christery 0 Report post Posted June 12, 2015 Ny dag, nya frågor..... Stämmer det att jag inte får handla något på Arlanda om jag ska mellanlanda i doha? Måste man gå igenom någon typ av säkerhetskontroll vid mellanlandningen? Och till sist: hur mycket tid går åt till förflyttning på den flygplatsen ( från plan till terminal osv)? Har handlat och gått igenom säkerhetskontrollen (arlanda). Det dom måste göra är att stoppa sakerna (vätskor) och kvittot i en försluten plastpåse som du inte får öppna förrän du kommit fram. Borde vara samma i Doha, men den vägen har jag inte tagit. Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted June 12, 2015 Varför inte handla i Doha vid mellanlandning? Säkert lika prisvärt. Tänk sedan på vad som händer i Bkk om ni ska resa vidare inrikes. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted June 14, 2015 Ny dag, nya frågor..... Stämmer det att jag inte får handla något på Arlanda om jag ska mellanlanda i doha? Måste man gå igenom någon typ av säkerhetskontroll vid mellanlandningen? Och till sist: hur mycket tid går åt till förflyttning på den flygplatsen ( från plan till terminal osv)? Vad har du tänkt handla? Det mesta är ju billigare i Thailand. Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted June 14, 2015 Måste man gå igenom någon typ av säkerhetskontroll vid mellanlandningen? Och till sist: hur mycket tid går åt till förflyttning på den flygplatsen ( från plan till terminal osv)? Kan inte minnas en säkerhetskontroll på Doha. Det tar 5 minuter från planet till själva flygplats "torget" med alla affärer osv. Sen bryrs det på vilken gate du ska till men räkna 5-10 minuter ner till sista gaten som jag åkte från sist om man använder rullbanden som går nästan hela vägen. Rätt så trevlig flygplats om du inte har allt för många timmar där, men ganska dålig wifi om du inte är i närheten av den stora nallen som du inte kommer missa. Share this post Link to post Share on other sites
Cleo 0 Report post Posted June 14, 2015 Måste man gå igenom någon typ av säkerhetskontroll vid mellanlandningen? Och till sist: hur mycket tid går åt till förflyttning på den flygplatsen ( från plan till terminal osv)? Kan inte minnas en säkerhetskontroll på Doha. Det tar 5 minuter från planet till själva flygplats "torget" med alla affärer osv. Sen bryrs det på vilken gate du ska till men räkna 5-10 minuter ner till sista gaten som jag åkte från sist om man använder rullbanden som går nästan hela vägen. Rätt så trevlig flygplats om du inte har allt för många timmar där, men ganska dålig wifi om du inte är i närheten av den stora nallen som du inte kommer missa. Åkte med Qatar för 2 år sen och det var en säkerhetskontroll där som tog väldigt lång tid. Nu tror jag att de inte hade byggt färdigt så att flaskhalsen är förbättrad, men räkna med säkerhetskontroll. Instämmer med föregående, - varför ska du handla på Arlanda eller i Doha? Allt är mycket billigare i Thailand. Handla i affärerna inte på flygplatsen. Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted June 14, 2015 Måste man gå igenom någon typ av säkerhetskontroll vid mellanlandningen? Och till sist: hur mycket tid går åt till förflyttning på den flygplatsen ( från plan till terminal osv)? Kan inte minnas en säkerhetskontroll på Doha. Det tar 5 minuter från planet till själva flygplats "torget" med alla affärer osv. Sen bryrs det på vilken gate du ska till men räkna 5-10 minuter ner till sista gaten som jag åkte från sist om man använder rullbanden som går nästan hela vägen. Rätt så trevlig flygplats om du inte har allt för många timmar där, men ganska dålig wifi om du inte är i närheten av den stora nallen som du inte kommer missa. Åkte med Qatar för 2 år sen och det var en säkerhetskontroll där som tog väldigt lång tid. Nu tror jag att de inte hade byggt färdigt så att flaskhalsen är förbättrad, men räkna med säkerhetskontroll. Det är säkerhetskontroll vid mellanlandning i Doha. Tog ca 15 min för oss att ta oss igenom i fredags morse. Tror det alltid är säkerhetskontroll vid mellanlandning. Var det i höstas i Kiev och i Dubai året innan. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted June 16, 2015 Ny dag, nya frågor..... Stämmer det att jag inte får handla något på Arlanda om jag ska mellanlanda i doha? Måste man gå igenom någon typ av säkerhetskontroll vid mellanlandningen? Och till sist: hur mycket tid går åt till förflyttning på den flygplatsen ( från plan till terminal osv)? Vad har du tänkt handla? Det mesta är ju billigare i Thailand. En god rom kanske eller en single malt. Jag har då inte hittat något större bra utbud av importerad exklusivare sprit till något bra pris i Thailand Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted June 16, 2015 Var ligger Doha? Aldrig hört talas om.. Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted June 16, 2015 Var ligger Doha? Aldrig hört talas om.. Det får du minsann ta o googla... Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted June 16, 2015 Var ligger Doha? Aldrig hört talas om.. Det får du minsann ta o googla... Räcker kanske om hon söker lite här Ett bra tips är att läsa lite rent allmänt här på forumet och inte bara dina frågetrådar. Man lär sig en hel del på det och får många bra tips. Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted June 16, 2015 Hehe...sant, jag googlar runt lite.. Share this post Link to post Share on other sites
Lielalle 0 Report post Posted June 17, 2015 Var ligger Doha? Aldrig hört talas om.. Det får du minsann ta o googla... Räcker kanske om hon söker lite här Ett bra tips är att läsa lite rent allmänt här på forumet och inte bara dina frågetrådar. Man lär sig en hel del på det och får många bra tips. Har letat runt bland massor av trådar i forumet och inte enbart min egen tråd. Men större delen är gamla och jag har inte hittar någon färsk info om just den flygplatsen. Borde vetat bättre än att fråga om jag undrade över något. Allt kan man hitta svar på utan att fråga någon, men då skulle vartenda forum dö innan det var klart. Sorry Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted June 17, 2015 Hamad airport är Dohas internationella flygplats = Qatars hemmaplan. Klarar av 29 miljon resenärer/år. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted June 17, 2015 Var ligger Doha? Aldrig hört talas om.. Det får du minsann ta o googla... Räcker kanske om hon söker lite här Ett bra tips är att läsa lite rent allmänt här på forumet och inte bara dina frågetrådar. Man lär sig en hel del på det och får många bra tips. Har letat runt bland massor av trådar i forumet och inte enbart min egen tråd. Men större delen är gamla och jag har inte hittar någon färsk info om just den flygplatsen. Borde vetat bättre än att fråga om jag undrade över något. Allt kan man hitta svar på utan att fråga någon, men då skulle vartenda forum dö innan det var klart. Sorry Och varför tog DU åt dig i ovanstående citat? Dubbla nick? Och, hittar man inte var Doha ligger på detta forum eller via Google så blir nog mycket svårt här i livet. Share this post Link to post Share on other sites
Lielalle 0 Report post Posted June 17, 2015 Var ligger Doha? Aldrig hört talas om.. Det får du minsann ta o googla... Räcker kanske om hon söker lite här Ett bra tips är att läsa lite rent allmänt här på forumet och inte bara dina frågetrådar. Man lär sig en hel del på det och får många bra tips. Har letat runt bland massor av trådar i forumet och inte enbart min egen tråd. Men större delen är gamla och jag har inte hittar någon färsk info om just den flygplatsen. Borde vetat bättre än att fråga om jag undrade över något. Allt kan man hitta svar på utan att fråga någon, men då skulle vartenda forum dö innan det var klart. Sorry Och varför tog DU åt dig i ovanstående citat? Dubbla nick? Och, hittar man inte var Doha ligger på detta forum eller via Google så blir nog mycket svårt här i livet. [/ Jag tog åt mig för att jag läste extremt dåligt och noterade bara det du har skrivit och inte tidigare frågeställning tyvärr😟 Borde nog ha någon typ av internetförbud just nu. Hur som...... Jag vet var Doha ligger och hur det fungerar på den flygplatsen. Fan vad man får gå för att komma dit man ska😠Helt ok för mig, men min yngsta dotter fungerar lite halvtaskigt efter fyra timmars nattsömn😅 Share this post Link to post Share on other sites