Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Blixt84

Klong Prao Resort eller finns det något bättre ?

Recommended Posts

Hej

Har varit på Koh Chang tidigare och bott både på Klong Prao och White Sand Beach men det är ett antal år sedan nu.

Sitter nu och tittar på hotell och kan inte bestämma mig.

Någon som bott på Klong Prao Resort ? Var ni nöjda ?

Annat hotell som rekommenderas ?

Vill ha ett bra hotell vid stranden, gärna lite småhak på stranden i närheten så man inte blir hänvisad till hotellet restaurang.

Tack på förhand 

Maria

Nej, det kanske betyder att jag är i det närmaste blind, men jag såg ingen vad jag kan minnas.

Vi brukar inte vara ute sent på kvällen eftersom vi haft barn med oss om det kan vara en anledning??

Brukar vara tillbaka vid hotellet runt 22-tiden.

Trevlig liten by tyckte jag.

Klong prao resort är i mitt tycke bästa stället men kan bo på när det gäller ko chang. Öns bästa strand inom området, suverän frukost och rent allmänt bara bra. Har vart på ön 6 ggr och stället du pratar om är så bra det kan bli där.

Har bott där 3 ggr, och vi har alltid ångrat att vi tagit nåt annat istället då vi inte åkt dit

Hej

Har varit på Koh Chang tidigare och bott både på Klong Prao och White Sand Beach men det är ett antal år sedan nu.

Sitter nu och tittar på hotell och kan inte bestämma mig.

Någon som bott på Klong Prao Resort ? Var ni nöjda ?

Annat hotell som rekommenderas ?

Vill ha ett bra hotell vid stranden, gärna lite småhak på stranden i närheten så man inte blir hänvisad till hotellet restaurang.

Tack på förhand

Maria

Jag skulle nog tittat på hotell lite mer norrut, någon km ex vis Paradis hotell, finns ju flera där.

Tyvärr har de två strand restaurangerna stängt

Sedan finns det en annan fördel du kan promenera upp till huvudgatan på några minuter, och lite norr ut har du en 15 20 restauranger.

En av dem som hade strand restaurangen Palm restaurang, har öppnat där,snett över från bensin stationen. 

Oj, då är jag alltså blind. Tre år sen vi var där. Kan de ha dykt upp efter det??

Nä det tror jag inte, har nog legat där i tio år.

Om du känner till den lilla polis stationen, som ligger strax efter den skarpa svängen, så ligger det tre fyra nedan för, en sex åtta ovanför och på andra sida, om polis huset.

Det finns väl fyra områden på ön med så kallade birbar.

Mitt tips är att du kikar in på TripAdvisor eller Travelfish. Just TripAdvisor har bra och ofta utförliga omdömen, ibland riktigt udda och roliga.Folk kan klaga på löv i poolen, för få hissar eller juice sorter eller för många av en viss nationalitet... Allt beror först och främst vad du är ute efter med boendet och vad du prioriterar.