Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
lillplopp

thailendsk tårta

Recommended Posts

Vågar man be hotellet skaffa en sådan för att fira dotterns födelsedag? Vanilj eller choklad kunde de ordna.

Såklart går det. Ni kommer att få en fin men nästintill oätlig sockrig sak  :D Jag har testat thailändska bakverk och deras tårtor påminner rent generellt om de amerikanska. Fina och sockriga

Vågar man be hotellet skaffa en sådan för att fira dotterns födelsedag? Vanilj eller choklad kunde de ordna.

Såklart går det. Ni kommer att få en fin men nästintill oätlig sockrig sak  :D Jag har testat thailändska bakverk och deras tårtor påminner rent generellt om de amerikanska. Fina och sockriga

Vågar beställa? Absolut! Älskar man söta bakverk, kommer det att vara en riktig höjdare.

Undvik dem om det går. Leta rätt på nå'n farang som har bageri så kan han slänga ihop en riktig tårta.

Annars är bästa alternativet en glasstårta från Swensens eller Diary Queen.

tack, råkar ni ha någon bild på en sådan?

Jag är mest rädd för magsjuka, inte att den bara smakar socker

En tårta kan ju se ut precis hur som helst så en bild säger inte så mycket.

Magsjuka är inte mycket att oroa sig för om du inte alltid är rädd för det, då funkar det att vara det i Thailand också ;)

post-746-14768714230129_thumb.jpg

Vi har bjudits på tårta ett par ggr då hotellpersonalen har uppmärksammat sonens födelsedag. Fantastiskt fina skapelser men inte riktigt svensk jordgubbstårta, mer åt den amerikanska tunga smörkräms varianten. Blev förevigad som foto och det räckte med en liten smakbit. Tyckte själva gesten var det fantastiska.

Vi har firat diverse födelsedagar i Thailand och har oftast fått eller beställt chokladtårta, barnen äter den utan problem även om vi vuxna inte njuter av den! 😉 Vi har även fått en stor tårtbit inte en hel tårta vilket är det bästa enligt mig! Vi har aldrig blivit sjuka av tårtorna 😊