Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Lielalle

Praktiska råd😊

Recommended Posts

Ta med egna kondomer. Thaipåsarna är för små och av sämre kvalitet.

Ha ha..... Du är bra rolig. Det finns väl inga gamla gubbar, som åker till Thailand för att ha sex? Jag tror nog inte att man hittar dessa gubbar i Pattis, utan de är nog mer intresserade av det genuina Thailand!

Jag tror det är många av oss som är sexuellt aktiva oavsett var vi är någonstans.

Alla är inte så fixerade vid att åka till Pattis för att ha sex som vissa andra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta med egna kondomer. Thaipåsarna är för små och av sämre kvalitet.

Ha ha..... Du är bra rolig. Det finns väl inga gamla gubbar, som åker till Thailand för att ha sex? Jag tror nog inte att man hittar dessa gubbar i Pattis, utan de är nog mer intresserade av det genuina Thailand!

Jag tror det är många av oss som är sexuellt aktiva oavsett var vi är någonstans.

Alla är inte så fixerade vid att åka till Pattis för att ha sex som vissa andra.

Ha ha.... Du har tydligen inte förstått att Pattis bara är känt för en sak i hela världen. Nämligen sexindustrin. Det är verkligen Thailands största rövhål, dit gamla gubbar åker till, för att ha sex med unga thailändskor. Har du missat det, så lever du nog i någon slags fantasivärld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phatthalung har delvis rätt. Pattis är (ö)känt för sin sexindustri.

Finns dock ett bra utbud på andra aktiviteter förutom sängjympa.

Man får heller inte förglömma att shoppingutbudet är helt suveränt, väl samlat och i princip till Bangkokpriser. Du bor väldigt bra till en låg kostnad, troligtvis till de bästa priserna när det gäller turistcentra. Matutbudet hör också till det bästa av vad Thailand kan erbjuda och även detta till förträffligt bra pris.

Havsbadet i Pattaya är dock inte bra men du har Koh Lan + fler småöar att bada från, du kan fortfarande åka ut på fisketurer utan att bli barskrapad.

Till sist så uppför sig det lätta gardet betydligt mer civiliserat än på bl.a. Patong/Lamai/Chaweng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya,  jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya,  jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till.

Tror nog dom kan skaka fram vattenskidor åt dig om du vill åka. ;)

Det är ju bara testa att käka på en ny restaurang varje dag/måltid och se om dom (alternativen) hinner ta slut. Även om man bara väljer farangmat så räcker nog knappt 2v til nåt sånt. Räkanr man med Jomtien åxå så blir det ännu svettigare.

Crossbananan hade jag tänkt testa men jag har inte hunnit ännu. Eller så blev jag snål när kronkursen sjönk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fryspåsar till att frysa istärningar, kapsylöppnare,sax, första förband (plåster desinfektionsmedel) 1 cm tjock bunt femhundralappar - ifall kortet försvinner.

En fungerande kamera/mobil, thaikort (telefon) köper du på 7/11.

För övrigt finns allt och mer därtill att inhandla billigare i Thailand.

Några gamla tidningar och böcker som du kan slänga när du läst dem.

När du reser till Thailand bör resväskan var i det närmaste tom eller väga max 5 kg, annars är risken överhängande att du får övervikt när du reser hem.

kapsylöppnare kan ju vara bra att ha men har då aldrig tänkt på att ta med någon från sverige. Om det mot förmodan inte finns på hotellet kan man ju alltid köpa en på 7/11.

Man varför skulle jag vilja ta med mig ispåsar till Thailand? Is finns ju överallt. Fast du kanske skojade lite. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mer vanligt än ovanligt att den plastlåda man ska frysa istärningar saknas i kylskåpet. Jag har i alla fall tidigare aldrig hittat någon fryspåse till att frysa istärningar och tagit för vana att ta med + klädnypor, dessa saknas också ofta. Finns visserligen att köpa men ta med sig ett tiotal är inte helt fel - slippa handla första kvällen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minns att någon här för några år sedan inte var nöjd med den thailändska sötsura såsen eftersom den inte smakade som "svensk" sötsur sås så ett par flaskor hemifrån kan vara bra att ha med  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minns att någon här för några år sedan inte var nöjd med den thailändska sötsura såsen eftersom den inte smakade som "svensk" sötsur sås så ett par flaskor hemifrån kan vara bra att ha med  ::)

Ha ha... Bara för mycket, men alla är vi olika!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya,  jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till.

Skulle inte bli förvånad om dom bygger nåt så man kan åka skidor där med snart ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya,  jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till.

Skulle inte bli förvånad om dom bygger nåt så man kan åka skidor där med snart ;)

Ja har de en "backe" på Lalandia i Rödby som man kan kalla för skidåkning så borde de inte vara omöjligt att fixa i Pattaya.

http://www.lalandia.dk/se/aktiviteter/Aktivitetoversikt/Pages/InomhusSkidbackeRoedby.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badkläder inte minst viktigt för fullvuxna kvinnor och MÄN. Visserligen finns bikini i överflöd, men oftast storlek 34 - 38 men sedan?

Finns ett uttryck som jag hört så många gånger när "stora" faranger ska handla kläder på shoppingcentrum. Solly, the dont have elephant size! Det är ju t.o.m. svårt ibland, att hitta kalsonger till en riktig karl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badkläder inte minst viktigt för fullvuxna kvinnor och MÄN. Visserligen finns bikini i överflöd, men oftast storlek 34 - 38 men sedan?

Finns ett uttryck som jag hört så många gånger när "stora" faranger ska handla kläder på shoppingcentrum. Solly, the dont have elephant size! Det är ju t.o.m. svårt ibland, att hitta kalsonger till en riktig karl.

När jag och en vännina var i Thailand fallt vi båda för en kläning, och fråga om dom hade två small, tjejen i affären/stället höll på att dö av skratr och bara " No No madam you lage, and you medium, no small to you"... Lite chockade blev vi, men tjejen hade rätt, medium satt perfekt på mig och large på min vännina :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du har förbokade hotell så försök hitta en karta helst med thaitext att skriva ut och ta med för att visa taxichaffisar. Blir enklare för dem att skjutsa dig rätt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det blev ju en hel del ovärderliga råd här😂

1) kondomerna är små i Thailand( tänker att det måste finnas en anledning till det)

2) även badkläderna är små ( orsaken till detta är mer lättkontrollerad)

3)sen har jag även förstått att det kan vara bra att skriva ut all bekräftelseskit som man har.

Kanske dyker upp fler frågor innan avfärd😊

Tackar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det blev ju en hel del ovärderliga råd här😂

1) kondomerna är små i Thailand( tänker att det måste finnas en anledning till det)

2) även badkläderna är små ( orsaken till detta är mer lättkontrollerad)

3)sen har jag även förstått att det kan vara bra att skriva ut all bekräftelseskit som man har.

Kanske dyker upp fler frågor innan avfärd😊

Tackar!

Och inte att förglömma!!!!

Vi har även fått reda på att Evert har större än storlek 38 på sin bikini😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ett råd på vägen är att ta alla råd med en nypa salt  :preaching:

Vi har ju alla olika erfarenheter och krav på hur saker och ting skall gå till.

-Det finns stora kondomer.

-Det finns stora badkläder.

-Det går alldeles utmärkt att resa till Thailand utan att skriva ut några bekräftelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×