Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
AnneP

Tips på boende i Lamai

Recommended Posts

Det är första gången vi åker till Koh Samui. Vi är ett par på 55+ och en på 30 år. Vi vill inte bo på ett lyxigt och stort ställe. Vi gillar mer mindre och lugnare ställe med bra service. Vi ska vara där i Februari 2016. Vi har varit i Thailand innan, då på Phuket och Krabbi regionen. I Ao Nang hittade vi detta http://www.jungle-village.com. Finns där något liknande i Lamai? Vi vill gärna bo i bunge.

"Tror" annars att BoPhut beach skulle passa er bra, där finns många relativt nya fräscha boenden - i princip samma avstånd till Chaweng.

Fishermans village på BoPhut är väldigt populärt.

Min högst personliga uppfattning är att stränderna (vattnet) är väldigt väderberoende, vindar men inte minst strömmarna som ändras med årstiderna. Bäst siktdjup har jag upplevt är det oftast på södra delen av Chaweng men även Chaweng Noi kan ha ganska klart vatten.

Vid lågvatten (sommartid) känns bottnen (en bit ut då) nästan lite gyttjig (väldigt finkornig sand) gäller då främst Choengmon men även Bang Rak beach och BoPhut beach.

Hej,

Om ni klarar er utan pool tror jag ni kommer gilla Magic Resort i Lamai. Billigt, basic, men med trevlig personal och väldigt bra läge.

Vill ni ha pool kan jag rekommendera: Samui Beach Resort, Montra Hotel eller Lamai Wanta.

Hej,

Om ni klarar er utan pool tror jag ni kommer gilla Magic Resort i Lamai. Billigt, basic, men med trevlig personal och väldigt bra läge.

Vill ni ha pool kan jag rekommendera: Samui Beach Resort, Montra Hotel eller Lamai Wanta.

Samui Beach Resort verkar som något i vår smak, prismässigt också. Montra Hotell är också riktigt fint men dyrt.

Tack för hjälpen

Vill tala om att gatan med restauranger mm. sträcker sig ungefär från Samui Sense beach resort bort till Thai house beach resort.

Det kanske dock inte gör er något att bo en bit utanför.

Vill tala om att gatan med restauranger mm. sträcker sig ungefär från Samui Sense beach resort bort till Thai house beach resort.

Det kanske dock inte gör er något att bo en bit utanför.

Bara det är på promenadavstånd eller att det ingår att de kör en från hotellet. Då föredrar vi att bo lite utanför och ha det lugnt och inte allt för stora anläggningar.

Stranden är bra (södra delen), å andra sidan är det nog det enda som är bra.

Så det nu när jag hittade omdömen. Det fick inget vidare. Det skippar vi och letar vidare.

Kolla Marina Villa eller Lamai Inn - prisvärda

Marina Villa var inte bungalow, vilket vi vill ha. Lamai Inn verkar som något i vår smak. Tyvärr har de bara en av de bungalow vi vill ha ledig, vi behöver två.

Vad är där för boende om man vill bo lite mer söderut på Lamai i bungalow. Vi ska vara där i februari. Något litet mysigt med pool och en prisklass på 600kr - 900kr. dygnet. Promenadavstånd på en 10-15 minuter in till city. Rent, AC, bra service och bra frukustbuffé Jag tycker inte att jag hittar riktigt vad jag vill ha eller så är jag kräsen  ;)

Som sagt, Samui sense har bungalows och så finns t ex Samui laguna resort åt andra hållet. Stranden är fin där också.

Vem brukar du boka med? Jag får rätt dyra priser på Poolside villa. Billigare om jag betalar allt nu utan återbetalning men det vill jag inte.

När vi bodde på Samui sense bokade vi med Agoda och åkte på sommaren.

Deras poolsidevillor ligger i en länga, men de hade fristående bungalows också i trädgården.

Kolla olika bokningssidor + hotellets egna för att jämföra.

Nu känns det bra :) flyget är bokat och det första boendet är klart. Det blev Smile House Resort i BoPhut. Efter det blir det Koh Tao och sen Lamai.

Guest bernestalenkrantz

Hej (-:

Om ni vill ha en enkel bungalow med fläkt och egen dusch direkt på sanden typ 20 meter från vattnet så rekommenderar jag http://www.beerhousebungalow.com. Stället kostar typ 150kr natten. Det är en bit ner till byn men med en moppe så tar det typ bara ngra minuter.

Jag och min sambo har bott där tre ggr och gillar man enkelheten så är det bara till att boka.

Have fun in tha sun (-: