga sina åsikter? Ingen man behöver tydligen det på detta forum. Jag bara undrar.

Sådana "påståenden"/ uttalanden finns nog inte många män som skriver under på. En del tycker att det är ok( eller ser det som ett sätt att "ge igen" på) - dom allra flesta män skulle aldrig säga så.

Håller med! Underligt att det händer på detta forum. I synnerhet efter mina inlägg. Har aldrig fattat varför. I detta jämställda land, Sverige. Just dessa inlägg har gjort att jag tvivlat på "vissa" svenska män som finns på forumet och som gärna kritiserar män från andra kulturer. Har aldrig blivit förödmjukad pga mitt kön från andra kulturers män. Men på detta forum har jag fått veta att jag borde k....as...mer, att jag är bitter pga utebliven kärlek, att jag hatar män, att jag behöver en "Viking", att jag ska hålla mej till feminist rabiata forum. Väldigt konstigt! Skulle vara intressant att se liknade attacker mot män som uttryckte avvikande åsikter. Men det sker inte!

Jag hoppas och tror att dessa män på forumet utgör en minoritet i den svenska kulturen. Jag har inte den uppfattningen att dessa åsikter gäller svenska män överlag. Som tur är!

Varför överhuvud taget argumentera med en så bitter kvinna, som har så taskig syn på Svenska men. Vet inte vad hon varit med om. Men antagligen är det något traumatiskt. Låt det bara vara. Låt det bara rinna ut i sanden

Kan hålla med dej på ett villkor. Nästa gång nån "bitter gubbe" uttrycker negativa åsikter som inte passar dej...Skriv då att han behöver röv...kn..as av en "viking" pga sin bitterhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fegt att hålla med ditten och datten.

Stå i stället rak i ryggen och förklara exakt vad du tycker och tänker.

För övrigt typiskt svenskt, stå bakom och mumla bifall i stället för att spontat förklara vad han/hon tycker/tänker :nau.

Nja, "good post" innebär ju att man instämmer med föregående talare och inte har nåt mer att tillägga. Tror nog du har fått nån sån av mig också vid några tillfällen...och inte har du klagat då ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta nu inte illa upp Hille, men Sverige består av en dj**la massa jasägare. Obekvämt eller rent ut sagt fegt att inte våga säga sin åsikt, men hålla med på andras är inte lika farligt.

Vi är för många följa John, när någon säger sin åsikt som i många fall kan vara obekväm för en del (många), väntar omgivningen på att se åt vilket håll vinden blåser. Ska vi ge bifall eller ska vi dissa.

Hur många dissade inte SDs flyktingpolitik, nu gör HELA Europa exakt vad SD föreslog :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni är samma personer som tjafsar jämt!

Säger det er inget?

Jag tar inte ställning i frågan, varken i den här eller i nån annan "politisk" tråd.

Oavsett att man kan ha starka åsikter i vissa frågor så kanske man ska fundera på att ventilera dom på andra mer passande forum!

Visst, det ska vara "högt i tak" och alla de argumenten! Men det här blir ju bara negativt oavsett från vems håll man tittar!!!

Jag tror att vi har fattat vad ni fåtalet kämpar har för åsikter! Åt båda hållen!!!

Det här var en gång i tiden ett fantastiskt trevligt forum...

Får väl tyvärr göra som många andra och lämna in handduken! Har tröttnat på detta tjafs i var å varannan tråd!!!

:'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mr. Ironman.. snälla stanna kvar lite till. Det måste finnas sätt att påverka och se till att detta forumet inte förfaller och blir något om ingen vill ha. Förbli stark, snälla du.

Själv gör jag vad jag kan genom min positivitet och öppenhet för att lära känna de andra forummedlemarna. Dela bilder.. dela erfarenheter... det är det man söker här tycker jag. Och vänskap så klart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir mitt enda inlägg i denna tråd.

Tänk att samma idiot ännu en gång lyckats få en tråd att spåra ut tack vare sitt eviga jävla genusidioti.

Förstår ironman. Vet att jag spårar själv ibland men det beror enbart på en enda person som aldrig kan låta bli att kommentera män eller vad andra tycker.

Stolt Plexus för att du återigen lyckats? Nyligen lämnade Stone, snart Ironman (vilket vore tråkigt) och jag börjar också totalruttna på att DU alltid skapar skit pga av ditt genussnack och eviga diskuterande där du alltid har rätt och idiotförklarad andra  :cr  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas att Ironman stannar! Han har aldrig kallat mej idiot. Eller nåt annat nedsättande. 99% av dom på forumet uttrycker sig aldrig så. Inte jag heller. Brukar hålla mej ifrån personangrepp och fokusera på åsikterna.

Håller för övrigt med om att dessa diskussioner borde upphöra. Gäller både mig och andra som brukar vara aktiva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Herregud vad det här spårat ur.

Det underbara med människor är att alla har olika åsikter.

Ett forum mår bäst av att folk ventilerar åsikter.

Dock får man både ta och ge.

Ibland kan man knipa igen även fast man är jäkligt sugen så att säga

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni är samma personer som tjafsar jämt!

Säger det er inget?

Jag tar inte ställning i frågan, varken i den här eller i nån annan "politisk" tråd.

Oavsett att man kan ha starka åsikter i vissa frågor så kanske man ska fundera på att ventilera dom på andra mer passande forum!

Visst, det ska vara "högt i tak" och alla de argumenten! Men det här blir ju bara negativt oavsett från vems håll man tittar!!!

Jag tror att vi har fattat vad ni fåtalet kämpar har för åsikter! Åt båda hållen!!!

Det här var en gång i tiden ett fantastiskt trevligt forum...

Får väl tyvärr göra som många andra och lämna in handduken! Har tröttnat på detta tjafs i var å varannan tråd!!!

:'(

Jag håller med. Oerhört trist att trådarna alltid spårar ur och halkar in på samma ämnen. Visst pratas det mat, dryck och annat som inte har med Thailand att göra men då slipper man alla påhoppen och otrevligheter i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev tyvärr ett inlägg två.

Jag vet att jag bidrar till diskussioner, dock inte i denna tråd eftersom jag inte tyckte att jag hade något att bidra med i ämnet som Ejje länkade till.

I inlägg 5 eller 6 kommer då det som i mitt tycke helt onödigt häller bensin på brasan, nämligen att svenska män tänker med fel huvud och sen var skiten igång igen. Att personen ifråga sen beklagar sig för att hon alltid råkar illa ut i trådarna vilket självklart inte beror på henne utan det är de dumma svenska männen som alltid orsakar att hon hamnar i trubbel här blir ju bara löjligt och spär på osämjan  :cr  :cr

Hade inte inlägget om de med k-ken tänkande svenska männen skrivits hade denna tråd inte spårat ut. Inse en gång för alla att kvinnor och män är, tänker och fungerar olika och ge fan i detta eviga jävla genussnack så tror jag att betydligt färre trådar spårar. Och om man vågar stå för att man själv orsakar oreda här så slipper man nog också en del skit.

Amen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×