Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Btrix

En Övernattning i Krabi/Phuket innan fortsatt resa till Koh Lanta?

Recommended Posts

Hej hej!

Vi ( 2vuxna 3 barn) kommer att landa i Phuket runt 17.00 och skall vidare till Koh Lanta.

Vi funderar på att ta oss till Krabi direkt och sedan ta en övernattning, gärna ganska nära båtfärjan eller bilfärjan som går över till Koh Lanta.

Eller stanna i Phuket och ta färjan därifrån dagen efter....

Tar tacksamt emot förslag på ok hotell för en övernattning, både i Phuket och krabi

Vi har delvis samma problem.

Vi (2 vuxna och 2 barn) landar visserligen vid 11.30 men mina svärföräldrar kommer med en flight dagen innan och landar då vid 17-tiden. Så jag tar också tacksamt emot förslag på var på Phuket man bäst inkvarterar dem en natt.

Vår tanke är att ta första bästa färjan till Phi Phi så fort vi landat så jag tänker att nära flygplaten vore det bästa så kan de möta upp oss där när vi landar och så tar vi en minivan till färjelägret. Något annat förslag?

Ta en minivan direkt från Phuket flygplats till Krabi town, så har ni ca 1 tim resa + bilfärjorna kvar over till Koh Lanta.

Ni som väntar på svärföräldrarna tycker jag kan göra samma sak. Det går att åka färja Krabitown till PhiPhi

Vi har delvis samma problem.

Vi (2 vuxna och 2 barn) landar visserligen vid 11.30 men mina svärföräldrar kommer med en flight dagen innan och landar då vid 17-tiden. Så jag tar också tacksamt emot förslag på var på Phuket man bäst inkvarterar dem en natt.

Vår tanke är att ta första bästa färjan till Phi Phi så fort vi landat så jag tänker att nära flygplaten vore det bästa så kan de möta upp oss där när vi landar och så tar vi en minivan till färjelägret. Något annat förslag?

Enklast för er är väl om de tar in på ett hotell inne i Phuket town eller i närheten av flyplatsen och att ni hämtar upp dem på vägen till färjan från Rassade pier. Ingen idé för er att ta er till Krabi för att ta färjan därifrån till Phi-Phi, som Cleo gav förslag på. Blir bara onödigt långt att åka.

Kolla bara när båten till Phi Phi avgår. Går väl bara två ggr om dagen. På morgonen och efter lunch ca 1300 eller 1330. Kan kanske bli lite knappt med tiden om ni landar 1130. Kan ta sin tid i passkontroll, hitta transport etc.

Kolla bara när båten till Phi Phi avgår. Går väl bara två ggr om dagen. På morgonen och efter lunch ca 1300 eller 1330. Kan kanske bli lite knappt med tiden om ni landar 1130. Kan ta sin tid i passkontroll, hitta transport etc.

Går en färja vid 15:00 också.

Jag räknar med att vi hinner med färjan kl. 15.00, är det orimligt? Den sista till Lanta går väl vid ettiden om jag kollat rätt men till Phi Phi går det även en klockan tre.

Tack för svaren!

Även vi kommer ta den vägen nästa resa.

Vi tänkte ta en natt i phuket för att sedan ta morgon färjan.

Vi är 4 vuxna och 2 barn.

Någon som har bra tips på hotell där det är smidigt att ta sig till färjan tidigt på morgonen dagen efter

Ta en minivan direkt från Phuket flygplats till Krabi town, så har ni ca 1 tim resa + bilfärjorna kvar over till Koh Lanta.

Ni som väntar på svärföräldrarna tycker jag kan göra samma sak. Det går att åka färja Krabitown till PhiPhi

Troligtvis blir det den rutten för oss. Tips på Hotell i Krabi Town ?

Vill ni bo på gångavstånd från allt så välj nåt mitt i centrum. Det är varierande standard men mycket billigt, så kolla in rummen innan ni väljer om ni vill bo mitt i centrum.

Ett hotell som ni kan boka i förväg, men som ligger lite off är Dee Andaman, jättefint med pool i ett lummmigt och grönt område. Systerhotellet Baan Andaman ligger längre upp i backen inte långt från 20-bht bilarnas rutt, men det hotellet har ingen pool. Däremot kunde man nyttja Dee Andamans pool.

Ett annat hotell som ligger på gångavstånd till centrum, lite enklare men väldigt bra är Krabi River hotel.