Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
L8

Tips på bungalow Koh Chang?

Recommended Posts

Vi ska till Koh Chang för första gången nu i mars? Tips på bra enkla bungalows mottages tacksamt! Enkelt men fräscht och med ac.

Har fått för mig att White Sand är för mycket folk för oss, så Klong Prao (?) är nog det jag kollat mest på . Eller Lonely beach kanske?

Vi vill ha hyfsat lugnt på stranden men lite ös på kvällen med strandrestauranger, barer o kanske lite shopping.

Vilken strand säger ni då? Å tips på bungalows då så klart!  stora turisthotell är inget för oss  ::)

Kai bae tror jag kan passa

Coral resort eller Kai bae hut är prisvärda boenden

Själv gillar jag Poorn bungalow as trevligt och enkelt

Ingen av stränderna är direkt överbefolkade om du frågar mig, det finnas alltid mycket plats, både på White Sand (som är enormt lång och bred) och Lonely Beach. Mysigast är helt klart Lonely, och i "byn" finns en mängd trevliga små chillout barer och några som har livespelningar varje kväll, lite yngre publik och mindre barnfamiljer. White Sand är tvärtom kan man säga och i min smak lite mer turistigt vad det gäller restauranger och barer. Stort utbud dock och bättre shopping. White Sand är den mest långgrunda av de två, perfekt för barn. Men varför inte prova båda ställena? Så gör vi alltid, avslutar med 3-4 dagar på White Sand, hyfsat nära till färjan sen när man ska åka. Ovs vilken ni väljer så kommer ni få se fantastiska solnedgångar AVIS!!!  :cool

hej!

vi var där för 3 år sen o då betalade vi 500 eller 550bath/natt.

då var det enklaste bungalowen med fläkt,det fanns finare med som var lite dyrare.

vet tyvärr inte priset.

de har facebooksida,kolla om du kan få svar där.

restaurangen är jättemysig,så även om du inte väljer att bo där så tycker jag ni ska ta en middag där :)

Jag lyckas bara få upp indexsidan på deras hemsida, när man klickar sig vidare kommer man till en tom sida......men kanske något tillfälligt fel?

Ja, en middag ska det definitivt bli!

Logifrågan är för delar av vårt ressällskap som vill bo billigt. Är det fortfarande så att man enbart kan boka logiet då man är på plats och inte i förväg?

Vill dom bo billigt har jag ett par tipps till

Indipendentboo på whitesand är ett alternativ

Klart i stil med Poorn men på ett annat sätt. 

ser ut som pippilångstrump på syra har målat kojan

Finns ett lite rassligt ställe på bergssidan  som heter tiger hutts.

där man bor för några hundra batt med egen toa och dusch

Helt ok om det inte regnar.