Jimmieboy 37 Report post Posted December 7, 2015 Vi ska testa Diamond City Hotel under första natten vi kommer dit innan vi skall ta oss vidare. Någon som bott där tidigare? Jag har bott där för några år sen. Tänk på att dom enklaste rummen inte har nåt fönster. Rummen var helt okej med bra sängar. Frukosten var god men enkel. Share this post Link to post Share on other sites
lecor 0 Report post Posted December 8, 2015 Vi ska testa Diamond City Hotel under första natten vi kommer dit innan vi skall ta oss vidare. Någon som bott där tidigare? Jag har bott där för några år sen. Tänk på att dom enklaste rummen inte har nåt fönster. Rummen var helt okej med bra sängar. Frukosten var god men enkel. Har bokat superior rum så man får in lite ljus i rummet iaf Men låter bra! Är ju bara för 1 natt så sålänge sängarna går att sova i är jag nöjd. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted December 8, 2015 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted December 8, 2015 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Sorry! Såg att jag redan tagit upp detta längre bak i tråden. Minnet är kort😕 Share this post Link to post Share on other sites
Galten 1 Report post Posted January 17, 2016 Provar mitt första inlägg i forumet. Har bara bott i ett hotell ett par gånger med status och det pga av att gummans syster bor och arbetar mittemot andra sidan gatan. Insdra hotell ligger fint till i läget mitt i Prattunams marknadsområde. Har inget och jämföra med då jag nästan bara bor i sunkiga hotell och swimmingpool för 30bath finns kanske i en annan byggnad. Indra har vad man behöver men ölen i swimmingpoolen gick på 170 bath och passar inte en lågbudgetresenär som mig. Såg att de inte hade höga betyg heller i recencioner. http://www.booking.com/hotel/th/indra-regent.sv.html?aid=352066;label=msn-pr3FubmPmIeSsfrJjiTMVw-3462703017;sid=7afb8e9e420e06af2ad89311e8e64d25;dcid=4;dist=0;room1=A%2CA;sb_price_type=total;srfid=191bf7c09d5cf0550a58519b585b78cd83c8c44dX1;type=total;ucfs=1& Ett par dar i ett finare boende per resa kan man unna sig dock och tittar i er lista till nästa gång. Kanonbra Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 17, 2016 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Har funderat på att bo där flera gånger men har alltid kommit på anledningar till att välja bort det.. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted January 17, 2016 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Har funderat på att bo där flera gånger men har alltid kommit på anledningar till att välja bort det.. Samma här! Av någon anledning blir det grannen Evergreen. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted January 17, 2016 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Har funderat på att bo där flera gånger men har alltid kommit på anledningar till att välja bort det.. Samma här! Av någon anledning blir det grannen Evergreen. Förra gången bodde jag på Evergreen. Stora fina sviter, mer som en lägenhet. Asia var billigare denna gång men rummen var helt klart bättre på Evergreen. Asia är bekvämt pga ingången från BTS. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted January 18, 2016 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Har funderat på att bo där flera gånger men har alltid kommit på anledningar till att välja bort det.. Samma här! Av någon anledning blir det grannen Evergreen. Förra gången bodde jag på Evergreen. Stora fina sviter, mer som en lägenhet. Asia var billigare denna gång men rummen var helt klart bättre på Evergreen. Asia är bekvämt pga ingången från BTS. Åker sällan BTS, promenerar mest. Tror faktiskt att det är heltäckningsmattorna på Asia som får mig att säga nej tack. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 18, 2016 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Har funderat på att bo där flera gånger men har alltid kommit på anledningar till att välja bort det.. Samma här! Av någon anledning blir det grannen Evergreen. Förra gången bodde jag på Evergreen. Stora fina sviter, mer som en lägenhet. Asia var billigare denna gång men rummen var helt klart bättre på Evergreen. Asia är bekvämt pga ingången från BTS. Åker sällan BTS, promenerar mest. Tror faktiskt att det är heltäckningsmattorna på Asia som får mig att säga nej tack. Jag gillar heltäckningsmattor om dom är rena å fina då... Är så skönt att kunna gå ut från duschen utan att frysa om fötterna Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted January 18, 2016 Asia är min favorit och det beror enbart på läget. Mitt emot The Rock Pub och direkt i anslutning till Airportlink och BTS. Har funderat på att bo där flera gånger men har alltid kommit på anledningar till att välja bort det.. Samma här! Av någon anledning blir det grannen Evergreen. Förra gången bodde jag på Evergreen. Stora fina sviter, mer som en lägenhet. Asia var billigare denna gång men rummen var helt klart bättre på Evergreen. Asia är bekvämt pga ingången från BTS. Åker sällan BTS, promenerar mest. Tror faktiskt att det är heltäckningsmattorna på Asia som får mig att säga nej tack. Jag gillar heltäckningsmattor om dom är rena å fina då... Är så skönt att kunna gå ut från duschen utan att frysa om fötterna Fryser sällan, varken om fötterna eller annat, i Thailand. Just nu har vi 31,4 grader. Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted January 18, 2016 Sista dagarna av våra resor brukar vi avsluta i Bangkok, och då försöker vi unna oss lite mer lyxigt boende (sånt man aldrig skulle ha råd med någon annanstans). Favoriterna i random ordning: Royal Orchid Sheraton (2 gånger) Dubbla pooler, en på ett soldäck med utsikt mot floden och en större med lite tropisk lummig känsla och pool bar i vattnet. Mycket bra frukostbuffé. Egen flodbåt till och från piren vid Skytrain. Bästa läget och närmast city av dessa tre. Ramada Menman Plaza (2 gånger) Lite billigare än de andra två, men ändå väldigt mycket hotell för pengarna. Mycket bra frukostbuffé och av dessa tre den bästa utsikt mot floden när man äter frukost. Egen flodbåt som går till piren vid Skytrain. Troligen det mest prisvärda. Anantara Riverside Resort & Spa (1 gång, senaste resan 2013) Mycket trevligt lummigt poolområde, mycket bra restauranger och barer. Egen flodbåt till och från piren vid Skytrain. En liten bonus, det ligger i princip mitt emot Asiatique Shopping Center, som har massor av bra affärer och restauranger med uteservering, barer etc. Om man nu inte pallar att bege sig till city varje kväll. Bästa allt-i-ett hotellet om man bara vill hänga och slappa där. Alla har sin charm och vi har trivts bra alla gånger. Det är något speciellt med Chao Phraya floden (River of Kings), mäktig så det förslår, yoga att sitta med en öl i handen och bara stirra på floden och alla båtar. Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted January 18, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 18, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Är inte så vanligt med balkong i Bangkok... Det hotellet jag tänker på i första hand är ju Tower Club at Lebua men det ligger ju inte nära Skytrain. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted January 19, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Då måste Evergreen place vara perfekt. Airportlink till slutstation och en station med BTS till Rachathewi. T ex en juniorsvit. Brukar vara bra piser vid extraerbjudanden eller interna erbjudanden med Agoda, om man är registrerad hos dom. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted January 19, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Då måste Evergreen place vara perfekt. Airportlink till slutstation och en station med BTS till Rachathewi. T ex en juniorsvit. Brukar vara bra piser vid extraerbjudanden eller interna erbjudanden med Agoda, om man är registrerad hos dom. Jag håller också på Evergreen. Gångavstånd till mycket och skytrain precis bredvid. Finns även balkong. Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted January 19, 2016 Tack för tips, ska kolla på Evergreen Lebua bode vi på sist i BKK, hade då tur och fick rum i 58 våningen Jag vill gärna dit igen, men som sagt sambor vill kunna ta tåget. Vi hade nämligen en mycket obehaglig taxi resa till flygplatsen när vi skulle hem från BKK då, så han vill inte risikera en sån resa till säger han.. Och jag håller med, men tror samtidigt att inte alla taxi chauförer kör som om dem ska ta livet av en... Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 19, 2016 Tack för tips, ska kolla på Evergreen Lebua bode vi på sist i BKK, hade då tur och fick rum i 58 våningen Jag vill gärna dit igen, men som sagt sambor vill kunna ta tåget. Vi hade nämligen en mycket obehaglig taxi resa till flygplatsen när vi skulle hem från BKK då, så han vill inte risikera en sån resa till säger han.. Och jag håller med, men tror samtidigt att inte alla taxi chauförer kör som om dem ska ta livet av en... Ett tips om man vill ha en bättre bil är ju att boka en airport limosine.. Kostar ju lite mer men man får en bättre bil och en chaför som inte vill köra på mätaren osv. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 19, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Då måste Evergreen place vara perfekt. Airportlink till slutstation och en station med BTS till Rachathewi. T ex en juniorsvit. Brukar vara bra piser vid extraerbjudanden eller interna erbjudanden med Agoda, om man är registrerad hos dom. Jag håller också på Evergreen. Gångavstånd till mycket och skytrain precis bredvid. Finns även balkong. Evergreen Place känns ju inte som ett hotell man väljer om man är på bröllopsresa och vill ha ett bra och fint hotell där priset inte är det viktigaste. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted January 19, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Då måste Evergreen place vara perfekt. Airportlink till slutstation och en station med BTS till Rachathewi. T ex en juniorsvit. Brukar vara bra piser vid extraerbjudanden eller interna erbjudanden med Agoda, om man är registrerad hos dom. Jag håller också på Evergreen. Gångavstånd till mycket och skytrain precis bredvid. Finns även balkong. Evergreen Place känns ju inte som ett hotell man väljer om man är på bröllopsresa och vill ha ett bra och fint hotell där priset inte är det viktigaste. Nej, jag kan nog hålla med. Missade det där med bröllopsresan. Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted January 19, 2016 Tack för tips, ska kolla på Evergreen Lebua bode vi på sist i BKK, hade då tur och fick rum i 58 våningen Jag vill gärna dit igen, men som sagt sambor vill kunna ta tåget. Vi hade nämligen en mycket obehaglig taxi resa till flygplatsen när vi skulle hem från BKK då, så han vill inte risikera en sån resa till säger han.. Och jag håller med, men tror samtidigt att inte alla taxi chauförer kör som om dem ska ta livet av en... Ett tips om man vill ha en bättre bil är ju att boka en airport limosine.. Kostar ju lite mer men man får en bättre bil och en chaför som inte vill köra på mätaren osv. Tack för tips, skall kolla på det Kan ju hända jag får lurat med honom på det Share this post Link to post Share on other sites
Leath 2 Report post Posted January 19, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Vill ni unna er något extra på bröllopsresan så kanske Siam Kempinski hotel kan vara något. Hotellet ligger granne med Siam Paragon och är byggt runt en innergård/trädgård där det är ett fint poolområde. Rummen (alla eller de flesta?) har balkong mot trädgården. Det är som en oas mitt i Bangkok, man märker inte av storstaden då man är där. De har ett gott och trevligt afternoon tea man intar i en lyxig salong, skönt att sitta där och läsa och prata några timmar. Det finns ett Kempinski Recidence också men det vet jag inget om. Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted January 19, 2016 Jag vill gärna till Bangkok när vi ska resa våren 2017, min sambo vill då bo nära en skytrain stasjon så att vi kan ta tåg runt. Han vill hälst kunna ta tåg från flygplatsen och till hotellet, bytte osv är inte så noga. MEN har ni några forslag på bra hotell? Vill gärna ha med wifi, frokost, bra säng och balkong är ett stort pluss Pris är inte så jätte noga, då detta kommer vara vår bröllopsresa,och vi vill avsluta på ett fint ställe Vill ni unna er något extra på bröllopsresan så kanske Siam Kempinski hotel kan vara något. Hotellet ligger granne med Siam Paragon och är byggt runt en innergård/trädgård där det är ett fint poolområde. Rummen (alla eller de flesta?) har balkong mot trädgården. Det är som en oas mitt i Bangkok, man märker inte av storstaden då man är där. De har ett gott och trevligt afternoon tea man intar i en lyxig salong, skönt att sitta där och läsa och prata några timmar. Det finns ett Kempinski Recidence också men det vet jag inget om. Tack för tips! skall se på det. Share this post Link to post Share on other sites
vårsol 6 Report post Posted January 19, 2016 Vi kommer att bo på Mercure siam i Mars. De har fått fina recensioner och är brevid National stadium. I och för sig ingen balkong men exc. loungen har uteplats. Vi betalade för 3 personer med lounge endast 2680 bath. Förra året bodde vi vid Novotel siam som hade väldigt bra lounge. Men valde nu istället Mercure för vi vill sitta ute och se på utsikten istället för markplan inomhus. Annat hotell som har BTS precis brevid är eastin grand. Ingen balkong där heller men fin utsikt från poolen verkar det vara Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 19, 2016 Vi kommer att bo på Mercure siam i Mars. De har fått fina recensioner och är brevid National stadium. I och för sig ingen balkong men exc. loungen har uteplats. Vi betalade för 3 personer med lounge endast 2680 bath. Förra året bodde vi vid Novotel siam som hade väldigt bra lounge. Men valde nu istället Mercure för vi vill sitta ute och se på utsikten istället för markplan inomhus. Annat hotell som har BTS precis brevid är eastin grand. Ingen balkong där heller men fin utsikt från poolen verkar det vara Har bott på det hoteller flera gånger och det är helt okej även om det oftast är i dyraste laget men ibland har man tur och får bra pris och då är det bara att boka. Det är inte så många solstolar vid poolen men brukar ändå inte vara några problem att få plats. Det är dock väldigt blåsigt så ibland kan de vara lite småkallt speciellt på kvällen. Gymmet ligger oxå i anslutning till poolen och där e de väldigt bra utsikt. När man ska upp till rummet måste man åka 2 olika hissar vilket kan vara lite småsegt ibland men inte så farligt. Frukosten var ganska så basic men de viktigaste fanns dock ingen ost. Share this post Link to post Share on other sites