Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Valltomta

Solstolsmaffia på Laguna Beach

Rekommendera Poster

Det är svårt att få hotellpersonalen att ta tag i detta på samma sätt som vi kanske skulle göra. Det blir ju lätt konflikter och det ogillar thailändarna samt att bristande språkkunskaper hos dem som jobbar där gör att de också tvekar. För hur ska de försvara sig mot arga turister......

Förra gången bodde vi på en lägenhetsanläggning där ryssar invaderade kring jul. De bokade allt kl 6 på morgonen så när min morgonpigge make kom ut kl 7 fanns inget kvar (han gick alltså INTE ut för att markera utan för att stanna där). Sen dök de upp först framåt 11 för att ta sina platser i besittning.

Vi pratade med ledningen om det. Deras åtgärd var att sätta upp lappar men inget mer. Det fick noll effekt.

Men eftersom det nu satt lappar med reglerna på varje gazebo så började maken helt enkelt att plocka bort markeringarna och lämna dem snyggt ihopvikta på muren bakom. Då den enda person som öppet protesterade kom så pekade vi bara på lappen och då blev det inget tjafs alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men på Laguna är ägaren en Holländare och hittills så har det aldrig varit nått problem när man har varit i kontakt med honom eller sin personal.

Så låter riktigt tråkigt att de inte tar tag i problemet.

Det är för få solstolar vid poolen och dessa äldre Tyskar som främst paxar stolarna med sina gummi remmar med krok i var sida som de sätter fast handdukarna med, de är "Long stay" gäster men det spelar absolut ingen roll tycker jag.

Alla ska ha lika chans att finna plats vid poolen, antingen får de skaffa mer stolar eller strama åt sina regler gällande paxandet  :nau

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skrattar när jag läser inläggen i den här tråden.

Skulle ni inte kunna lägga upp lite bilder på hur det ser ut, skulle gärna vilja se dessa solstolar med spännband.

+1

+2

Var på laguna idag för att ta lite bilder, tyvärr verkar det som om tyskarna har stuckit, fanns gott om lediga solstolar och inga spännband.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För ett par år sedan hade vi ett tyskt par som hade tagit med sig kjedja och hänglås som de band ihop två solstolar med. Sedan virade en handduk över så det inte skulle synas. Detta var på Southern. Så solstolspaxarna finns nog överallt.

Jag var där 2012 och råkade ut för samma tyskar på just Southern Lanta. När jag tog handduken och upptäckte hänglåset så tog jag ett snack med tyskarna. Jag var väldigt vänlig och frågade om vi kunde ha stolarna medan de inte användes. Som sagt, var inte alls otrevlig, men fick ett gäng svordomar och blev mordhotad. Slutade dock ok, då jag dagen efter fick en ursäkt.

Vi är på väg att boka Laguna i tre veckor men detta blir jag orolig för, hatar solstolspaxare. Är det just under jul- nyår det är så? Vi kommer vara där från mitten av november till första veckan i december. Var kan man bo förutom Laguna (om Laguna är rekommenderbart?).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va värst dom första 2 veckorna sen inget, så nästa år kommer vi dit lite senare :)

Doc lite andra problem då, dåligt vatten i poolen så barn fick öroninflamation, inget vatten den dagen vi åkte hem så vi fick tvätta oss med flaskvatten...men men :) maffian är värre ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va värst dom första 2 veckorna sen inget, så nästa år kommer vi dit lite senare :)

Doc lite andra problem då, dåligt vatten i poolen så barn fick öroninflamation, inget vatten den dagen vi åkte hem så vi fick tvätta oss med flaskvatten...men men :) maffian är värre ;)

Vad kom det sig att det inte fanns nåt vatten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va värst dom första 2 veckorna sen inget, så nästa år kommer vi dit lite senare :)

Doc lite andra problem då, dåligt vatten i poolen så barn fick öroninflamation, inget vatten den dagen vi åkte hem så vi fick tvätta oss med flaskvatten...men men :) maffian är värre ;)

När var de två första veckorna i tid?

Jag frågade Roland och enligt honom är det värst i februari. Framförallt från tyskar och svenskar.

Det får nog bli deras beach family suite i tre veckor. 1000 kr per natt är ju ganska ok ändå tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va värst dom första 2 veckorna sen inget, så nästa år kommer vi dit lite senare :)

Doc lite andra problem då, dåligt vatten i poolen så barn fick öroninflamation, inget vatten den dagen vi åkte hem så vi fick tvätta oss med flaskvatten...men men :) maffian är värre ;)

Vad kom det sig att det inte fanns nåt vatten?

Dom hade problem med poolen så jag tror, vet dock inte säkert att dom körde slut på vatten ner i den....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att alla solstolar är flyttade till gräset bredvid poolen och så även tyskarna med spännbanden, står vanliga plaststolar runt poolen istället nu. Inte mig emot och skönt att slippa tyskarnas gnäll och sura miner när det e nåt som händer i poolen som dom inte gillar. Har även noterat att dom longstay tyskar som va trevliga innan har bytt boende, tyvärr.... Prata med en engelsman som vi träffat här tidigare år och dom hade lämnat detta förslag till ledningen redan i höstas när dom bokade men när dom kom hit i mitten feb va det samma visa som förra året med helt omöjligt att få nån plats i skuggan så dom hade lämnat efter tre dagar med lite sura miner och då flyttades solsängarna direkt.... Tråkigt att det är sånt som krävs....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Toktobbe!

Nu är jag nog lite lätt fredags trött, ;) men vilken gräsmatta menar du vid poolen?

Menar du gräsplätten på höger hand om man kommer utifrån sett? som de brukar ställa bilarna på?

Har de ställt dit de bruna solsängarna där av alla ställen? Varför?

Verkar ju vettigt i så fall... Eller inte  :

Jag som är en riktig pool hängare vill ju ha en sån solsäng om man nu kan få tag i en.. En stol känns sådär 😳😳

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Toktobbe!

Nu är jag nog lite lätt fredags trött, ;) men vilken gräsmatta menar du vid poolen?

Menar du gräsplätten på höger hand om man kommer utifrån sett? som de brukar ställa bilarna på?

Har de ställt dit de bruna solsängarna där av alla ställen? Varför?

Verkar ju vettigt i så fall... Eller inte  :

Jag som är en riktig pool hängare vill ju ha en sån solsäng om man nu kan få tag i en.. En stol känns sådär 😳😳

Japp den plätten. Var inga solsängar kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det blir att införskaffa en bred luftmadrass hör jag  ;)

Toktobbe!

Nu är jag nog lite lätt fredags trött, ;) men vilken gräsmatta menar du vid poolen?

Menar du gräsplätten på höger hand om man kommer utifrån sett? som de brukar ställa bilarna på?

Har de ställt dit de bruna solsängarna där av alla ställen? Varför?

Verkar ju vettigt i så fall... Eller inte  :

Jag som är en riktig pool hängare vill ju ha en sån solsäng om man nu kan få tag i en.. En stol känns sådär 😳😳

Japp den plätten. Var inga solsängar kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha håll nu i er  :D  :cr

Vi har nu köpt 2 stycken sådana där luft puffar/madrass eller va man ska kalla dom, men riktigt så enkelt att fylla de med luft som på youtube är det inte riktigt ... Tur inte grannarna ser oss stå och öva med att få luft i skiten.. Ser nog mer än dumt ut  :cr.    :D:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×