Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LindaL

Beslutsångest.....Thai eller Emirates??

Rekommendera Poster

Ska boka biljetter  till Bangkok i slutet av februari och får samma pris på Emirates och Thai..ca 4800 kr.

Emirates flög jag med sist och har inget alls att klaga på, superservice, fräscha fina plan med bra underhållningssystem, god mat, fria drycker, trevliga flygvärdinnor...

Thai har jag åkt med i dom gamla 747 orna....Hur är dom nya???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig blir svaret enkelt. Thai.

Du slipper både den jobbiga mellanlandningen och att flyga över de oroliga länderna.

Vet inte vilka plan Thai flyger med nu men de har allt det andra de också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ganska säker på att Thai flyger Boeing 777, samma typ som går mellan Stockholm-Dubai. Jag flög Emirates senast. Men väljer nog Thai eller Finnair till sommarn.

Mvh Magnus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen så har jag svårt att förstå de som väljer att åka omvägar som tar massa tid bara för att få åka i fina plan med tv i stolarna och massa annat bjäfs när man kan åka direkt till resmålet och slippa onödig tid på flyg och flygplatser.

Så mitt svar blir klockrent Thai.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte testat Emirates men som föregående säger. varför välja mellanlandningar när man kan flyga direkt med fräscha plan, fri käk o fri dryck :cool. Sålänge det inte är halva priset med en mellanlandning på max 2 timmar så väljer jag Thai i alla lägen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inga problem med en mellanlandning så är det bara att välja det som ger mest valuta för pengarna.

Själv åker jag gärna med Turkish, 4:e bästa bolaget i världen enligt Skytrax.

Dina alternativ ligger på 5:e resp. 19:e plats.

post-746-14768714323378_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inga problem med en mellanlandning så är det bara att välja det som ger mest valuta för pengarna.

Själv åker jag gärna med Turkish, 4:e bästa bolaget i världen enligt Skytrax.

Dina alternativ ligger på 5:e resp. 19:e plats.

Vad? Det var racksingen vad Thai hamnat långt ner på denna?? Blivit så mycket sämre? Ngn som vet varför?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja Emirates, har rest 3 gånger med dom till Thailand nu, och jag tycker det är så skönt att komma av plantet får gått lite runt och ätit lite. Vi har planer om att resa nästa år, och kommer då vöja Emirates igen :)

Ser att folk sndvänder fri mat och dricka som argument för Thai, det har dom på Emirates också ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inga problem med en mellanlandning så är det bara att välja det som ger mest valuta för pengarna.

Själv åker jag gärna med Turkish, 4:e bästa bolaget i världen enligt Skytrax.

Dina alternativ ligger på 5:e resp. 19:e plats.

Turkarna jobbar väll ganska hårt för att komma upp i "klass" och vill väll ranka högre om dom får det som dom vill :)  Har inte åkt med dom själv, men bara hört bra om dom. Det blir kul och se hur deras nya flygplats ser ut sen också, då tror jag dom kommer göra det bättre :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev ett par tusenlappar billigare än Thai under högsäsong, vete sjutton om jag gör om det. Hoppas det hör till undantagen att man får vänta tre timmar på att få något att dricka, inte ens ett glas vatten...och att maten tog slut så att de sista sex raderna fick äta av personalens mat - som inte var nån höjdare.

Skönt att få kliva av efter halva resan men tyckte att Dubai var en rätt trist flygplats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyger inte thai över nåt oroligt land??? Dom har boeing 777 från Oslo

Tog en bild på flygrutten sist vi åkte med dem från Köpenhamn.

När vi åkte med Emirates tog den ena maträtten de flesta ville ha också slut rätt snabbt.

post-7239-14768714323555_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man inga problem med en mellanlandning så är det bara att välja det som ger mest valuta för pengarna.

Själv åker jag gärna med Turkish, 4:e bästa bolaget i världen enligt Skytrax.

Dina alternativ ligger på 5:e resp. 19:e plats.

Turkarna jobbar väll ganska hårt för att komma upp i "klass" och vill väll ranka högre om dom får det som dom vill :)  Har inte åkt med dom själv, men bara hört bra om dom. Det blir kul och se hur deras nya flygplats ser ut sen också, då tror jag dom kommer göra det bättre :)

Jag har åkt med Turkish ganska många gånger nu och jag gillar dom... Hade jag fått samma pris på thai så hade jag dock hellre valt dom.

Det som är plus med Turkish är att man får 30 kg i ekonomi men det får man la på Thai nu med? och kanske även på Emerates?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv bokade jag idag en resa till Krabi med Thai! Förra gången jag var i Thailand flög jag med finnair vilket jag tyckte var ok. Jag har hört att Thai ska vara bättre?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan sak ang Emirates - när sätena var uppfällda så kunde inte jag (som är 1,70 lång) luta huvudet bakåt eftersom nackstödet satt så högt upp att man liksom fick en hård kant i bakhuvudet och alltså fick sitta hela tiden och luta huvudet framåt. Det blev ganska tröttsamt i och med att vi hade kraftig turbulens en stor del av resan och måste ha sätena upprätta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välj Thai så får du din  egen drinkblandare, de använder 70cl flaskor och blandar drinkar istället för småflaskor, det går ju väldigt fort och man känner inte alls att man besvärar flygvärdinnan når man vill ha nåt. ;)

Hille, du får väl ta några kuddar och sitta på så du kommer upp i nivå ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×