Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
rosenqvist

Ev allergireaktion?

Rekommendera Poster

Hej, jag har av oförklarlig anledning svullnat upp på hela foten. Jag ha två myggbett på foten. Det svider och gör lite i t kring ett stort rött område där svullnaden är. Jag gick in och köpte allergitabletter ich svullnaden har lagt sig något. Är det någon som upplevt snarlikt, behöver jag gå till läkaren eller bara vänta ut det? Det röda området har spridit sig och blivi större under dygnet.

En annan fråga; behöver man gå till läkare för eventuell öroninflammation/hörselgångsinflamation eller finns medicin att köpa direkt på Apoteket här i Thailand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har av oförklarlig anledning svullnat upp på hela foten. Jag ha två myggbett på foten. Det svider och gör lite i t kring ett stort rött område där svullnaden är. Jag gick in och köpte allergitabletter ich svullnaden har lagt sig något. Är det någon som upplevt snarlikt, behöver jag gå till läkaren eller bara vänta ut det? Det röda området har spridit sig och blivi större under dygnet.

En annan fråga; behöver man gå till läkare för eventuell öroninflammation/hörselgångsinflamation eller finns medicin att köpa direkt på Apoteket här i Thailand?

Gå till läkare, kanske inte behöver åka till sjukhuset men alltid läkare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Hade gått till läkaren med den svullna foten oavsett.

2. Ja du måste uppsöka en läkare för att få medicin för öronen.

Jag åkte på dubbelsidig öroninflammation och det krävdes ett besök hos läkaren då apoteken inte kunde den sortens medicin för det till mig då jag frågade när jag ändå skulle ha alvedon när jag började känna mig dålig + jag fick läkarintyg till jobbet och försäkringskassan så jag fick tillbaka pengar från Fsk och Behöll mina semesterdagar och va sjuk...

Riktigt bra faktiskt.

Lycka till allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×