Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jumbo

Transporttid KataBeach till PhuketAirport?

Rekommendera Poster

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Då borde man kunna lämna KataBeach vid 17.00..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Då borde man kunna lämna KataBeach vid 17.00..

Låter som en bra plan utan att ni ska vara oroliga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Då borde man kunna lämna KataBeach vid 17.00..

Låter som en bra plan utan att ni ska vara oroliga.

Håller med, ibland kan man bli fast i trafiken också så god marginal rekommenderas  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Då borde man kunna lämna KataBeach vid 17.00..

Låter som en bra plan utan att ni ska vara oroliga.

Håller med, ibland kan man bli fast i trafiken också så god marginal rekommenderas  :)

Låter bra det, tack för bra info!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Vad har Grabtaxi för km priser?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räkna med minst en timme i taxin. Sen ska ni vara på flygplatsen minst 2 timmar innan. Bara att räkna ut. Ibland är köerna korta, ibland långa. Om ni vill boka till bästa pris så boka via Grabtaxi som kör på taximeter.

Vad har Grabtaxi för km priser?

Vet ej men om du tar ner appen så kan du se priserna för den resa du beställer. Billigt är det i allafall. Hamnar under hälften av vad fixade priser gör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kan inte se vad det ska kosta då appen känner av var man är och då får jag inte det att funka se tex vad det kostar mellan flygplats till patong

Detta kan du ange själv , vart du ska åka från och till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

syns i flyger med thai tg 212 til Bangkok??

I fald det er sandt har i god tid om ni kører fra kata rundt kl 17.

Det er den rejse vi bruger og vi har altid godt om tid

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

syns i flyger med thai tg 212 til Bangkok??

I fald det er sandt har i god tid om ni kører fra kata rundt kl 17.

Det er den rejse vi bruger og vi har altid godt om tid

Ja, vi flyger med Thai Tg212. Låter bra med avresa vid 17.00 tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kan inte se vad det ska kosta då appen känner av var man är och då får jag inte det att funka se tex vad det kostar mellan flygplats till patong

Detta kan du ange själv , vart du ska åka från och till.

Ex på hur det ser ut priserna i Grabtaxi. Man har tre olika fordon och prisklasser att välja mellan.

Tack ska ni ha fick inte till det bara för jag skrev från Phuket Airport och inte international men vilket som, jag kollade pris för jämföra med priset med hotellet taxiservice. Resan är mellan flygplatsen-Patong beach och det är 50-150 baht i skillnad så betydligt billigare var det inte tycker jag. Får man inte betala flygplats avgiften med Grab Taxi som är 100 baht? Isf är det helt plötsligt samma pengar vi pratar. Men man ska inte vara fattig och högfärdig som min mor ofta sa :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kan inte se vad det ska kosta då appen känner av var man är och då får jag inte det att funka se tex vad det kostar mellan flygplats till patong

Detta kan du ange själv , vart du ska åka från och till.

Ex på hur det ser ut priserna i Grabtaxi. Man har tre olika fordon och prisklasser att välja mellan.

Tack ska ni ha fick inte till det bara för jag skrev från Phuket Airport och inte international men vilket som, jag kollade pris för jämföra med priset med hotellet taxiservice. Resan är mellan flygplatsen-Patong beach och det är 50-150 baht i skillnad så betydligt billigare var det inte tycker jag. Får man inte betala flygplats avgiften med Grab Taxi som är 100 baht? Isf är det helt plötsligt samma pengar vi pratar. Men man ska inte vara fattig och högfärdig som min mor ofta sa :)

Standardpris från flygplatsen dit jag bor är 1500bht och med metertaxi 800. Till Kata 400bht fixat pris från mej och med Grabtaxi 160bht. För en enstaka resa så har det ingen större betydelse men om man är här länge och åker taxi varje vecka, då blir det mycket pengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut i ditt fall är det stor skillnad med ca halva priset, men enbart för flygplats transport gjorde inte så mycket skillnad. Och det är trevligt där står en med en skylt med ens namn när man anländer och guidar en fram till bilen osv.

Men vet du om man får betala flygplatsavgiften med GT?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut i ditt fall är det stor skillnad med ca halva priset, men enbart för flygplats transport gjorde inte så mycket skillnad. Och det är trevligt där står en med en skylt med ens namn när man anländer och guidar en fram till bilen osv.

Men vet du om man får betala flygplatsavgiften med GT?

Nej, jag vet ej. Vet bara att metern slutade på 800 och att fixade priset var 1500. Antar att avgiften ingick i bägge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut i ditt fall är det stor skillnad med ca halva priset, men enbart för flygplats transport gjorde inte så mycket skillnad. Och det är trevligt där står en med en skylt med ens namn när man anländer och guidar en fram till bilen osv.

Men vet du om man får betala flygplatsavgiften med GT?

Nej, jag vet ej. Vet bara att metern slutade på 800 och att fixade priset var 1500. Antar att avgiften ingick i bägge.

Ang skylt med namn så är det samma om man hämtas med Grabtaxi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga, men vad är grabtaxi och hur ser man skillnaden på en vanlig och en med en sådan taxa. Någon som kan förklara. Ska landa på Phuket och vill vidare till Karon.

Grabtaxi är liknande som Uber.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/GrabTaxi

Privatpersoner med egen taxibil. All bokning går via nätet och man får den närmaste chauffören som har tid. Denne ringer upp en och kollar att bokningen stämmer och säger hur långt bort hen är. För att boka Grabtaxi måste man installera en app i mobilen och regga sig med sitt mobilnummer (thainr). Man ser sen hur taxin rör sig på en karta, hur många minuter det är kvar. Det finns vanlig metertaxi på Phukets flygplats. Man går ut och en bit till höger till en kur som det står taximeter på. Taximeter bilarna är ofta tvåfärgade, röd/gul. Eller gul/grön. Sen står det taximeter på taket. Fråga efter taximeter car.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×