Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Swejo

KOH BULONE

Recommended Posts

Ni som varit på koh Bulone, rekomenderar ni att åka dit? Vilken resort är bäst? Priserna skiljde rätt så rejält då Bulone resort kostar 3000 bath/natt men pansand 1800 bath/natt och frukost ingår på båda ställena. Kanske är dyrare på Bulone pga att det finns ac där :)

I och för sig 3 års sedan jag var där men mina intryck då var:

Jag var besviken på Bulone, framförallt på service och maten i restaurangerna (provade Bulone Resort och Pansand). Oftast smaklöst mot övriga Thailand, turistanpassat, och dyrt. Och när jag bad att få maten starkare, så gick inte det! -"vill du ha starkt så får du ta xxx istället", sa de. Och inte var den maten direkt stark ändå

Tog lååång tid att få maten på kvällen, oavsett vid vilken tid man kom. Att det var en massa barn som sprang omkring i restaurangen, slängde böcker omkring sig, skrek eller grinade varje gång gjorde inte saken bättre. (är inte barnens fel utan föräldrarna som inte ville/brydde sig att säga till dem).

Vattnet/stranden är ju fin och boendet ok även om något lite dyrt för den standard man får, jag bor gärna enkelt med bara fläkt men det var på gränsen till prisvärt (Bodde på Bulone Resort).

Om jag var er skulle jag välja Koh Lipe eller Koh Kradan istället, mkt. bättre.

Vet att tråden är död men känner endå att jag behöver skriva ifall någon skulle hitta hit igen.

Koh Bulone är grymt, ett paradis! Perfekt avslappning några dagar när man ändå åker från/till Lipe. Det finns inget att göra på ön typ annat än sola bada och äta. När det gäller maten så håller jag med ovanstående till viss del. Tycker dock att maten är ganska okej. Man kan alltid be om en masaman curry dan innan och den är inte dålig :). Varken Pansand eller Bulone resort har grymt mat, detta kan man dock få! På Marina resort(som ligger mitt emellan). Vi har varit på bulone 3 ggr(bott på pansand).

Man åker inte till Bulone för maten! Man åker för paradiset!

(Fick visserligen den bästa Panang curryn i mitt liv på Marina resort :)).

Den lilla befolkning som finns är super tevliga(som nästan alla i Thailand) och även om man inte pratar samma språk så med lite charader och skratt så kan man ha hur kul som helst.

Sista resan vi gjorde dit fick jag ett enormt snäckskal av en tant, och jag fick inte betala för de! Hon bara ville att jag skulle ha de. 

Bulone är verkligen värt besöket!

Till eller från Lipe har det blivit ett självklart stopp.

Bott på både Pansand och Bulune resort,tycker inte det spelar så

stor roll var man bor,då det är så nära att gå i mellan.

Antingen tvärs över ön eller längs stranden.

Men skulle jag rest med barn skulle jag valt Bulone resort,bättre strand där och ac.