Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Karolina

Dengue vaccin godkänt

Rekommendera Poster

Vaccin för turister från sverige, då? Där är vi inte än verkar det so :'(m..

Fick detta svaret från vår vaccinationsmottagning "Det finns dessvärre ännu inget vaccin mot denguefeber tillgängligt i Sverige eller Europa. Kliniska studier pågår och vaccin mot dengue är för närvarande bara godkänt i Mexico, Filippinerna och nu senast Brasilien."

Hoppas att det snart blir godkänt i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaccin för turister från sverige, då? Där är vi inte än verkar det so :'(m..

Fick detta svaret från vår vaccinationsmottagning "Det finns dessvärre ännu inget vaccin mot denguefeber tillgängligt i Sverige eller Europa. Kliniska studier pågår och vaccin mot dengue är för närvarande bara godkänt i Mexico, Filippinerna och nu senast Brasilien."

Hoppas att det snart blir godkänt i Sverige.

Om det kommer till Thailand så ska jag ta det där. Sen är det alltid en chansning med nya vacciner. Biverkningar som visar sig senare. En vän till mej fick narkolepsi av Pandemrix vaccinet mot svininfluensan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaccin för turister från sverige, då? Där är vi inte än verkar det so :'(m..

Fick detta svaret från vår vaccinationsmottagning "Det finns dessvärre ännu inget vaccin mot denguefeber tillgängligt i Sverige eller Europa. Kliniska studier pågår och vaccin mot dengue är för närvarande bara godkänt i Mexico, Filippinerna och nu senast Brasilien."

Hoppas att det snart blir godkänt i Sverige.

Om det kommer till Thailand så ska jag ta det där. Sen är det alltid en chansning med nya vacciner. Biverkningar som visar sig senare. En vän till mej fick narkolepsi av Pandemrix vaccinet mot svininfluensan.

Jag skulle vara tveksam till ett sånt vaccin, åtminstone så länge det är relativt nytt på marknaden. Jag känner många som fått samma neurologiska sjukdom som mig efter vaccinationer. Både Pandremix och andra vacciner har varit orsaken. Så man behöver läsa på och beräkna kostnaden noga -  risk kontra nytta -  med vaccinationer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lär visa sig snart hur det går i de länder som godkänt det.

Svenska myndigheter vägrar fortfarande erkänna allt som Pandremix orsakade så frågan är väl om andra länders myndigheter är bättre? Sen tar det ofta år att få diagnoser som tex narkolepsi och annat neurologiskt om det är sånt som blir biverkningar. Så något snabbt svar om säkerhet är det inte troligt man kan få

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan det ta något eller flera år innan eventuella negativa biverkningar slår igenom.

Dessutom mörkas många negativa resultat = tills sanningen uppdagas kan det gå både 5 och 10 år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt otrevlig sjukdom. Det är dessa små randiga myggor som trivs i solljus som sprider sjukdomen. Har man fått skiten en gång, så blir man ofta ännu sjukare om man åker på det igen.vi har ju även fått tillbaka mässlingen som ansågs utrotad i Sverige, vad det nu beror på. Låter lite otäckt och konstigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×