Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Vaktis

Hajattack på Karon.

Rekommendera Poster

Absolut inte...varför skulle det? Det är extremt liten chans att bli biten av en haj och för det andra var det inte väldigt mycket till bett. Han kan bara ha "nafsat" lite. En riktigt attack från en haj är ganska våldsam.

Det är ungefär som de skrev om den våldsamma attacken på surfaren, där hajen knappt öppnade munnen eller bet...

Pajjasjournalistik :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Triggerfish.......................

Den tanken slog mig precis också. 200m från stranden har du nog en hel del titans. De kan nypa bra om du inkräktar på reviret :)

Dök med en divemaster för några år sedan, hon hade blivit biten på underarmen av en triggerfish. Ärret såg stort och jävligt ut.

Dom triggerfishattacker jag hört talas om eller sett har varit mot fötter/fenor då det är det sista som lämnar deras revir

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag jobbade som syrra på Maldiverna 2000 var det en italienare som fick sin lilltå avbiten av en triggerfish. Det var ett rent bett genom ben och allt. Han hade blivit varnad x flera för att snorkla ensam och utan fenor, men hade ändå varit och viftat med foten lite för nära en trigger.

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×