moger 0 Report post Posted January 28, 2016 Hej, planerar vår resa till Thailand från 11-24/02 2 vuxna 1 barn på 13 år, tänkte vara 1 vecka på Phuket, tänkte Karon Beach, och 1 vecka i AoNang.Tittat på alla möjliga sidor och alla hotel. Valt ut nu ett par stycken som jag behöver hjälp med. Min man har fastnat för Aonang Orchid Resort -som jag tycker också ser trevligt ut. Men när man läser vad folk skriver överallt, så blir man osäker. Någon har erfarenhet. Tänkte på en god frukost, fin poolområdet. Sedan har jag tittat på Krabi Tipa Resort, Peace Lagune Resort och Golden Beach Resort, även Krabi Resort - där frågan är om inte lite för avskilt. Tack snälla ni som har varit där och nyligen inte för flera år sedan. Share this post Link to post Share on other sites
leendetslind 1 Report post Posted January 29, 2016 Jag bodde på Tipa resort för två år sedan. Vi bodde i ett rum inte så långt från poolområdet. JAg vet att det finns bungalows också men de verkar inte så bra om man ska tro tripadvisor. Rummet vi bodde i var jättefint. Den största säng jag stött på. Trevlig balkong. Helt ok poolområde, inte det bästa men helt ok. Frukosten var bra i mitt tycke. Minns ej om det var nån som gjorde omelett (äter inte det ändå). Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted January 29, 2016 Vi bodde på Centara Anda Dhevi hösten 2013 och tyckte det var ett bra hotell. Finns flera typer av rum med plats för 3 personer. http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1507054-d2298013-Reviews-Centara_Anda_Dhevi_Resort_and_Spa-Ao_Nang_Krabi_Town_Krabi_Province.html Share this post Link to post Share on other sites
moger 0 Report post Posted January 29, 2016 Centara Anda Dhev ser fint ut, men vill helst hamna på den andra delen av stranden. Inga fler som har varit där i någon av hotellen jag har nämnt. Tack ni som har svarat. Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted January 30, 2016 Om poolen är viktig så är Orchids pool UNDERBAR!! Har bott där väldigt många gånger, både i dubbelrum och i bungalow. Bungalow är en upplevelse. Frukosten är helt ok med omeletter, tonfiskmackor, etc. Peace Lagunas pool har man badat mycket i som gäst på The Verandah. Mycket trevlig med bra solstolar och lugnt område. Verkar lyxigt att bo där. Många boenden har blivit rejält dyra i Ao Nang.. därav svårt att rekommendera boende där. HOppas ni hittar nåt bra erbjudande. Share this post Link to post Share on other sites
Clis 0 Report post Posted February 5, 2016 Jag har bott på Orchid en gång 2012. Det var en stor besvikelse! 4 stjärnigt ansåg ingen i vårt sällskap att det kunde räknas som. Men det var egentligen inget fel på hotellet i sig. Personalen var dock jätte sur och otrevlig. Vi ansåg att Best Western Ban Aonang resort med sina 2+ stjärnor var i bättre klass. Men smaken är ju som baken! Share this post Link to post Share on other sites