Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
MrTomTom

Janne Olsson Norrmalmstorgsdramat ?

Recommended Posts

Gillar att kolla lite dokumentärer på Youtube

Någon som vet var i Thailand han bor,kanske till och med nån som känner han och pratat med han?

I så fall, hur är han som person (finns ju en del rykten om han)

Men i dokumentären får man ju känslan att han är ärligare än Clark?

Stockholmssyndromet är ju välkänt,men efter sett denna dokumentär så får jag inga större vibbar av att "gisslan" känner speciellt mycket för Janne eller Clark

,kanske lite långt efter nu men ändå

Någon som har bättre koll?

intressant tror snarare att stockholmssyndromet beror på att gisslan kände sig hotad av polisen, Clark ska vara en väldigt smart kille och talför men saknar nog lite empati , om janne vet jag inte så mycket men han verkar ha klarat sig bra i thaiand eller? har för mig att han bott där väldigt länge ,Clark verkar vara killen som gillar att skryta, som ni vet gifte sig Clark väldigt rikt så han hade kunnat lägga av med brottsligheten men gillade att hålla på med brott

verkar som janne olsson numera bor i helsingborg och kränger beg bilar

stockholms syndromet är nog snarare uppfunnet av pk journalisterna 73 jag var bara 8 år när det hände men har hört att det nästan var så att Clark och janne var påhejade i tidningarna och av svenska befolkningen,clark hade en dålig uppväxt mm

tips ladda ner talboken "svenska mord" handlar bla om Clark

stockholms syndromet är nog snarare uppfunnet av pk journalisterna 73 jag var bara 8 år när det hände men har hört att det nästan var så att Clark och janne var påhejade i tidningarna och av svenska befolkningen,clark hade en dålig uppväxt mm

tips ladda ner talboken "svenska mord" handlar bla om Clark

Tack, ska göra om jag hittar den  :kla

stockholms syndromet är nog snarare uppfunnet av pk journalisterna

Stockholmssyndromet är inte uppfunnet av journalisterna. Det är en förklaring till mänskligt beteende. Människor i fångenskap har en vilja att överleva och att alliera sig med de som tagit dem tillfånga är en självklar sak om man vill överleva. Det var precis det som kom att kallas för "stockholmssyndromet". Vill du överleva, då håller du en god kontakt med dina kidnappare.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet

Stockholmssyndromet  är inte uppfunnet av journalisterna. Det är en förklaring till mänskligt beteende. Människor i fångenskap har en vilja att överleva och att alliera sig med de som tagit dem tillfånga är en självklar sak om man vill överleva. Det var precis det som kom att kallas för "stockholmssyndromet". Vill du överleva, då håller du en god kontakt med dina kidnappare.

Tyvärr fungerar nog inte det här beteendet, Stockholmsyndromet, så bra hos alla stackare som är fångar hos IS, och blir halshuggna!!

Fy fan för dessa äckliga typer. Jaga skiter ur svina!!

Stockholmssyndromet  är inte uppfunnet av journalisterna. Det är en förklaring till mänskligt beteende. Människor i fångenskap har en vilja att överleva och att alliera sig med de som tagit dem tillfånga är en självklar sak om man vill överleva. Det var precis det som kom att kallas för "stockholmssyndromet". Vill du överleva, då håller du en god kontakt med dina kidnappare.

Tyvärr fungerar nog inte det här beteendet, Stockholmsyndromet, så bra hos alla stackare som är fångar hos IS, och blir halshuggna!!

Fy fan för dessa äckliga typer. Jaga skiter ur svina!!

Klockren analys.

tror ni Clark eller nån annan på banken lyckades få med sig några pengar

Clark nekade med janne påstod att Clark stoppade upp några 10 tusen lappar

Nja,jag fattade nog det som att han Clark "INTE" ville prata om saken,så nått lyckades han nog få med sig på nått sätt som han inte ville prata om ::)

Eller missuppfattade jag hans svepande svar kanske  ???

tror ni Clark eller nån annan på banken lyckades få med sig några pengar

Clark nekade med janne påstod att Clark stoppade upp några 10 tusen lappar

Nja,jag fattade nog det som att han Clark "INTE" ville prata om saken,så nått lyckades han nog få med sig på nått sätt som han inte ville prata om ::)

Eller missuppfattade jag hans svepande svar kanske  ???

Det som är så komiskt är att vänsterjournalisterna på 70-talet beskrev " nollan " som så intelligent och smart. Sitter man över halva sitt liv på olika anstalter så tycker jag inte att man verkar vara speciellt intelligent eller smart.

ja kan väl inte verka så lyckat att sitta inne mer än halva livet

men duktig på att snacka är han och han hade inga problem att ta sig in på journalisthögskolan tror han gick ut som en av de bästa

På frågan om varför han ville bli journalist svarade han att det är det yrket som mest liknar banditens. Tror inte att han avslutade sina studier där utan sökte andra studievägar.

Det är ju ganska många (ö)kända personer som dragit sig tillbaka och bosatt sig i Thailand. En av anledningarna till det är nog att man får vara i fred.

Jag tror att många av oss som bor där respekterar det och lever lite med: "Det som sker i Thaiand, stannar i Thailand".

Man stöter på allt från superstjärnor inom idrott och musik, TV-kändisar och skådisar till bankrånare och storbedragare. Det är många som gillar anonymiteten som finns, iaf. i Pattaya/Jomtien.

japp många efterlysta är det i pattaya svenska polisen har 4 st poliser stationerade i pattis de går runt civila och spanar efter kriminella från Sverige

hittar de nån kontaktar de thaipolisen och meddelar att passet är indragit och det blir ett snabbt slut på "semestern" men janne han bodde väl långt ute på vischan, nån som träffat svenska polisen i pattis?

Det är ju ganska många (ö)kända personer som dragit sig tillbaka och bosatt sig i Thailand. En av anledningarna till det är nog att man får vara i fred.

Jag tror att många av oss som bor där respekterar det och lever lite med: "Det som sker i Thaiand, stannar i Thailand".

Man stöter på allt från superstjärnor inom idrott och musik, TV-kändisar och skådisar till bankrånare och storbedragare. Det är många som gillar anonymiteten som finns, iaf. i Pattaya/Jomtien.

Helt rätt. Många människor som inte lyckats så bra i sina hemländer, söker sig ofta till Thailand, och bosätter sig där. I Thailand kan de vara anonyma, och pyssla med sådant som inte är legalt i deras hemländer. Bra analys där!

Helt rätt. Många människor som inte lyckats så bra i sina hemländer, söker sig ofta till Thailand, och bosätter sig där. I Thailand kan de vara anonyma, och pyssla med sådant som inte är legalt i deras hemländer. Bra analys där!

Även många som dragit sig tillbaka från sin tidigare sysselsättning/verksamhet slår sig ner där för att slippa uppmärksamhet.

Har man varit t.ex. NHL-spelare av högsta klass är det nog ganska skönt att kunna gå ut och bara vara utan att nå'n bryr sig.

Hemma i Sverige eller i Canada kan han ju inte ta ett steg utan att bli igenkänd och uppmärksammad.

japp många efterlysta är det i pattaya svenska polisen har 4 st poliser stationerade i pattis de går runt civila och spanar efter kriminella från Sverige

hittar de nån kontaktar de thaipolisen och meddelar att passet är indragit och det blir ett snabbt slut på "semestern" men janne han bodde väl långt ute på vischan, nån som träffat svenska polisen i pattis?

Finns det verkligen 4 svenska poliser som är stationerde i Pattaya? Det låter väldigt mycket. Det finns en svensk polis i Bangkok som täcker hela sydostasien och samarbetar med 55 andra länders poliser i ett nätverk. Men fyra i Pattaya låter väligt mycket...

Det är väl inte poliser i tjänst utan en frivillig-tjänstgöring, finns på phuket också.

FPV - Foreign Police Volunteers heter dom

Det du menar är turistpolisen som är volontärer. De kommer från en massa olika länder och har ingen polisier befogenhet. De pratar ofta lite thai, och är en länk mellan turister och thaipolisen.

Däremot finns det riktig svensk polis som samarbete internationellt i både BKK och pattis för att ha koll på buset!