sara1515 0 Report post Posted February 11, 2016 Vi klurar på en resa till Thailand i december 2016, tänkte vara borta en månad. 9/12-6/1. Men frågan är när en ska boka? Vi är två deltidsarbetande vuxna med 4 barn under 12 år så vi önskar så billigt som möjligt. Bolag spelar ingen roll och vi kan tänka oss viss tids väntan vid ett flygbyte men inte mer än 4 timmar. När bokar ni andra för att få så prisvärda biljetter som möjligt? Sara Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 12, 2016 Upp till 4 timmar brukar vara standard vid byte och det är la först när det går upp mot 5-10 timmar som man kan spara några pengar på att boka just den resan... Svårt att svara på exakt när ni ska boka men hittar ni en resa som ni tycker verkar bra till ett bra pris så är det bara att slå till. Sök på olika sidor som tex. http://www.flygresor.se och http://www.bokasmart.se på olika datum. Det kan skilja rätt mycket bara genom att åka nån dag tidigare eller senare. Share this post Link to post Share on other sites
Leijona 0 Report post Posted February 12, 2016 Vi klurar på en resa till Thailand i december 2016, tänkte vara borta en månad. 9/12-6/1. Men frågan är när en ska boka? Vi är två deltidsarbetande vuxna med 4 barn under 12 år så vi önskar så billigt som möjligt. Bolag spelar ingen roll och vi kan tänka oss viss tids väntan vid ett flygbyte men inte mer än 4 timmar. När bokar ni andra för att få så prisvärda biljetter som möjligt? Sara Själv har jag enbart tagit direktflyget med Thai och dessa har vart billigast från hösten o framåt. Förra året betalade vi strax under 4000kr per skalle för flygstolar i December. Satt o sökte från September o framåt. Sedan har jag märkt att det är betydligt dyrare om man åker över jul o nyår. Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted February 12, 2016 Prova boka direkt med Emiratets. Sök annars även på Momondo. Share this post Link to post Share on other sites
Freddeboii 10 Report post Posted February 12, 2016 Bokade i förrgår, via ticket. Flyger med Emirates, 13/12-13/1, 5800kr per person. Tyckte det kändes som ett bra pris med dom, så slog till. Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted February 12, 2016 antingen vara ute i god tid när dom släpper flygbiljetterna, när dom har kampanj eller runt 53 dagar innan avresa om du använder momondo osv. jag bokar med Qatar och försöker vara ute i god tid eller när jag har pengar helt enkelt. spelar roll från var du åker från med i pris, jag får oftast dyrare pris från Köpenhamn än vad det tex kostar från Stockholm. Share this post Link to post Share on other sites
sara1515 0 Report post Posted February 12, 2016 Själv har jag enbart tagit direktflyget med Thai och dessa har vart billigast från hösten o framåt. Förra året betalade vi strax under 4000kr per skalle för flygstolar i December. Satt o sökte från September o framåt. Sedan har jag märkt att det är betydligt dyrare om man åker över jul o nyår. Hej, Så du menar att du har is i magen o inte bokar förrän ca 3-4 månader innan och att du då hittar bra pris? Intressant!! Det är ju alltid den eviga frågan; boka låångt innan eller vänta... Tack för svar. Sara Share this post Link to post Share on other sites
sara1515 0 Report post Posted February 12, 2016 antingen vara ute i god tid när dom släpper flygbiljetterna, när dom har kampanj eller runt 53 dagar innan avresa om du använder momondo osv. jag bokar med Qatar och försöker vara ute i god tid eller när jag har pengar helt enkelt. spelar roll från var du åker från med i pris, jag får oftast dyrare pris från Köpenhamn än vad det tex kostar från Stockholm. Tack! Just nu kollar jag tom på Aeroflot. Vi kan stå ut för att spara 10 000 samt så får de verkligen spridda omdömen. Det är där vi hittar billigast. Sara Share this post Link to post Share on other sites
sara1515 0 Report post Posted February 12, 2016 Prova boka direkt med Emiratets. Sök annars även på Momondo. Tack! Emirates va dyrt, 38 000. har hittat från 34000. Letar vidare helt enkelt... Har kollat hos flera bolag samt med flera sökmotorer. jag tycker Skyscanner är bäst hittills. Sara Share this post Link to post Share on other sites
Leath 2 Report post Posted February 12, 2016 Flygbolagens kampanjer brukar inte gälla om man ska resa över jul och nyår. Så då brukar vi alltid boka så snart de släppt biljetterna Det blir inte alltid billigast att boka själv. Vi har använt Jorden resor flera gånger och fått bättre priser än via bolagens hemsidor. Det kostar ju inget att be dem söka också. Hemsida: jordenresor.se Share this post Link to post Share on other sites
sara1515 0 Report post Posted February 12, 2016 Flygbolagens kampanjer brukar inte gälla om man ska resa över jul och nyår. Så då brukar vi alltid boka så snart de släppt biljetterna Det blir inte alltid billigast att boka själv. Vi har använt Jorden resor flera gånger och fått bättre priser än via bolagens hemsidor. Det kostar ju inget att be dem söka också. Hemsida: jordenresor.se Tack, jag kontaktar dem. sara Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted February 12, 2016 Flygbolagens kampanjer brukar inte gälla om man ska resa över jul och nyår. Så då brukar vi alltid boka så snart de släppt biljetterna Det blir inte alltid billigast att boka själv. Vi har använt Jorden resor flera gånger och fått bättre priser än via bolagens hemsidor. Det kostar ju inget att be dem söka också. Hemsida: jordenresor.se +1 på det. Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted February 12, 2016 Flygbolagens kampanjer brukar inte gälla om man ska resa över jul och nyår. Så då brukar vi alltid boka så snart de släppt biljetterna Det blir inte alltid billigast att boka själv. Vi har använt Jorden resor flera gånger och fått bättre priser än via bolagens hemsidor. Det kostar ju inget att be dem söka också. Hemsida: jordenresor.se Tack för tipset ska absolut kollas upp Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted February 12, 2016 Ett väldigt bra tips! Jade fixade businessbiljetter med Qatar för 2000 kr billigare pp än vad Qatar annonserade om när vi bokade i Januari. Share this post Link to post Share on other sites
Leijona 0 Report post Posted February 12, 2016 Själv har jag enbart tagit direktflyget med Thai och dessa har vart billigast från hösten o framåt. Förra året betalade vi strax under 4000kr per skalle för flygstolar i December. Satt o sökte från September o framåt. Sedan har jag märkt att det är betydligt dyrare om man åker över jul o nyår. Hej, Så du menar att du har is i magen o inte bokar förrän ca 3-4 månader innan och att du då hittar bra pris? Intressant!! Det är ju alltid den eviga frågan; boka låångt innan eller vänta... Tack för svar. Sara Ja har vart den där som sitter med is i magen och kollar frekvent på t.ex flygresor.se flera gånger om dagen och fyndat riktigt billigt. Förstår att det är svårare när man har familj och kanske jobb som kräver semesteransökning 4 månader innan. Jag säger till min chef att jag kommer att åka t.ex i december i 3 veckor så du vet haha. Brukar aldrig vara några problem när jag ställer upp under somrarna när alla andra är lediga Share this post Link to post Share on other sites
Latjo 2 Report post Posted February 12, 2016 Jag bokar ca 3-4 månader innan Brukar vara rätt ok. Åker om 3 veckor och betalade 6800 med Thai Jag tycker allt under 10 rök är gångbart så länge det är direkt flyg. Hatar att byta och sitta på någon flygplats några timmar för att spara några kronor Då bor jag heldre lite billigare om jag måste välja 1 Marija reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Smelly 1 Report post Posted February 12, 2016 Hej! Jag med familj flyger med Thai air under december 3-31 till Krabi. Den totala flygtiden från Arlanda till Krabi ligger på 13 tim 50 min och flygtiden tillbaka på 14 tim och 50 min. Pris: två vuxna och två barn(5,8) 24500:- Jag bokade denna resa förra veckan. Ett bra pris tycker jag med tanke på flygtiden. / Smelly Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted February 17, 2016 Momondo gjorde en undersökning om just när man ska boka för att få billigaste pris. Läs mer här: http://www.expressen.se/allt-om-resor/flygbiljetter--sa-bokar-du-din-billigaste-resa/ Share this post Link to post Share on other sites
sara1515 0 Report post Posted March 3, 2016 Nu har vi bokat! Det blev ingen snabbresa dit men det blev billigt, tycker vi. 27400kr för 2 vuxna och 4 barn och då flyger vi ut 13/12-16/1. Då flyger vi med British Airways och tar omvägen om Hongkong på vägen dit så det tar sin tid men den långa flygningen är nattetid o då är alla ändå glada och trötta så det brukar funka. Hemvägen blir Bkk-London och sedan vidare till Kastrup. Vi är nöjda! Nu ska vi bara planera resten.. Tack för inputs.. Share this post Link to post Share on other sites
Freddeboii 10 Report post Posted March 3, 2016 Nu har vi bokat! Det blev ingen snabbresa dit men det blev billigt, tycker vi. 27400kr för 2 vuxna och 4 barn och då flyger vi ut 13/12-16/1. Då flyger vi med British Airways och tar omvägen om Hongkong på vägen dit så det tar sin tid men den långa flygningen är nattetid o då är alla ändå glada och trötta så det brukar funka. Hemvägen blir Bkk-London och sedan vidare till Kastrup. Vi är nöjda! Nu ska vi bara planera resten.. Tack för inputs.. Tyckte det lät som ett helt ok pris för 6 pers! Vi gillar att mellanlanda framför direktflyg, provat båda. Tänk på att ni är mer än 30 dagar i landet, och antingen får over-stay eller skaffar visum Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted March 3, 2016 Nu har vi bokat! Det blev ingen snabbresa dit men det blev billigt, tycker vi. 27400kr för 2 vuxna och 4 barn och då flyger vi ut 13/12-16/1. Då flyger vi med British Airways och tar omvägen om Hongkong på vägen dit så det tar sin tid men den långa flygningen är nattetid o då är alla ändå glada och trötta så det brukar funka. Hemvägen blir Bkk-London och sedan vidare till Kastrup. Vi är nöjda! Nu ska vi bara planera resten.. Tack för inputs.. Tyckte det lät som ett helt ok pris för 6 pers! Vi gillar att mellanlanda framför direktflyg, provat båda. Tänk på att ni är mer än 30 dagar i landet, och antingen får over-stay eller skaffar visum Det borde väl förutsätta att den ena flygningen är kortare än vad direktflyg skulle vara. BKK-London borde väl ta lika lång tid som BKK-Kastrup, eller kanske tom lite längre. Priset har nog större betydelse om man inte är riktig flygnörd och vill se olika flygplatser och gillar att sitta trångt. Share this post Link to post Share on other sites