Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
samen65

30-dagars turistvisa

Recommended Posts

Jag undrar lite om hur det räknas, om jag lämnar Sverige den 1/6 och anländer på morgonen den 2/6. Kan jag då boka flyg för hemresa kl. 01.10 den 2/7 om jag passerar passkontrollen före kl.24.00 den 1/7 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag undrar lite om hur det räknas, om jag lämnar Sverige den 1/6 och anländer på morgonen den 2/6. Kan jag då boka flyg för hemresa kl. 01.10 den 2/7 om jag passerar passkontrollen före kl.24.00 den 1/7 ?

Japp, blir 30 dgr inkl ankomst- och avresedag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du får 30 dagars turistvisum vid ankomsten, detta räcker för dig.

Du kan även söka 60 dagars turistvisum i Sverige och t.o.m förlänga detta i Thailand med 30 extradagar för en kostnad på 1900 baht.

Du kan m.a.o. förlänga vilket turistvisa som helst med 30 dagar i Thailand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du får 30 dagars turistvisum vid ankomsten, detta räcker för dig.

Du kan även söka 60 dagars turistvisum i Sverige och t.o.m förlänga detta i Thailand med 30 extradagar för en kostnad på 1900 baht.

Du kan m.a.o. förlänga vilket turistvisa som helst med 30 dagar i Thailand.

Det är ett uppehållstillstånd du får på 30 dagar, inte ett turistvisum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du får 30 dagars turistvisum vid ankomsten, detta räcker för dig.

Du kan även söka 60 dagars turistvisum i Sverige och t.o.m förlänga detta i Thailand med 30 extradagar för en kostnad på 1900 baht.

Du kan m.a.o. förlänga vilket turistvisa som helst med 30 dagar i Thailand.

Det är ett uppehållstillstånd du får på 30 dagar, inte ett turistvisum.

:JC_goodpost:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag tackar för svaren. Har inte ansökt om visa, utan det är det vanliga " fylla i korten på planet " så det kallas för uppehållstillstånd, man lär sig hela tiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag tackar för svaren. Har inte ansökt om visa, utan det är det vanliga " fylla i korten på planet " så det kallas för uppehållstillstånd, man lär sig hela tiden.

Kallas la för uppehållstillstånd baserad på visumfri inresa...

Visum måste du alltid söka på en ambassad eller konsulat utanför Thailand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ni inget för er än att märka ord eller påpeka ditt och datt. :cr

Du får 30 dagar när du anländer Thailand med flyg.

Du kan få ett visa på 60 dagar på Thailändskt konsulat.

Båda kan du kanske förlänga med 30 dagar på valfri immigration i Thailand, finns INGET som säger att immigration är tvingad att godkänna någon förlängning.

Vad allt senare heter är oväsentligt :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ni inget för er än att märka ord eller påpeka ditt och datt. :cr

Du får 30 dagar när du anländer Thailand med flyg.

Du kan få ett visa på 60 dagar på Thailändskt konsulat.

Båda kan du kanske förlänga med 30 dagar på valfri immigration i Thailand, finns INGET som säger att immigration är tvingad att godkänna någon förlängning.

Vad allt senare heter är oväsentligt :laugh:

Är det nya regler? Kan det 30-dagars visumfria uppehållstillståndet förlängas 30 dagar i  Thailand? Jag hade för mig att det bara i vissa fall, t.ex. p.g.a. sjukkdom, kunde förlängas max sju dagar.

Hasse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ni inget för er än att märka ord eller påpeka ditt och datt. :cr

Du får 30 dagar när du anländer Thailand med flyg.

Du kan få ett visa på 60 dagar på Thailändskt konsulat.

Båda kan du kanske förlänga med 30 dagar på valfri immigration i Thailand, finns INGET som säger att immigration är tvingad att godkänna någon förlängning.

Vad allt senare heter är oväsentligt :laugh:

Är det nya regler? Kan det 30-dagars visumfria uppehållstillståndet förlängas 30 dagar i  Thailand? Jag hade för mig att det bara i vissa fall, t.ex. p.g.a. sjukkdom, kunde förlängas max sju dagar.

Hasse

Ja det är "nytt" eller var .. ändras ju hela tiden. Men vi förlängde uppehållstillståndet med ytterligare 30 dgr förra året på Immigration i Patong, tog 19 min  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ni inget för er än att märka ord eller påpeka ditt och datt. :cr

Du får 30 dagar när du anländer Thailand med flyg.

Du kan få ett visa på 60 dagar på Thailändskt konsulat.

Båda kan du kanske förlänga med 30 dagar på valfri immigration i Thailand, finns INGET som säger att immigration är tvingad att godkänna någon förlängning.

Vad allt senare heter är oväsentligt :laugh:

Är det nya regler? Kan det 30-dagars visumfria uppehållstillståndet förlängas 30 dagar i  Thailand? Jag hade för mig att det bara i vissa fall, t.ex. p.g.a. sjukkdom, kunde förlängas max sju dagar.

Hasse

Dersom man blir syk under oppholdet så man er forhindret fra å forlate Thailand og visumet utgår så viser man fram en erklæring fra legen / sykehuset ved passkontrollen eller politiet. Dette er IKKE en forlengelse av visumet / visumfrie oppholdet, men en erklæring som hindrer at man blir fengslet eller må betale for "overstay".   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×