Tima 1 Report post Posted April 23, 2015 Skulle en dags shopping löna sig/vara kul/helt ok en dag i juni, inne i phuket town? Hur mycket är öppet eller ska man åka nån annanstans? Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted April 23, 2015 Vi har bott vid ett par tillfällen i Phuket Old Town på ett hotell som heter Memory On On. Phukets äldsta hotell, nu nyrenoverat. Trevliga kvarter, vardagskänsla. Taxiavstånd till Index, Tesco/Lotus, Big C m fl. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted April 24, 2015 Mitt intryck är att du lika gärna kan shoppa där du befinner dig, lär finnas mer utbud där turisterna finns = strandorterna. Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 24, 2015 Beror ju lite på vad du vill shoppa, annars har du helgmarknaden som är värt ett besök. http://www.phuket.com/shopping/weekend-market.htm# Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted April 25, 2015 M_ olsson, tack för bra länk!! Jag som älskar marknader!! Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 28, 2015 Marknaden inne i phuket är grym. Grymt stor med stort utbud. Mycket käk och öl för oss som hellre står vid sidan av när fruntimret kastar pengar om sig. Har för mig att det går att åka den lokala bussen dit. Var man hoppar av mina jag dock inte, borde väll dock gå att fråga. Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 28, 2015 Man för kliva av i samband med att bussen passerar Central Festival. Dock så får det nog bli tuk-tuk på vägen hem. Går inte många bussar efter mot stränderna efter 17:30, eller hur? Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 28, 2015 Det stämmer. Har dock för mig att man kan kliva av en bit innan central men inte var. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 28, 2015 Vi har bott vid ett par tillfällen i Phuket Old Town på ett hotell som heter Memory On On. Phukets äldsta hotell, nu nyrenoverat. Trevliga kvarter, vardagskänsla. Taxiavstånd till Index, Tesco/Lotus, Big C m fl. On On är jättetrevligt! Har nyss bott där. På söndagarna har dom en minimarknad i samma kvarter, på baksidan av On On. Mat, musik och lite försäljning. Rek att bo över en natt när man ändå är i Phuket town. Jag stannar alltid minst tre nätter där. Tycker om atmosfären i stan. På gångavstånd finns finns flera musikpubar bl a Rocking Angels och TimberHut. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted April 28, 2015 On-On hotell var mycket trevligare innan de renoverade Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted April 28, 2015 Har inga referenser hur det var före renovering. För mig och ngn annan verkar det som lyckat. Några synpunkter på omgivningen? Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted April 29, 2015 Bra tips, tackar! Haha, ja vi fruntimmer gillar nog marknader lite mer...kanske...bra att det finns lite för alla ...jag längtar dit iallafall 1 HassanStu reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted April 29, 2015 Kan i kvarteret bakom hotellet rekommendera två fantastiska butiker. En kryddbutik med hur mycket kryddor som helst i lådor. Dessutom en fantastisk sy- och garnbutik. Även om man inte vill köpa så trevliga ställen att besöka. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 30, 2015 Har inga referenser hur det var före renovering. För mig och ngn annan verkar det som lyckat. Några synpunkter på omgivningen? Kinainspirerad omgivning. Läget nära den lokala busstationen är bra. Man åker från de större stränderna till och ifrån Phuket town för ca 30-40 bht. Ett annat billigt och bra hotell är Chinotel som ligger alldeles vid den lokala busstationen. Dock inte lika charmigt som On On. Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted April 30, 2015 Kinainspirerad omgivning. Kineser är den ursprungliga befolkningen i Phuket Town. De kom dit för några hundra år sedan för att arbeta i tenngruvorna. Hasse Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 30, 2015 Kinainspirerad omgivning. Kineser är den ursprungliga befolkningen i Phuket Town. De kom dit för några hundra år sedan för att arbeta i tenngruvorna. Hasse Aha! Det känns ju verkligen kinesiskt där. Mer kinakänsla än thaikänsla. Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted April 30, 2015 I närheten av OnOn finns ett litet museum som beskriver kinesernas liv i Phuket. Tenn, egna skolor, föreningar mm. Kan rekommenderas om man är i närheten. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted May 1, 2015 tips om ni vill kolla in stan åk med rosa bussarna kostar 10 baht tror det finns 4 olika busslinjer jag brukar bo på det här hotellet inte det bästa men billigt och bra läge 4-500 baht http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1215781-d557861-Reviews-Sinthavee_Hotel-Phuket_Town_Phuket.html Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted May 1, 2015 Rosa bussar, är de som några lokalbussar? Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted May 1, 2015 tips om ni vill kolla in stan åk med rosa bussarna kostar 10 baht tror det finns 4 olika busslinjer jag brukar bo på det här hotellet inte det bästa men billigt och bra läge 4-500 baht tycker du att det är för dyrt finns pengmans rum ovanför yellownudels på samma gata 100 baht natten http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1215781-d557861-Reviews-Sinthavee_Hotel-Phuket_Town_Phuket.html Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted May 1, 2015 japp rosa bussarna går i stan och närområdet, statligt bra pris 10 b vill ni ha ett riktigt billigt rum ta in på pengmans rum ovanför yellownudels på samma gata 100 baht natten Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted May 1, 2015 Tack, det ska jag komma ijåg! Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted May 1, 2015 lite mera information om bussar mm i Phuket http://wikitravel.org/en/Phuket_Town Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted May 1, 2015 Vilken bra info, tack! Ser däri att buss till khao lak kostar 90 baht...det kan inte ligga långt från phuket town? Är khao lak värt ett besök? Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted May 1, 2015 Vilken bra info, tack! Ser däri att buss till khao lak kostar 90 baht...det kan inte ligga långt från phuket town? Är khao lak värt ett besök? Khao Lak är lugnare är vissa delar av Phuket, dock så går det en stor väg genom de olika orterna. Vi ska åter till Khao Lak ni juni och det brukar betyda att det var bra. Läs mer om Khao Lak på: http://khaolak.nu/ Share this post Link to post Share on other sites