Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
diseledvin

jävla tjuvsamhälle

Rekommendera Poster

senast när jag var i Thailand i dec 14 skickade jag 3 st vykort till Sverige sen när jag kom hem nej inget vykort hade kommit fram ,sitter det nån och ångar av frimärkena ? och tjänar 54 baht ? ja jag är lite gammaldax och hatar den nya tekniken

ät det flera här som inte fått sina vykort levererade ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

senast när jag var i Thailand i dec 14 skickade jag 3 st vykort till Sverige sen när jag kom hem nej inget vykort hade kommit fram ,sitter det nån och ångar av frimärkena ? och tjänar 54 baht ? ja jag är lite gammaldax och hatar den nya tekniken

ät det flera här som inte fått sina vykort levererade ?

Var nog i Prag sist runt 2008 tror jag...när vi lämnade dem i receptionen på hotellet.

Däremot så har det tagit över 1 månad som längst innan vykorten kommit fram

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lämna ALDRIG några vykort i receptionen på hotellet, finns för många mellanhänder innan de kommer fram till thailändska postverket.

Finns röda lådor lite varstans att stoppa ned korten i och det fungerar oftast helt klanderfritt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

54 baht? Är dina vykort gjorda av guld? Kan inte minnas att jag betalat så mycket för mina frimärken...

3x18 bht kostar det väl om man ska skicka till Sverige  3 st vykort

tror jag la på vykorten på  en inrikeslåda tänkte de borde komma fram endå hittade ingen utrikeslåda

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget av vykorten(4 st) som jag skickade förra året och i år kom fram trots att jag stoppade dem i en utrikeslåda. Första gången det har hänt under över 20 års resande i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skickde förra sommren från Lesvos i Grekland vykort. Gick 4 mån förrän de kom fram. Jag hade stoppat dem i en brevlåda i byn. kanske de tömde den först när sista turisterna hade åkt hem  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar väl skicka ett tjugotal vykort hem från Thailand. Lämnar in korten där vi köpte frimärken, antingen på 7-eleven eller i hotelreceptionen. Kommer alltid fram efter en-två veckor, aldrig några problem.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×