Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Funke

Någon som är på Koh Lanta just nu?

Recommended Posts

Hej,

Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som är på Koh Lanta just nu, och gärna på Klong Dao-stranden.

Jag var där för ett par veckor sedan, och där på plats beställde jag en kostym av en av gatans alla skräddare.

EUROFASHIONHOUSE, som ligger på 24 Moo 3 Saladan.

Kostymen blev försenad och skräddaren lovade och tog i hand på att skicka den till min nästa thailandsö jag skulle till. Men såklart, det gjorde han inte.

Jag ringde honom säkert 20 gånger innan han svarade, och han förklarade att något gått fel så han skulle skicka kostymen till Sverige istället. Så jag mailade honom min adress, men sen händer ingenting.

Han svarar inte på telefon eller mail.

Har ringt honom säkert 100 gånger, men han bara trycker bort mig. 

Önskar att någon åkte dit och pratade med honom!

Evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Om du har Facebook så gå med i gruppen Vi som älskar Koh Lanta. Skulle tro att du kan få hjälp där. Tyvärr är jag inte på plats förrän nästa säsong, annars hade jag hjälpt till.

...den är betald.

Hej Funke.

Där har du orsaken till att affären är avslutad för honom. Han har redan fått betalt. Att han skulle skicka kostymen till en annan plats i Thailand eller hela vägen till Sverige faller på sin egen orimlighet, eftersom det innebär både mer jobb och utgifter för honom.

I Thailand är ett löfte oftast ett tomt ord, och ett handslag en gest utan moralisk innebörd.

Hoppas Pelle kan hjälpa dig att få ut kostymen, om inte så var rädd om kvittot tills nästa gång du kommer till Lanta.

Förresten, var du dit och provade kostymen någon gång för ändringar osv, så att du vet att de faktiskt börjat sy? Eller var du in och beställde, måttade och betalade bara?

Har du någon bild på butikens fasad?

Hej,

Detta är inte min första Thailandsresa, och långt ifrån min första kostym eller skjorta. Har gjort liknande saker innan och aldrig varit ett problem förr.

Ja självklart var jag och provade kostymen, vid flera tillfällen. Allt var i stort sett klart. Han skulle bara göra klart de sista detaljerna på kavajen samt sy in benen på byxorna lite.

Nej ingen bild tagen, men ligger precis till vänster om May´s Resturang ocg bar. En svenskägd resturang. Har varit i kontakt med dom också så dom har lovat att försöka få tag på Mr. Suntu.

Ja självklart var jag och provade kostymen, vid flera tillfällen. Allt var i stort sett klart. Han skulle bara göra klart de sista detaljerna på kavajen samt sy in benen på byxorna lite.

Ok, bra, då är det iaf ingen blåsning, "bara" lathet. De små justeringarna borde han dock ha hunnit fixa innan du lämnade ön. Problemet kvarstår, du är i Sverige, kostymen är kvar i Thailand. Hoppas det löser sig.

Väntar intresserat på Pelles rapport.