Pinkcupcake 0 Report post Posted August 14, 2015 Hej! Jag har börjat titta lite på hotell på Samed till nästa sommar och skulle vilja ha lite tips. Jag tycker överlag att det verkar dyrare att bo där än på andra öar. Stämmer det? Någon som vet ett prisvärt boende (och då menar jag inte att det måste vara superbilligt!) som är minst 3 stjärnor och med pool? Spelar det någon roll vilken strand man bor vid? Ön är ju så liten så det borde inte vara något problem att förflytta sig mellan stränderna, eller? Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted August 14, 2015 Prisvärt och med pool - i mitt tycke finns det INTE något. Prisvärt UTAN pool är Samed Villa. Och du har rätt - boende på Koh Samet är förhållandevis dyrt, dock är maten förhållandevis billig. Stränderna på östra sidan ligger ganska tätt (i alla fall de 4 första) och du kan lätt promenera mellan dem, dock är de på södra delen inte lite avsides, vägarna håller heller inte direkt högsta kvalitet, dock är bättring på gång. Inte alla, med de flesta håller sig mestadels på den stranden eller den omedelbart intilliggande de har boendet. Finns mc att hyra men de är lätt räknade som far runt - min uppfattning. Share this post Link to post Share on other sites
Pinkcupcake 0 Report post Posted August 14, 2015 Tack för svar! Osäkert om vi åker med eller utan barn. Blir det barnfritt är poolen inte viktig och då tycker jag Samed Villa verkar jättebra! Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted August 15, 2015 Ja Samed Villa är trevligt. Fin strand, god frukost, rena fina rum till ett bra pris. Share this post Link to post Share on other sites
Pinkcupcake 0 Report post Posted August 18, 2015 Finns det fler tips? Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted August 18, 2015 Varför inte börja med att titta själv lite på Tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g641720-Ko_Samet_Rayong_Province-Hotels.html Share this post Link to post Share on other sites
ansa 0 Report post Posted August 18, 2015 Samed Pavilion Resort har pool och är ganska prisvärt jämfört med andra hotell. Ligger dock på andra raden ovanför Samed Villa och har därför ingen egen strand. Men det är inte långt att gå ner till stranden, kanske 50-70 meter. (Såg att gästerna från Samed Pavilion hyrde solstolar av Samed Villa) Share this post Link to post Share on other sites
Pinkcupcake 0 Report post Posted August 19, 2015 Varför inte börja med att titta själv lite på Tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g641720-Ko_Samet_Rayong_Province-Hotels.html Det har jag ju självklart gjort innan jag startade denna tråden, men tack för tipset, för det var väl tänkt som ett tips?!!!!! Share this post Link to post Share on other sites