Chryzaliz 1 Report post Posted April 26, 2015 Ta med egna kondomer. Thaipåsarna är för små och av sämre kvalitet. Ha ha..... Du är bra rolig. Det finns väl inga gamla gubbar, som åker till Thailand för att ha sex? Jag tror nog inte att man hittar dessa gubbar i Pattis, utan de är nog mer intresserade av det genuina Thailand! Jag tror det är många av oss som är sexuellt aktiva oavsett var vi är någonstans. Alla är inte så fixerade vid att åka till Pattis för att ha sex som vissa andra. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted April 26, 2015 OT. Men måste säga att denna tråd roar mig hehe. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted April 26, 2015 Ta med egna kondomer. Thaipåsarna är för små och av sämre kvalitet. Ha ha..... Du är bra rolig. Det finns väl inga gamla gubbar, som åker till Thailand för att ha sex? Jag tror nog inte att man hittar dessa gubbar i Pattis, utan de är nog mer intresserade av det genuina Thailand! Jag tror det är många av oss som är sexuellt aktiva oavsett var vi är någonstans. Alla är inte så fixerade vid att åka till Pattis för att ha sex som vissa andra. Ha ha.... Du har tydligen inte förstått att Pattis bara är känt för en sak i hela världen. Nämligen sexindustrin. Det är verkligen Thailands största rövhål, dit gamla gubbar åker till, för att ha sex med unga thailändskor. Har du missat det, så lever du nog i någon slags fantasivärld Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted April 26, 2015 OT. Men måste säga att denna tråd roar mig hehe. Samma här! Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted April 26, 2015 Phatthalung har delvis rätt. Pattis är (ö)känt för sin sexindustri. Finns dock ett bra utbud på andra aktiviteter förutom sängjympa. Man får heller inte förglömma att shoppingutbudet är helt suveränt, väl samlat och i princip till Bangkokpriser. Du bor väldigt bra till en låg kostnad, troligtvis till de bästa priserna när det gäller turistcentra. Matutbudet hör också till det bästa av vad Thailand kan erbjuda och även detta till förträffligt bra pris. Havsbadet i Pattaya är dock inte bra men du har Koh Lan + fler småöar att bada från, du kan fortfarande åka ut på fisketurer utan att bli barskrapad. Till sist så uppför sig det lätta gardet betydligt mer civiliserat än på bl.a. Patong/Lamai/Chaweng Share this post Link to post Share on other sites
Lagun 0 Report post Posted April 26, 2015 Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya, jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till. Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted April 26, 2015 Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya, jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till. Tror nog dom kan skaka fram vattenskidor åt dig om du vill åka. Det är ju bara testa att käka på en ny restaurang varje dag/måltid och se om dom (alternativen) hinner ta slut. Även om man bara väljer farangmat så räcker nog knappt 2v til nåt sånt. Räkanr man med Jomtien åxå så blir det ännu svettigare. Crossbananan hade jag tänkt testa men jag har inte hunnit ännu. Eller så blev jag snål när kronkursen sjönk. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 27, 2015 Fryspåsar till att frysa istärningar, kapsylöppnare,sax, första förband (plåster desinfektionsmedel) 1 cm tjock bunt femhundralappar - ifall kortet försvinner. En fungerande kamera/mobil, thaikort (telefon) köper du på 7/11. För övrigt finns allt och mer därtill att inhandla billigare i Thailand. Några gamla tidningar och böcker som du kan slänga när du läst dem. När du reser till Thailand bör resväskan var i det närmaste tom eller väga max 5 kg, annars är risken överhängande att du får övervikt när du reser hem. kapsylöppnare kan ju vara bra att ha men har då aldrig tänkt på att ta med någon från sverige. Om det mot förmodan inte finns på hotellet kan man ju alltid köpa en på 7/11. Man varför skulle jag vilja ta med mig ispåsar till Thailand? Is finns ju överallt. Fast du kanske skojade lite. Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted April 27, 2015 Mer vanligt än ovanligt att den plastlåda man ska frysa istärningar saknas i kylskåpet. Jag har i alla fall tidigare aldrig hittat någon fryspåse till att frysa istärningar och tagit för vana att ta med + klädnypor, dessa saknas också ofta. Finns visserligen att köpa men ta med sig ett tiotal är inte helt fel - slippa handla första kvällen. Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 27, 2015 Denna tråd kan nästan bli lika kultförklarad som att man inte ska resa med barn under 6 år om den håller i sig Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted April 27, 2015 Minns att någon här för några år sedan inte var nöjd med den thailändska sötsura såsen eftersom den inte smakade som "svensk" sötsur sås så ett par flaskor hemifrån kan vara bra att ha med Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted April 27, 2015 Minns att någon här för några år sedan inte var nöjd med den thailändska sötsura såsen eftersom den inte smakade som "svensk" sötsur sås så ett par flaskor hemifrån kan vara bra att ha med Ha ha... Bara för mycket, men alla är vi olika!! Share this post Link to post Share on other sites
Malmfelten1969 0 Report post Posted April 28, 2015 Är också rätt kul när folk varit till Thailand för första gången och efter klagar på att maten i Thailand inte är som på Thaihaken i Sverige utan för "kryddigt" och stark. Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted April 28, 2015 Badkläder inte minst viktigt för fullvuxna kvinnor och MÄN. Visserligen finns bikini i överflöd, men oftast storlek 34 - 38 men sedan? Share this post Link to post Share on other sites
vicky 9 Report post Posted April 28, 2015 Evert, vad har du för storlek på din bikini Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted April 28, 2015 Vicky, nu ska du inte vara sån int Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted April 28, 2015 Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya, jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till. Skulle inte bli förvånad om dom bygger nåt så man kan åka skidor där med snart Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 28, 2015 Om man påstår att Pattaya enbart är sexindustrin så har man antingen inte varit där själv eller annars heter man Stevie Wonder. I Pattaya kan man göra allt utom att åka skidor. Just mångfalden gör att jag åker till Pattaya, jag kan avgöra från dag till dag vad jag vill roa mig med utan att behöva upprepa mig. Pattaya blir vad man gör det till. Skulle inte bli förvånad om dom bygger nåt så man kan åka skidor där med snart Ja har de en "backe" på Lalandia i Rödby som man kan kalla för skidåkning så borde de inte vara omöjligt att fixa i Pattaya. http://www.lalandia.dk/se/aktiviteter/Aktivitetoversikt/Pages/InomhusSkidbackeRoedby.aspx Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted April 28, 2015 Badkläder inte minst viktigt för fullvuxna kvinnor och MÄN. Visserligen finns bikini i överflöd, men oftast storlek 34 - 38 men sedan? Finns ett uttryck som jag hört så många gånger när "stora" faranger ska handla kläder på shoppingcentrum. Solly, the dont have elephant size! Det är ju t.o.m. svårt ibland, att hitta kalsonger till en riktig karl. Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted April 28, 2015 Badkläder inte minst viktigt för fullvuxna kvinnor och MÄN. Visserligen finns bikini i överflöd, men oftast storlek 34 - 38 men sedan? Finns ett uttryck som jag hört så många gånger när "stora" faranger ska handla kläder på shoppingcentrum. Solly, the dont have elephant size! Det är ju t.o.m. svårt ibland, att hitta kalsonger till en riktig karl. När jag och en vännina var i Thailand fallt vi båda för en kläning, och fråga om dom hade två small, tjejen i affären/stället höll på att dö av skratr och bara " No No madam you lage, and you medium, no small to you"... Lite chockade blev vi, men tjejen hade rätt, medium satt perfekt på mig och large på min vännina Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted April 29, 2015 Om du har förbokade hotell så försök hitta en karta helst med thaitext att skriva ut och ta med för att visa taxichaffisar. Blir enklare för dem att skjutsa dig rätt. Share this post Link to post Share on other sites
Lielalle 0 Report post Posted May 8, 2015 Ja det blev ju en hel del ovärderliga råd här😂 1) kondomerna är små i Thailand( tänker att det måste finnas en anledning till det) 2) även badkläderna är små ( orsaken till detta är mer lättkontrollerad) 3)sen har jag även förstått att det kan vara bra att skriva ut all bekräftelseskit som man har. Kanske dyker upp fler frågor innan avfärd😊 Tackar! Share this post Link to post Share on other sites
Lielalle 0 Report post Posted May 8, 2015 Ja det blev ju en hel del ovärderliga råd här😂 1) kondomerna är små i Thailand( tänker att det måste finnas en anledning till det) 2) även badkläderna är små ( orsaken till detta är mer lättkontrollerad) 3)sen har jag även förstått att det kan vara bra att skriva ut all bekräftelseskit som man har. Kanske dyker upp fler frågor innan avfärd😊 Tackar! Och inte att förglömma!!!! Vi har även fått reda på att Evert har större än storlek 38 på sin bikini😊 Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted May 10, 2015 Ett råd på vägen är att ta alla råd med en nypa salt Vi har ju alla olika erfarenheter och krav på hur saker och ting skall gå till. -Det finns stora kondomer. -Det finns stora badkläder. -Det går alldeles utmärkt att resa till Thailand utan att skriva ut några bekräftelser. Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted May 12, 2015 Någon som vet om det går att hitta svensk sötsur sås i Thailand då?. Får bli att bunkra upp annars Share this post Link to post Share on other sites