Kiggemainia 0 Report post Posted January 26, 2016 Åker iväg med familjen och två barn 2 år och 6 år. Vad har era barn gillat att äta samt vilka matställen rekommenderar ni runt Karon Beach? Share this post Link to post Share on other sites
leendetslind 1 Report post Posted January 27, 2016 När jag var i Thailand med mina barn när de var små (5 och 8 år) så funkade det bra med kyckling i ostronsås, kyckling med sötsur sås. Ostronsåsen är ju mild och lite salt och gillade de inte såsen så åt de åtminstone kycklingen. Ris eller pommes till det. Kycklingspett med jordnötssås (be om mild sås) funkar säkert också. Mycket kyckling blir det :)Sen finns det ju europeisk mat också men det är ju kul om barnen provar lite av det inhemska. Missa inte pannkakorna du köper på gatan, på restaurangerna brukar det vara en annan variant, typ amerikanska pannkakor. Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted January 27, 2016 Min dotter åt mest kyckling med cashewnötter, kyckling med sötsur sås eller stekt ris med räkor eller kyckling när hon var mindre Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted February 11, 2016 Pasta finns, hamburgare. ...men ni kan prova att själva köpa nån kycklingrätt som de ovan nämnt, för att sedan låta barnen smaka på. Sen kanske ni vet om barnen gillar det. Share this post Link to post Share on other sites
Clis 0 Report post Posted February 13, 2016 När dottern var 5 år så levde hon på ris och ketchup i 3 veckor. Hon vägrade äta annat, men det funkade det med.. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted February 16, 2016 sonen älskar fried rice with beef men han petar bort grönsakerna. Share this post Link to post Share on other sites