Tima 1 Report post Posted June 15, 2015 Läste nånstans att det är förbjudet att föra ut bilder av kungen i thailand. .stämmer det? Vilka typer av bilder? bara så maninte gör nåt dumt av bara farten.. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted June 15, 2015 Aldrig hört förut... Tvivlar ju stark på att dom skulle ta fast dej för att du köpt små turistprylar med bild av kungen iaf.. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted June 15, 2015 Tänkte du hälsa på honom och fota? Annars kan du nog hitta bilder på nätet om du vill ha sådana. Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted June 15, 2015 Njaa..haha...tänkte mer om han skulle fastna på en kamerabild..fast om jag tänker tillbaka nu så har han redan gjort det. Svårt att undvika då man fotar familjen på alla restauranger med bilder av honom från golvtill tak Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted June 17, 2015 Svårt att tänka mig det, då han finns med på sedlarna - och mig veterligen så får jag föra ut THB från Thailand. Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted June 17, 2015 Haha...då är jag lugn!! Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted June 17, 2015 men man ska passa sig för att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset) Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted June 18, 2015 men man ska passa sig för att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset) Jag tror faktiskt att vi alla just aktar oss för det. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted June 19, 2015 men man ska passa sig för att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset) Jag tror faktiskt att vi alla just aktar oss för det. Alla gör inte det, http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6440645.stm Han dömdes till 10 års fängelse för det men Kungen benådade honom. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted June 19, 2015 men man ska passa sig för att måla Hitlermustascher på tavlor /foton av kungen som man kan se i städer /turistorter i Thailand (kan ge en lång tid på aphuset) Jag tror faktiskt att vi alla just aktar oss för det. Alla gör inte det, http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6440645.stm ja han hade tur fick sitta 1-2 mån sen blev han benådad på villkor att han aldrig mer återvänder till Thailand i så fall får han avtjäna resten av straffet även om han hade fått suttit 10 år skulle han haft tur åklagaren krävde 70 års straff från början undrar om han planerar nån ny thalandsresa Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted June 19, 2015 Hej, Jo jag läste om denna pajas när det begav sig. Att han dessutom var bofast i Thailand sedan LÅNG tid gjorde ju detta ännu obegripligare. Jag tror ändå (läs: hoppas) att klientelet på detta forum är utrustade med aningen sundare förnuft och ölsinne. Share this post Link to post Share on other sites