Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jonnaochco

Tid/Avstånd mellan Krabi flygplats & Krabi stad

Rekommendera Poster

Tack för era svar.

Om man använder sig av länken jag la upp så finns det tre tider att välja mellan. 11:00, 11:30 och 14:30. Får man samma pris på plats som om jag skulle förbokat. Dom ville ha 550 pp för färjan och 500 för taxi.

Skulle vi förboka minibuss hela vägen så brukar dom gå på 2600-3000, beroende på vart vi bor (har gjort det tidigare)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar.

Om man använder sig av länken jag la upp så finns det tre tider att välja mellan. 11:00, 11:30 och 14:30. Får man samma pris på plats som om jag skulle förbokat. Dom ville ha 550 pp för färjan och 500 för taxi.

Skulle vi förboka minibuss hela vägen så brukar dom gå på 2600-3000, beroende på vart vi bor (har gjort det tidigare)

Nu var det ett tag sedan jag åkte färja till Lanta, men från Krabi tror jag inte det går 14:30

Kan vara den från Ao Nang som avses? Gäller nog 11 båten också!?

Priset är med största sannolikhet detsamma på plats! Jag skulle inte förboka nåt utan lösa det på plats! Du bokar en taxi direkt på terminalen på 2 minuter.

Båten åker när den vill oavsett om du bokat eller inte...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som vet tidtabeller båt Krabi-Koh lanta o tvärtom...? :)

I år är det två bolag som kör Krabi-Koh Lanta T/R. Den ena båten går från nya piren strax utanför stan och den "nya" (nygamla) går från Chao Fa pier, ett bolag som heter Chukit Phi Phi. Båda går från Krabi kl 11, vilket betyder mellan 11.30-12.00.  :laugh: (Har åkt denna tur ca 8 gånger och båten har aldrig gått innan 11.30). Tillbaka från Lanta så går båten till nya piren i Krabi kl 8.30, och Chukitbåten till Chao Fa pier går ca 11.30-12.00. Praktiskt med den nya linjen tyckte vi, dels för att den går lite senare och för att det är gångavstånd från Chao Fa till vårt boende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×