Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
diseledvin

veckans köptips saknar ni den lilla duschen som brukar finnas på toa i thailand

Recommended Posts

Tack för tipset Diseledvin.

Nu är en sådan inhandlad. Ö&B hade en likadan. Och nu är den monterad efter lite huvudbry, adaptern för invändig gängning skulle skruvas bort och sen gick det perfekt.

Nu är det som i Thailand här, vi har en rumpdusch!  :D

Skrev tidigare i en liknande tråd om rumpdusch. Kan vara olika regler, dvs vi har andra i Sverige, hur de ska kopplas in. Förutom det så är ju attnet i Thailand betydligt varmare från början så då går det väl bra att koppla den till inkommande vatten till toan. Däremot skulle jag inte vilja ha nordisk vattentemeperatur i rumpan utan det är kanske bra att kunna ha den kopplad via handfatskranen för att kunna få det lite varmare om rumpam vid användning. Fram för färre toapapper världen över!

Den ser ut precis som på bilden i länken och en likadan fanns på ö&b fast med 1,5 meter slang.

Adaptern som sitter på är till för att skruva dit på en kran med utvändig gängning. Bara att skruva av den för att skruva på en kran som har invändig gänga.

T.o.m. jag klarade av det!

Koppla den inte på bara kallvatten i alla fall, då blir den nog bara använd en gång.

Sen är vattentrycket här lite bättre än i Thailand så det är inte säkert att den ens håller om man kopplar den direkt på vattnet.

Men det är en bra uppfinning, fattar inte varför vi inte har sådana som standard i sverige med blandare osv.

Känns lite märkligt att man saknar sånt, men det gör jag faktiskt.

Om ni torkat arslet med papper hela livet, och inte haft några problem, varför måste man helt plötsligt inhandla en rumpdusch, som man sett att de använder i Thailand?

Klockrent hahahaha.

Guest Stone

Om ni torkat arslet med papper hela livet, och inte haft några problem, varför måste man helt plötsligt inhandla en rumpdusch, som man sett att de använder i Thailand?

Därför att det svalkar så skönt när chilin, som man lärt sig äta i Thailand, passerat "ring of fire".  :P

Och det finns ju andra anledningar till att vilja spola av sig i den regionen.  ;)

Fast då vill vi män helst inte ha iskallt vatten.  :-X

Därför att det svalkar så skönt när chilin, som man lärt sig äta i Thailand, passerat "ring of fire".  :P

Och det finns ju andra anledningar till att vilja spola av sig i den regionen.  ;)

Fast då vill vi män helst inte ha iskallt vatten.  :-X

Ja, har man ätit riktigt stark thaimat kan det svida i arslet, när man är på muggen dagen efter. En äldre gubbe i Thailand berättade att man kunde stoppa ett blad från en speciell växt mellan skinkorna så försvann svedan. Ha ha.... provade aldrig!

Vet inte, men det känns renare än att smeta ut skiten med papper.

Får jag råd skall jag nog köpa en som kopplas till blandaren på handfatet jag åxå. Blir säkert en bonuspoäng för nån som kommer hit från asien åxå om sånt redan finns på plats.

Får jag råd skall jag nog köpa en som kopplas till blandaren på handfatet jag åxå. Blir säkert en bonuspoäng för nån som kommer hit från asien åxå om sånt redan finns på plats.

Har du inte råd så ligger du illa till! ! Den kostade 99,- kronor på Ö&B och tror det var samma på Lidl,

såvida  du inte har ett så gammaldags tvättställ med två kranar; en med kallvatten och en med varmvatten! Då kanske du får avstå från en Thailandresa och spara ihop till ett modernare tvättställ med blandare så du själv kan reglera vattentempen med kranhandtaget!

;)

Lite mer skitsnack:

Anledningen till att vi skaffade en rumpdusch var hemorrojder>:(

,som uppkom vid en maginfektion. Mycket svårt och smärtsamt att torka med papper och blev inte heller rent med våtservetter. Sveda och klåda och också hemorrojder försvann sedan rumpduschen började att användas!

Välsignad vare denna anordning!  :pra

Har du inte råd så ligger du illa till! ! Den kostade 99,- kronor på Ö&B och tror det var samma på Lidl,

såvida  du inte har ett så gammaldags tvättställ med två kranar; en med kallvatten och en med varmvatten! Då kanske du får avstå från en Thailandresa och spara ihop till ett modernare tvättställ med blandare så du själv kan reglera vattentempen med kranhandtaget!

;)

Är en bit till Ö&B (vet inte om dom stängde den vi hade i närheten, eller bara flyttade på den för borta är den i alla fall) och lite under 100mil till närmaste lidl tror jag. Så det blir en dyr resa för att skaffa en för 99kr.

Men får väl kika på classe nästa gång jag är i stan.  Dom har ju allt.