Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Humlan

Julbord i Ban phe

Recommended Posts

Hej vi är några som kommer att vara nere i Ban phe området och vill äta julbord på julafton.

Vi har hittat ett ställe som säljer julmat i deras Deli och som serverar 2 julbord på julafton.

Stället heter Olearys.s.b.d någon som ätit julmat där?

många åker till Thailand över julen för att slippa julstressen varför då äta julbord borde väl gå lika bra med thaimat

Snokade lite förra julen efter ett vettigt julbord till vettigt pris i Jomtien, men det gick inte så bra. Så visst duger thaikäk åxå, men nog saknade jag lite julstämning trots att jag satt med en blinkande tomte/nisseluva på mig.

Så julbordet (om jag stannat i Thailand över julen) skall jag leta efter i år åxå. Eller kanske fixa till nåt själv, blir ju inte samma press som hemma i alla fall - nackdelen är att jag inte har en ugn därnere. Så jag vetesjutton hur jag skall fixa till en julskinka. Micro (köpte en sist jag var ner), en platta och riskokare (såklart) finns men ugn är liksom nåt jag inte hittar. Letat runt i lägenheten, men den verkar dom ha glömt, tja hela köket har dom glömt faktiskt.  :D

många åker till Thailand över julen för att slippa julstressen varför då äta julbord borde väl gå lika bra med thaimat

Snokade lite förra julen efter ett vettigt julbord till vettigt pris i Jomtien, men det gick inte så bra. Så visst duger thaikäk åxå, men nog saknade jag lite julstämning trots att jag satt med en blinkande tomte/nisseluva på mig.

Så julbordet (om jag stannat i Thailand över julen) skall jag leta efter i år åxå. Eller kanske fixa till nåt själv, blir ju inte samma press som hemma i alla fall - nackdelen är att jag inte har en ugn därnere. Så jag vetesjutton hur jag skall fixa till en julskinka. Micro (köpte en sist jag var ner), en platta och riskokare (såklart) finns men ugn är liksom nåt jag inte hittar. Letat runt i lägenheten, men den verkar dom ha glömt, tja hela köket har dom glömt faktiskt.  :D

Du kan ju koka din julskinka på spisen också, eller ta med en färdigkokt, vacumförpackad från Sverige. Den fixar nog resan bra :) Nån burk sill och så köper du lax, så har du det du behöver. Ta med svensk senap bara.

I Khao lak serveras ett kanon julbord  på Scandinavian Corner 24 dec

Eget företag, självreklam lär ju inte vara tillåten här sägs det.... Du får inte göra reklam för ditt egna företag och verksamhet...