NES 0 Report post Posted December 24, 2015 Hej Thaiforum medlemmar. Jag heter Nisse och har nu studerat thaispråket i 2,5år via skype med en lärare som heter Yawwalak Kaalakeet. Jag har själv provat andra lärare och har insett hur viktigt det är att hitta en lärare som fungerar bra med en själv och hur mycket roligare det blir att lära sig när man väl gör det. Jag vill därför starkt rekommendera Yawwalak till den som är intresserad av att lära sig thai. Hon har varit thailärare för utlänningar i 30 år och den erfarenheten skiner verkligen igenom. Hon har en verklig förståelse för de svårigheter som vi utlänningar kan uppleva när vi skall lära oss ett så annorlunda språk. Här kommer hennes email om någon känner sig intresserad. k9yawwalak@yahoo.com Lycka till, Nisse Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted February 16, 2016 Jag är inte intresserad av att lära mig thai för tillfället men vill ändå fråga "är det inte fruktansvärt svårt eller liknande" att lära sig thailändska? Hur är det möjligt? Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 17, 2016 Jag är inte intresserad av att lära mig thai för tillfället men vill ändå fråga "är det inte fruktansvärt svårt eller liknande" att lära sig thailändska? Hur är det möjligt? Klart att det är svårt men långt ifrån omöjligt. Bästa är ju att ha nån som man kan prata med dagligen om man inte går på skola då. Vill du lära dej att skriva med eller är det prata som är det viktigaste? Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted February 18, 2016 Vore alltid kul att kunna säga mer än sawadeekaa och kaapomkaa... ( du förstår vad jag menar, tror jag jimmieboy ). Lärde mig räkna från ett till tio förra gången. .. Share this post Link to post Share on other sites
bow 0 Report post Posted April 18, 2016 Det är lättare för svenskar än för engelsk talande därfor att i svenska har vi å ä ö (โ- à¹- เ-à¸), precis som de har i thailändska. Engelsk talande fattar inte å ä ö. Share this post Link to post Share on other sites