Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
alexeliasson

Agoda - fortfarande en pricebeater?

Rekommendera Poster

Hej!

För en himla massa år sedan när jag backpackade i Thailand så var Agoda ny på WWW, och många kap kunde göras. Ibland hade man t.o.m. arg hotellpersonal när dem såg vilka kvitton man kom med :)

Nåväl. Åren har gått. Är Agoda fortfarande prisledande, eller vad finns det mer för bra sidor?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns mängder med olika sidor, men med nackdelen att prisläget kan vara helt olika. Agoda bokar jag en del genom, men www.sawadee.com brukar ha ett bra utbud på hotell som inte alltid finns på andra hemsidor. Glöm inte heller att kolla på hotellens egna hemsidor, där är det ofta billigare än på bokningssidor.

En annan reflektion de sista åren, är att man ofta i te kan eller får boka en del hotell direkt, utan att de hänvisar till internetsidor.

Kom även ihåg att Agodas "boka nu-betala senare" måste bokas med kreditkort med kredit, annars blir du avbokas då hotellkostnaden inte dras på ditt vanliga Visa/Master card.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bokar ofta med Agoda. Jag kollar dock med andra samt även hotellets egen hemsida.

Många gånger kan man hitta bra promotions på hotellens sajter.

Med andra ord, kolla flera alternativ och gör en egen bedömning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt,

Ingen sida är "prisledande" utan det varierar från hotell till hotell.

Agodas (om många andra hotellbokningssidors) påstådda rabatter är i vissa fall skrattretande.

Men de är stora, självfallet rejält etablerade och har massvis med hotell. Dessutom är priserna ofta bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan 2011 och till nu bokat hotell via Agoda. Den uppfattning jag har fått är att deras s.k bästa priser, beror nog på att man alltid får rum med sämsta läget på hotellen. Åker även i Juni månad, så det är ju inte direkt fullbokat på hotellen. Jag skall testa med att kolla hotellens hemsida istället. Är det någon annan som upplevt samma sak ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bokat med Agoda, Booking + direkt med hotellet - och  med Booking fick jag rum med bästa läget. B.l.a. begärde jag poolview, detta fick jag EJ när jag bokade direkt med hotellet.

För övrigt var prisbilden densamma, kanske skilde på max 10 baht rummet.

Numera ringer jag, frågar om rum med visst läge och aktuellt pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×