Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
entropi

Första resan till Thailand på onsdag 9/3! :D

Rekommendera Poster

SÅ GLAD! RESFEBERN ÄR TOTAL!!!

Har inte vart utomlands på hur länge som helst.. Och aldrig i Thailand.

Kommer inte leva så jättelyxigt, men värmen räcker gott och väl!

Har en budget på runt 260kr/dag inkl allt.

Uppdateringar på min budgetresa kommer då och då. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det ska nog gå om man låga krav på boende, inte åker till öar och dyra turistorter samt håller sig till thaimat.

Ska bli spännande att få uppdateringar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj! Detta ska bli kul att följa...

Har sätt rum i Pattaya för under 300 baht natten och då har man ju 700 över till mat och övrigt och det går ju om man vill =)

Välkommen som medlem btw =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha! Ja det lär bli spännande. Jag har extremt låga krav på boendet faktiskt. Spenderar väldigt lite tid på hostels och är ute större delen av dagarna.

Sen att jag inte dricker frigör en hel del pengar. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha! Ja det lär bli spännande. Jag har extremt låga krav på boendet faktiskt. Spenderar väldigt lite tid på hostels och är ute större delen av dagarna.

Sen att jag inte dricker frigör en hel del pengar. :dan

Hur länge hade du tänkt vara borta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag stannar i Bangkok 10:e - 13:e. Sitter just nu och försöker planera en rundresa. Verkar inte finnas något bra sätt att ta sig över bukten som inte involverar flygplan för örti miljarder baht bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Resa inom landet är ju inte dyrt! Inte ens flyg...

Men med din budget så förstår jag. Buss eller tåg blir det väl då!?

Personligen så tycker jag 1000B låter extremt lite även om man bor billigt och äter billig thaimat. Det är ju inte 80-talet längre...

Men visst går det! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Resa inom landet är ju inte dyrt! Inte ens flyg...

Men med din budget så förstår jag. Buss eller tåg blir det väl då!?

Personligen så tycker jag 1000B låter extremt lite även om man bor billigt och äter billig thaimat. Det är ju inte 80-talet längre...

Men visst går det! 

Ja buss kommer jag definitivt åka! Vet av erfarenhet från när jag bodde i Kambodja att det är det bästa (men kanske inte svalaste) sättet att ta sig fram.

Tanken med just den här resan är att hitta lugna platser att läsa böcker och koppla av på. Ingen ziplining eller andra aktiviteter för mig, faktiskt. Men vi får väl se vad som händer.. :D

Sitter och filar på min konversations-thai nu!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man håller sig borta från turiststråken går det utan problem klara sig på 1000 THB / dag. Var nyligen 2 veckor utanför Chiang Mai och där kunde åt hela familjen på 4 middag för 120-150 THB. Kapaow Moo eller lokal curry med ris kostade 35THB. Helgrillad kyckling 120THB etc. Är nu på Railay, här är det PEENG!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick tillökning i budgeten, tack vare en väldigt generös morfar och mamma som tyckte jag skulle bo på hostels med AC..  :pra

Jag skulle nog aldrig vilja bo på hostels då man aldrig vet vilka man hamnar med.

Utan AC har jag dock bott och det fungerar bra.

Så hade jag varit dej hade ja kollat efter billigare hotell istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag stannar i Bangkok 10:e - 13:e. Sitter just nu och försöker planera en rundresa. Verkar inte finnas något bra sätt att ta sig över bukten som inte involverar flygplan för örti miljarder baht bara.

Hur menar du då? Det går väl bussar i princip överallt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag stannar i Bangkok 10:e - 13:e. Sitter just nu och försöker planera en rundresa. Verkar inte finnas något bra sätt att ta sig över bukten som inte involverar flygplan för örti miljarder baht bara.

Hur menar du då? Det går väl bussar i princip överallt.

Ah, jag menar att man skulle åka båt från Koh Chang över till Koh Phangan t.ex.

Istället för att åka tillbaka upp över Bangkok. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förflytta sig från Koh Chang till Phangan kan bli en trevlig upplevelse. Först lokalbuss till Bangkok, tar i princip hela dagen, därefter nattbuss till SuratThani vidare färja över till Samui eller Phangan. Enda sättet om du ska komma billigt undan.

Nattbussen har den fördelen att du sparar en övernattning på något guesthouse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förflytta sig från Koh Chang till Phangan kan bli en trevlig upplevelse. Först lokalbuss till Bangkok, tar i princip hela dagen, därefter nattbuss till SuratThani vidare färja över till Samui eller Phangan. Enda sättet om du ska komma billigt undan.

Nattbussen har den fördelen att du sparar en övernattning på något guesthouse.

Mmm... Jag har sett detta. Mellanlandar i Pattaya i två dagar på väg från Koh Chang iallafall.. Sen är det två timmar till Bangkok och sen.. 13 timmar med buss till Phangan? :D Blir nog en "upplevelse".

Hittade ett riktigt schysst ställe att bo på Koh Chang! Pajamas Hostel heter det. Recensionerna var riktigt bra: http://t.hostelworld.com/hosteldetails.php/Pajamas-Koh-Chang/Koh-Chang/88342

Gulliga ni är som kommer med så mycket tips förresten! <3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

åker du ensam ? blir ju halva priset om man delar på ett dubbelrum

vad har du nu för budget ? efter tillskottet

Javisst. Det är jag och min ryggsäck i nästan en månad.

Budgeten nu ligger på 460 kr om dagen. Verkar räcka till mer än jag behöver!

Känns bra. :) Mjo det blir ju garanterat billigare om man reser med någon.. Men jag föredrar att åka själv. Behöver inte rätta mig efter någon annans önskemål under resans gång. Brukar ta udden av äventyrskänslan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sådär, uppdatering som utlovad.

Anlände igår eftermiddag efter en lååång flygresa med mellanlandning i Istanbul.

Bor nu på ett jättefint hostel med 6 bäddar i varje rum. Sängarna är 120 breda, AC, lakan och handduk ingår. Bra säkra skåp att låsa in sina saker i. Ungefär 400 baht per natt!

Ekonomi: Min familj är snällast i världen. De gav mig ett bidrag. Så jag har nu runt 1600 baht per dag exkluderat boende! Det klarar man sig mer än väl på märkte jag..

De längsta byxorna jag kunde hitta: http://i.imgur.com/WysYojl.jpg

:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×