Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Tima

bilder av kungen

Recommended Posts

Läste nånstans att det är förbjudet att föra ut bilder av kungen i thailand. .stämmer det? Vilka typer av bilder?  ::) bara så maninte gör nåt dumt av bara farten.. :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njaa..haha...tänkte mer om han skulle fastna på en kamerabild..fast om jag tänker tillbaka nu så har han redan gjort det. Svårt att undvika då man fotar familjen på alla restauranger med bilder av honom från golvtill tak :dance2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

men man ska passa sig för  att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset)

Jag tror faktiskt att vi alla just aktar oss för det. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

men man ska passa sig för  att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset)

Jag tror faktiskt att vi alla just aktar oss för det. :D

Alla gör inte det, http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6440645.stm

Han dömdes till 10 års fängelse för det men Kungen benådade honom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

men man ska passa sig för  att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset)

Jag tror faktiskt att vi alla just aktar oss för det. :D

Alla gör inte det, http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6440645.stm

ja han hade tur fick sitta 1-2 mån sen blev han benådad på villkor att han aldrig mer återvänder till Thailand i så fall får han avtjäna resten av straffet

även om han hade fått suttit 10 år skulle han haft tur åklagaren krävde 70 års straff från början

undrar om han planerar  nån ny thalandsresa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Jo jag läste om denna pajas när det begav sig. Att han dessutom var bofast i Thailand sedan LÅNG tid gjorde ju detta ännu obegripligare.

Jag tror ändå (läs: hoppas) att klientelet på detta forum är utrustade med aningen sundare förnuft och ölsinne.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×