Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
klova

Fråga om Turistvisum ( 60 ) Dagar

Rekommendera Poster

Tjena!

Har en fråga ang turistvisum.

Efter ha läst på thailändska ambassadens hemsida så står det

6.  Evidence of travel to Thailand such as a copy of e-ticket showing arrival and departure dates for Thailand.

Jag har bara bokat min resa DIT, dvs väntar med att boka hemresan tills senare dagarna på min resa, är det något som kommer strula till det för mig?

Tack

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör ha ett resedokument som visar att du har för avsikt att lämna landet innan dessa 60 dagar löpt ut. Särskilt nu när Thailand är en militärdiktatur. De vill inte ha några illegalt arbetande utlänningar på overstay.

Om du inte vet när och hur du tänkt lämna landet föreslår jag att du köper den billigaste AirAsia-biljetten du hittar, t.ex till Kuala Lumpur eller annan närliggande destination, som du sedan slänger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör ha ett resedokument som visar att du har för avsikt att lämna landet innan dessa 60 dagar löpt ut. Särskilt nu när Thailand är en militärdiktatur. De vill inte ha några illegalt arbetande utlänningar på overstay.

Om du inte vet när och hur du tänkt lämna landet föreslår jag att du köper den billigaste AirAsia-biljetten du hittar, t.ex till Kuala Lumpur eller annan närliggande destination, som du sedan slänger.

Tack för svaret!

Fan va struligt !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör ha ett resedokument som visar att du har för avsikt att lämna landet innan dessa 60 dagar löpt ut. Särskilt nu när Thailand är en militärdiktatur. De vill inte ha några illegalt arbetande utlänningar på overstay.

Om du inte vet när och hur du tänkt lämna landet föreslår jag att du köper den billigaste AirAsia-biljetten du hittar, t.ex till Kuala Lumpur eller annan närliggande destination, som du sedan slänger.

Tack för svaret!

Fan va struligt !

Nä, inte särskilt. En thailändare tar sig ju inte ens in i Sverige utan visum ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör ha ett resedokument som visar att du har för avsikt att lämna landet innan dessa 60 dagar löpt ut. Särskilt nu när Thailand är en militärdiktatur. De vill inte ha några illegalt arbetande utlänningar på overstay.

Om du inte vet när och hur du tänkt lämna landet föreslår jag att du köper den billigaste AirAsia-biljetten du hittar, t.ex till Kuala Lumpur eller annan närliggande destination, som du sedan slänger.

Tack för svaret!

Fan va struligt !

Nä, inte särskilt. En thailändare tar sig ju inte ens in i Sverige utan visum ;)

Jo såklart....

Får väll ta o boka in en hemresa helt enkelt, inte mer me det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Turistvisum 60 dagar kan du förlänga med 30 dagar på immigration så du kan vara där 90 dagar utan att lämna landet.

När du ansöker om visumet så kan du kanske komma undan med att lämna in en reseplan hur du har tänkt göra alternativt boka en avbokningsbar biljett som du kan visa upp när du ansöker om visumet/reser in i Thailand och sen avbokar du den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×