Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lillplopp

bästa snorklling från strand i Thailand

Rekommendera Poster

1. En öde strand på Koh Surin dit jag blev körd med longtailbåt , helt magiskt bra

2. Similan

3. Koh Lipe, bäst ca 100-200 m från Sunrise beach mellan de två öarna.

Helt ok på Koh Wai, Koh Kood Ngam Kho beach och en strand på Koh Racha utanför Phuket

Har även snorklat på de ovan nämnda ställena, ganska ok

Dock försvann väldigt många koraller i den sk. Coral bleaching 2010 från bla. Surin och Similan öarna.

Ingenting i Thailand kan jämföras reven i t.ex röda havet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den bästa snorklingen är där jag befinner mig just vid tillfället för snorkling.

Om det är Phi Phi, öarna utanför Ao Nang, Phuket eller Pattaya med omnejd spelar mindre roll den tiden man är i vattnet.

Sedan kan man ju alltid jämföra efteråt men jag ser oftast fram emot nästa gång jag får kliva ner i vattnet med fenor och mask.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. En öde strand på Koh Surin dit jag blev körd med longtailbåt , helt magiskt bra

2. Similan

3. Koh Lipe, bäst ca 100-200 m från Sunrise beach mellan de två öarna.

Helt ok på Koh Wai, Koh Kood Ngam Kho beach och en strand på Koh Racha utanför Phuket

Har även snorklat på de ovan nämnda ställena, ganska ok

Dock försvann väldigt många koraller i den sk. Coral bleaching 2010 från bla. Surin och Similan öarna.

Ingenting i Thailand kan jämföras reven i t.ex röda havet

Ah, men se...glömde ju Similian...helt fantastisk med turkost vatten och fiskar i alla dess färger! Lite mycket folk bara 😊

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt perfekt att snorkla mellan Koh Adang och Koh Lipe (utanför Sunrise som Ellen-kaa tydligen gjort).

Ett helt annorlunda (bättre) siktdjup än utanför Koh Tao - kanske hade tur med vädret och vindarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt perfekt att snorkla mellan Koh Adang och Koh Lipe (utanför Sunrise som Ellen-kaa tydligen gjort).

Ett helt annorlunda (bättre) siktdjup än utanför Koh Tao - kanske hade tur med vädret och vindarna.

Jo, både väder och vind spelar roll. Likaså tidpunkt på dygnet. En tidig morgon på Koh Racha t.ex. kan erbjuda grymt bra snorkling från stranden. När sedan alla båtar med turister ramlat in ser man knappt fötterna när man står i axeldjupt vatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×