evawalle 0 Report post Posted February 14, 2016 Hej Vi åker till Thailand på tisdag och tänkte ta med mig en gammal telefon som är olåst. Läste att man kan köpa kontankort för 299 b för 7 dagar inkl surf och ringa. Nu fråga 1... Kan man sammankoppla min iPhone med den gamla telefonen och använda den gamla som router? den gamla ingen smartphone... Fråga 2... om jag ska ringa hem till Sverige använder jag då +46 före nr och om jag ringer ett svenskt nr i Thailand även då +46? Med vänlig hälsning Eva Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 15, 2016 Det finns flera olika modeller av simkort som man kan köpa.. Jag valde att köpa ett smartphone sim deån dtac som funkar för både 3G och 4G det kostade 49 baht på 7 eleven. När jag satt i kortet i telefonen laddade jag på med 300 baht.. För att få surf skrev jag in en kod för att få 1.5 GB surf under 30 dagar och det kostade 199 baht.. Då har man även lite kvar att ringa för... Ja du måste alltid ange landsnummer om du ringer nåt nnat nummer än thai.. Samma sak om du vill att nån i Sverige ska kunna ringa dej. Då måste dom ange +66 Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted February 15, 2016 Jag har Dtac Happy. För 399 bht i månaden får jag 4,5 GB surf. Har aldrig lyckats göra av med det. Har 4G simkort i min iPhone. Laddar på pengar utöver för att ha till telsamtal och sms. Har funkat jättebra. Är din iPhone låst? Om inte så använd den. Share this post Link to post Share on other sites
evawalle 0 Report post Posted February 15, 2016 Jag har Dtac Happy. För 399 bht i månaden får jag 4,5 GB surf. Har aldrig lyckats göra av med det. Har 4G simkort i min iPhone. Laddar på pengar utöver för att ha till telsamtal och sms. Har funkat jättebra. Är din iPhone låst? Om inte så använd den. Tyvärr är det som är problemet att min iPhone är låst till 3 och jag hinner inte låsa upp det eftersom vi åker i morgon. Har därför en gammal telefon med mig som inte är låst som jag får sätta i ett thaikort i... min fundering va lite om jag kan koppla ihop min iPhone med den gamla telefonen och använda dess surfmängd i min iPhone.... Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted February 15, 2016 Finns de som mot en mindre kostnad låser upp din iPhone Nu har jag ingen susning om hur en iPhone låses upp men andra gamla mobiler låses upp för runt 2 - 300 baht. Bara till att fråga runt Share this post Link to post Share on other sites
Ejje 1 Report post Posted February 15, 2016 > Evawalle. Ang upplåsning beror kanske lite på vart Du ska. Vet att på JungCeylon i Patong låser man upp för 300 thb. Priset kan ha ändrats. Är du i Bangkok finns hur många som helst på MBK. I Kamala fanns en kille mitt emot 7 eleven vid trafikljusen, efter beach road, duktig kille. Han fixade min telefon. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 15, 2016 Jag har Dtac Happy. För 399 bht i månaden får jag 4,5 GB surf. Har aldrig lyckats göra av med det. Har 4G simkort i min iPhone. Laddar på pengar utöver för att ha till telsamtal och sms. Har funkat jättebra. Är din iPhone låst? Om inte så använd den. Tyvärr är det som är problemet att min iPhone är låst till 3 och jag hinner inte låsa upp det eftersom vi åker i morgon. Har därför en gammal telefon med mig som inte är låst som jag får sätta i ett thaikort i... min fundering va lite om jag kan koppla ihop min iPhone med den gamla telefonen och använda dess surfmängd i min iPhone.... Om du kan dela din internetanslutning via wifi med din gamla telefon så går det bra att surfa via din iPhone. Share this post Link to post Share on other sites
2much 0 Report post Posted February 15, 2016 Vill du låsa up din Iphone så sök på nätet, låste upp tjejens Iphone som var ansluten till 3 via imeiserver.se tror jag det hette. Allt sköts online. Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted February 17, 2016 Klarar din gamla telefon theatering så kan du dela ut WiFi, men det finns ju WiFi nästan överallt nuförtien, grtis. Så skall du bara kolla lite kanske det är enklare att sätta sig på en sådant ställe ett slag. Hotellen brukar ha det, om inte annat så i receptionen om det är ute i vischan, så var det i djungeln i Khao sok tex. Telefon till dator via USB har jag åxå testat då det begav sig (tar mindre batteri) men telefon til telefon har jag inte testat med USB. Vettigast låter ju tipsen om att låsa upp ifånen dock. Share this post Link to post Share on other sites