Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
SuperMita

Uttag

Rekommendera Poster

Någon som vet hur stor avgiften är för att ta ut pengar i Thailand? Hörde att man ska betala både till sin bank och någon avgift för att man tar ut i Thailand, alltså 2 ggr. Stämmer det? och har ni något tips på bättre ställen än andra.

SuperMita

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thaibanken tar 180 bht med svenskt kort. Vad din svenska bank tar beror på vilken bank du har. Kolla prislistan. Ett alternativ är att ta ut inne på banken eller i växellucka. Avgiften där beror på vilken typ av kort du har. Om det är bankkort eller kredit. Kolla prislistan hos din bank.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läser att de tom ökat till 200B nyligen! Stämmer det?

http://www.dontworryjusttravel.com/asiapacific/thailand/avoid-the-150-baht-atm-fee/

För att slippa den Svenska bankens uttagsavgift och valutaväxlingspåslag så gör man smart i att skaffa ett kort där de inte debiterar dessa avgifter!

Exempelvis Santander Bank och Ica´s kort. Finns tjogvis av trådar rörande detta!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blev så less på allt strul med svenska kort så jag skaffade thaibank. Inga avgifter. Funkar jättebra. Flyttar pengar inför varje resa. Hade ICAbanken, blev skimmad, fick kortet omhändertaget i ATM. Nu använder jag det bara i Europa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blev så less på allt strul med svenska kort så jag skaffade thaibank. Inga avgifter. Funkar jättebra. Flyttar pengar inför varje resa. Hade ICAbanken, blev skimmad, fick kortet omhändertaget i ATM. Nu använder jag det bara i Europa.

Är det enkelt att skaffa bankkonto i Thailand som vanlig turist?Kostar det något?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blev så less på allt strul med svenska kort så jag skaffade thaibank. Inga avgifter. Funkar jättebra. Flyttar pengar inför varje resa. Hade ICAbanken, blev skimmad, fick kortet omhändertaget i ATM. Nu använder jag det bara i Europa.

Är det enkelt att skaffa bankkonto i Thailand som vanlig turist?Kostar det något?

Kostar inget. Dock krävs nån form av visum. Vissa banker kräver longstayvisum men andra godkänner turistvisum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blev så less på allt strul med svenska kort så jag skaffade thaibank. Inga avgifter. Funkar jättebra. Flyttar pengar inför varje resa. Hade ICAbanken, blev skimmad, fick kortet omhändertaget i ATM. Nu använder jag det bara i Europa.

Är det enkelt att skaffa bankkonto i Thailand som vanlig turist?Kostar det något?

Kostar inget. Dock krävs nån form av visum. Vissa banker kräver longstayvisum men andra godkänner turistvisum.

Ok, Tack för info.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men om jag har vanligt Mastercard kan jag då bara ta ut i speciella automater? Är det bättre att ta ut på banker där nere? Första ggr så jag kommer inte fixa något annat kort utan tagit ut lite bath hemma till första dagen och tänker sen ta en större summa på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men om jag har vanligt Mastercard kan jag då bara ta ut i speciella automater? Är det bättre att ta ut på banker där nere? Första ggr så jag kommer inte fixa något annat kort utan tagit ut lite bath hemma till första dagen och tänker sen ta en större summa på plats.

Du kan ta ut i vilken bankomat (ATM) som helst eller välja att gå in på en bank!

Viktigt att tänka på vid uttag i automat är att välja bort den dåliga fasta växlingskursen som oftast föreslås!

Du ska välja "continue without conversion" då sätts kursen av Mastercard!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här hittar Du kostnaderna för olika bankkort: http://www.bankkort.se/

Vad det gäller uttagsavgiften hos den thailändska banken så hörde jag att de höjt till 200 thb.

Själv har jag alltid tagit ut från AEON då de inte haft någon avgift tidigare. Nu har de börjat ta betalt, 150 thb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×