Malmfelten1969 0 Report post Posted March 23, 2015 Jag och frun har en undran om dubbelt medborgarskap. Vilka fördelar och nackdelar finns med det? Har hört att thailändare med dubbla medborgarskap kan stämpla sitt svenska pass vid utresa från Sverige och stämpla sitt Thailändska vid inresan i Thailand, och vid utresan thaipasset i Thailand och svenska passet vid inresan i Sverige. Stämmer detta? Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted March 23, 2015 Det stämmer. Om det finns några nackdelar får nån annan svara på Share this post Link to post Share on other sites
Guest martin.agren Report post Posted August 8, 2015 Sent svar, men: Om man råkar ut för juridiska problem kan det vara bättre att vara "utlänning" i Thailand och ha en ambassad i ryggen. Något du inte kan självklart kan räkna med om de får reda på att du är thailändsk medborgare, och har du åkt in med thaipasset så får de reda på det garanterat. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted August 11, 2015 Sent svar, men: Om man råkar ut för juridiska problem kan det vara bättre att vara "utlänning" i Thailand och ha en ambassad i ryggen. Något du inte kan självklart kan räkna med om de får reda på att du är thailändsk medborgare, och har du åkt in med thaipasset så får de reda på det garanterat. Det är inte varje dag man hör att det är bättre att vara utlänning om man hamnar i juridiska problem i Thailand. Fördelarna är väl att hon/han inte behöver visum samt att hon/han har rättigheter som Thai. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted August 12, 2015 är man kille i 20 års åldern kan det vara nackdel ,att man kan bli tvingad att göra militärtjänsten i thailand eller? Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted August 12, 2015 Jag och frun har en undran om dubbelt medborgarskap. Vilka fördelar och nackdelar finns med det? Har hört att thailändare med dubbla medborgarskap kan stämpla sitt svenska pass vid utresa från Sverige och stämpla sitt Thailändska vid inresan i Thailand, och vid utresan thaipasset i Thailand och svenska passet vid inresan i Sverige. Stämmer detta? Min fru har dubbla medborgarskap. Hon använder alltid sitt svenska pass när vi åker till Thailand, och andra ställen i världen. Med ett svenskt pass kommer man långt. Share this post Link to post Share on other sites
Nier 0 Report post Posted October 31, 2015 Hej! Jag tar livar upp denna tråd igen😊 Jag är adopterad 33 år och vill gärna ha dubbla medborgarskap alltså thai/svensk min stora fråga är hyr går jag tillväga? Jag har gogglat i timmar och inte lyckas hittat nå bra info om detta. Är otroligt tacksam om jag kan få hjälp med detta, snälla någon? 😢 Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 31, 2015 Jag och frun har en undran om dubbelt medborgarskap. Vilka fördelar och nackdelar finns med det? Har hört att thailändare med dubbla medborgarskap kan stämpla sitt svenska pass vid utresa från Sverige och stämpla sitt Thailändska vid inresan i Thailand, och vid utresan thaipasset i Thailand och svenska passet vid inresan i Sverige. Stämmer detta? Min fru har dubbla medborgarskap. Hon använder alltid sitt svenska pass när vi åker till Thailand, och andra ställen i världen. Med ett svenskt pass kommer man långt. Även om ni ska vara borta längre tid så hon i sånna fall behöver visum? Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted November 1, 2015 Hej! Jag tar livar upp denna tråd igen😊 Jag är adopterad 33 år och vill gärna ha dubbla medborgarskap alltså thai/svensk min stora fråga är hyr går jag tillväga? Jag har gogglat i timmar och inte lyckas hittat nå bra info om detta. Är otroligt tacksam om jag kan få hjälp med detta, snälla någon? 😢 Lite oklart vad du vill ha hjälp med? Hur man skaffar pass/medborgarskap eller vad? Är du svensk medborgare? Share this post Link to post Share on other sites
Malmfelten1969 0 Report post Posted November 1, 2015 Enda orsaken till varför frun ev vill använda dubbla pass är visumfriheten. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted November 1, 2015 Hej! Jag tar livar upp denna tråd igen😊 Jag är adopterad 33 år och vill gärna ha dubbla medborgarskap alltså thai/svensk min stora fråga är hyr går jag tillväga? Jag har gogglat i timmar och inte lyckas hittat nå bra info om detta. Är otroligt tacksam om jag kan få hjälp med detta, snälla någon? 😢 Ha ha. Vilken skämtare du är! Det är väl för fan bara att kontakta thai ambassaden eller svenska myndigheter, eller tror du får ett bättre svar på ett forum, som detta! Är du idiot, eller? Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted November 3, 2015 Hej! Jag tar livar upp denna tråd igen😊 Jag är adopterad 33 år och vill gärna ha dubbla medborgarskap alltså thai/svensk min stora fråga är hyr går jag tillväga? Jag har gogglat i timmar och inte lyckas hittat nå bra info om detta. Är otroligt tacksam om jag kan få hjälp med detta, snälla någon? 😢 Ha ha. Vilken skämtare du är! Det är väl för fan bara att kontakta thai ambassaden eller svenska myndigheter, eller tror du får ett bättre svar på ett forum, som detta! Är du idiot, eller? En sån fruktansvärt onödig kommentar! Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted November 3, 2015 Hej! Jag tar livar upp denna tråd igen😊 Jag är adopterad 33 år och vill gärna ha dubbla medborgarskap alltså thai/svensk min stora fråga är hyr går jag tillväga? Jag har gogglat i timmar och inte lyckas hittat nå bra info om detta. Är otroligt tacksam om jag kan få hjälp med detta, snälla någon? 😢 Ha ha. Vilken skämtare du är! Det är väl för fan bara att kontakta thai ambassaden eller svenska myndigheter, eller tror du får ett bättre svar på ett forum, som detta! Är du idiot, eller? En sån fruktansvärt onödig kommentar! Personen driver ju med forumet! Share this post Link to post Share on other sites