Falang 0 Report post Posted February 28, 2016 Finnairs economy comfort är riktigt bra platser, speciellt om man sitter längst fram. Saknat såna platser i ekonomi,är det några andra bolag som har något liknande? Kostar 60€ extra men det är det värt alla dar i veckan för mig iaf. Vad innebär comfort? Beställde något liknande med Ving. Man betalade extra men det var marginell skillnad,om ens någon,på benutrymmet. Men detta märker man? Ska logga in på finnarna och kolla om de går att boka. Kan man boka stolar direkt man bokat flyg eller måste man vänta till en månad före avresa? Tack på förhand! Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 28, 2016 Vet inte riktigt vad du vill veta?? Det finns filt, kudde och lurar i sätet + 1 flaska vatten när du kommer. Underhållning/TV i stolen framför med filmer, spel och TV-serier samt flygöversikt. Mat serveras 2 gånger och drickan till det är läsk, öl eller vin. Vill du ha något starkare får du betala extra. En helt vanlig flygning alltså. (Ja, jag vet att man får gratis sprit med en del bolag. ) Inget som spelar större roll men är det inte på Finnair som många andra reguljärflyg att man får beställa in fri dryck under resan ner? Tack på förhand! Var minst 3 är sen jag flög med Finnair men till och från Bangkok fick man bara öl och vin till måltiden. Flög man via Hong kong och sen till Bangkok så var det bara att beställa som vanligt. Tvivlar på att det blivit bättre idag. Share this post Link to post Share on other sites
vårsol 6 Report post Posted February 29, 2016 Flög i torsdags med nya flyget till bkk. Inget att klaga på. Vad gäller drickat så aerverades till maten alkohol och påfyllnad efer en stund. Resten av resan var en alkoholfri bar längst bak i planet med fri dryck såsom juicer vatten ich läsk. Skönt att det inte körde kärror i gångarna tyckte vi. Röra på sig skall an och alkoholen kan man väl dricka nån annan gång Share this post Link to post Share on other sites
sayang 1 Report post Posted February 29, 2016 Finnairs economy comfort är riktigt bra platser, speciellt om man sitter längst fram. Saknat såna platser i ekonomi,är det några andra bolag som har något liknande? Kostar 60€ extra men det är det värt alla dar i veckan för mig iaf. Vad innebär comfort? Beställde något liknande med Ving. Man betalade extra men det var marginell skillnad,om ens någon,på benutrymmet. Men detta märker man? Ska logga in på finnarna och kolla om de går att boka. Kan man boka stolar direkt man bokat flyg eller måste man vänta till en månad före avresa? Tack på förhand! Economy Comfort innebär mer benutrymme och bättre lurar, är på dom 5 första raderna. Går att boka direkt. Är störst utrymme på den främsta,och där märks det iaf. Mycket bra satt vi,är iaf 186cm. Men som sagt bäst valuta har du på främsta raden, blev inte alls dumt när handbagaget sen blev benpall. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted February 29, 2016 Nu är vi i Helsingfors och väntar på att få fortsätta till Göteborg. Incheckningen i Bangkok flöt på bra och jag kan konstatera att två timmar innan hade funkat perfekt. Nya planet var fint men vi blev ändå något sena till Vanta så det var många Som missade sina anslutningar. Share this post Link to post Share on other sites
toke 0 Report post Posted March 1, 2016 Flög i torsdags med nya flyget till bkk. Inget att klaga på. Vad gäller drickat så aerverades till maten alkohol och påfyllnad efer en stund. Resten av resan var en alkoholfri bar längst bak i planet med fri dryck såsom juicer vatten ich läsk. Skönt att det inte körde kärror i gångarna tyckte vi. Röra på sig skall an och alkoholen kan man väl dricka nån annan gång Huvet på spiken, flög ner för 2v sedan också med nya planet, jättefint. Alkohol. serverades som sagt till maten och sista bets. strax efter maten. Sedan kostade det. Blev så överraskad att det var det nya planet vi skulle med. Foton kan jag inte lägga upp föränn om 2 v. Då jag tagit med enklare kamera. ☺ Share this post Link to post Share on other sites
gollum 0 Report post Posted April 6, 2016 När jag flög ned med Finnair sist gjorde dom allt för att förhala den lilla alkohol som det bjöds på. Dvs man delade ut visumlappar samt leksaker år barnen, innan drinkvagnen skramlades fram, sen fick man en grogg, öl eller vin till maten, sedan var det nada, allting fick man betala för 6 euro för en gin och tonic. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted April 6, 2016 När jag flög ned med Finnair sist gjorde dom allt för att förhala den lilla alkohol som det bjöds på. Dvs man delade ut visumlappar samt leksaker år barnen, innan drinkvagnen skramlades fram, sen fick man en grogg, öl eller vin till maten, sedan var det nada, allting fick man betala för 6 euro för en gin och tonic. När jag åkte i februari/mars fick man ta så mycket man ville iaf... Share this post Link to post Share on other sites
gollum 0 Report post Posted April 7, 2016 Det du fick ta så mycket du ville av, var juice och coca cola, ingen alkohol. Share this post Link to post Share on other sites
vårsol 6 Report post Posted April 7, 2016 Förstår inte varför det är så viktigt med alkohol under flygresorna. Det är vatten kroppen behöver inte uttorkande alkohol när man reser. Klarar man sig inte med den alkohol mängd som bjuds på under maten och just därefter, så kan det vara orsak att söka hjälp Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted April 7, 2016 Det du fick ta så mycket du ville av, var juice och coca cola, ingen alkohol. Då visste inte den flygvärdinnan som serverade mej det... Jag fick ta alkohol flera gånger iaf... Share this post Link to post Share on other sites
sayang 1 Report post Posted April 8, 2016 Samma här,fick 3 bärs och vin till käket sist. Hämtade även där bak senare. Gäller att fråga snällt Share this post Link to post Share on other sites
toke 0 Report post Posted April 9, 2016 Foton som utlovats, bättre sent än aldrig Finnair Airbus A 350 Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 13, 2016 Förstår inte varför det är så viktigt med alkohol under flygresorna. Det är vatten kroppen behöver inte uttorkande alkohol när man reser. Klarar man sig inte med den alkohol mängd som bjuds på under maten och just därefter, så kan det vara orsak att söka hjälp Vad menas med "så viktigt"? Jag åkte senast med Aeroflot som inte serverar någon alkohol alls. Prismässigt i förhållande till restiden var det absolut bästa alternativet. Men hade det funnits ett likvärdigt alternativ med alkohol servering hade jag valt det. När jag väljer flygbolag jämför jag vad jag får på biljetten. Och då är servering och alkohol en av delarna jag jämför. Behöver jag söka hjälp då? Share this post Link to post Share on other sites
vårsol 6 Report post Posted April 13, 2016 Förstår inte varför det är så viktigt med alkohol under flygresorna. Det är vatten kroppen behöver inte uttorkande alkohol när man reser. Klarar man sig inte med den alkohol mängd som bjuds på under maten och just därefter, så kan det vara orsak att söka hjälp Vad menas med "så viktigt"? Jag åkte senast med Aeroflot som inte serverar någon alkohol alls. Prismässigt i förhållande till restiden var det absolut bästa alternativet. Men hade det funnits ett likvärdigt alternativ med alkohol servering hade jag valt det. När jag väljer flygbolag jämför jag vad jag får på biljetten. Och då är servering och alkohol en av delarna jag jämför. Behöver jag söka hjälp då? Jag tänker åtminstone mer på säkerheten än alkoholutbudet. Är lite flygrädd så det är en delorsak . Skall väl aldrig säga aldrig men Aeroflot har jag inte tänkt resa med. Kanske fördomnar från min sida. Vad gäller min kommentar om att söka hjälp så får jag väl skylla det på att jag är yrkesskadad. Menade inte vara fräck utan undrade bara om alkholen är en sådan stor sak i ens liv så kanske man bör ta sig en funderare.... Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 14, 2016 Förstår inte varför det är så viktigt med alkohol under flygresorna. Det är vatten kroppen behöver inte uttorkande alkohol när man reser. Klarar man sig inte med den alkohol mängd som bjuds på under maten och just därefter, så kan det vara orsak att söka hjälp Vad menas med "så viktigt"? Jag åkte senast med Aeroflot som inte serverar någon alkohol alls. Prismässigt i förhållande till restiden var det absolut bästa alternativet. Men hade det funnits ett likvärdigt alternativ med alkohol servering hade jag valt det. När jag väljer flygbolag jämför jag vad jag får på biljetten. Och då är servering och alkohol en av delarna jag jämför. Behöver jag söka hjälp då? Jag tänker åtminstone mer på säkerheten än alkoholutbudet. Är lite flygrädd så det är en delorsak . Skall väl aldrig säga aldrig men Aeroflot har jag inte tänkt resa med. Kanske fördomnar från min sida. Vad gäller min kommentar om att söka hjälp så får jag väl skylla det på att jag är yrkesskadad. Menade inte vara fräck utan undrade bara om alkholen är en sådan stor sak i ens liv så kanske man bör ta sig en funderare.... Annars kan ju kanske en och annan stänkare innan start hjälpa mot din flygrädsla. Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 14, 2016 Förstår inte varför det är så viktigt med alkohol under flygresorna. Det är vatten kroppen behöver inte uttorkande alkohol när man reser. Klarar man sig inte med den alkohol mängd som bjuds på under maten och just därefter, så kan det vara orsak att söka hjälp Vad menas med "så viktigt"? Jag åkte senast med Aeroflot som inte serverar någon alkohol alls. Prismässigt i förhållande till restiden var det absolut bästa alternativet. Men hade det funnits ett likvärdigt alternativ med alkohol servering hade jag valt det. När jag väljer flygbolag jämför jag vad jag får på biljetten. Och då är servering och alkohol en av delarna jag jämför. Behöver jag söka hjälp då? Jag tänker åtminstone mer på säkerheten än alkoholutbudet. Är lite flygrädd så det är en delorsak . Skall väl aldrig säga aldrig men Aeroflot har jag inte tänkt resa med. Kanske fördomnar från min sida. Vad gäller min kommentar om att söka hjälp så får jag väl skylla det på att jag är yrkesskadad. Menade inte vara fräck utan undrade bara om alkholen är en sådan stor sak i ens liv så kanske man bör ta sig en funderare.... Annars kan ju kanske en och annan stänkare innan start hjälpa mot din flygrädsla. Ett tips kan ju vara att på egen hand fylla på gamla småflaskor med exv whisky hemma och ta med i handbagaget om man flyger med bolag som är "snåla" med alkoholen och man vill ha sig en stänkare. Inget problem att få med ett par små 5 cl flaskor genom säkerhetskontrollen. Ingen fara för egen del, men reste med en kollega i jobbet häromåret som hade detta som rutin och tipsar därför om detta till de som är intresserade av en lösning på detta "problem". Share this post Link to post Share on other sites