Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
izafisa

Gili öarna?

Rekommendera Poster

Ska dit i juni:) Åker Kph-Bali med Singapore Airlines. Varit där en gång innan, bra snorkling o laidback ö. Åk

till Trawangan om du vill ha lite liv o rörelse!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var där och gjorde ett par dyk för många år sedan (2002) i samband med resa till Bali och Lombok. Bra dykning var det i vart fall, hann inte uppleva så mkt av själva öarna.

Flög från Bali till Lombok med ett mindre propellerplan, på vägen hem så var det stort plan  från Lombok med ett antal korta mellanlandningar på vägen till Singapore.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var där 1989, så det har nog förändrat sig en del sen dess.  :D

Undvek Trawangan då det redan då var mer liv där. Bodde en vecka på Meno. Två-tre bungebyar på ön, ingen el, vattnet smakade salt. Bungen kostade 10.000 rupier och då ingick frukost, lunch och middag. Bra snorkling med många delfiner i sundet. En total avkopplande vecka.

Tog en vecka på Air därefter, dock gillade jag Meno bättre.

Åkte båt från Bali till Lombok, stannade i Senggigi några dagar sen buss till Bangsal, därefter häst och vagn ut till båten mot Gili.

Som sagt, 26 år sedan så informationen är förmodligen irrelevant.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åååh...

Gillade Trawangan mycket. Var en sväng till Gili Air, men bara över dagen i samband med snorkeltur.

Såg havssköldpaddor - men inte så mycket annat speciellt. Men var väl inte dåligt heller.

Dök  inte så det vet jag inget om.

Var väl en vecka på Trawangan - åkte stor båt från Bali till Lombok sedan har jag för mej att vi också fick en häst och vagn tur :-) innan nästa båt - till Trawangan.

Båtresan mellan Bali och Lombok var förjävlig minns jag - tog lång tid och det var obekvämt.

Men det var 2005 så det har väl hänt en del på ön även sedan dess.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×