Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lillplopp

9 timmar i Bangkok, hinner vi shoppa?

Rekommendera Poster

Landar kl 14:30 på Don Mueang. Åker hem samma kväll kl 23:30 från Suvarnabhummi (BKK)

Skall vi tillbringa tiden på flygplatserna eller finns det någon shoppingcenter i närheten av någon av flygplatserna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

japp, så finns det shoppingcenter med affärer som säljer kläder nära någon av flygplatserna?

Orginal eller kopior?

Ni hinner ju till Siam.. Finns väskinlämning på MBK.

Så mitt tips är att lämna in väskan där å sen tokshoppa nån timme och ta nåt att äta å sen åka direkt till flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite planering hade underlättat shoppingen och nu är det enligt mig snålt om tid.

Vet ni vad ni vill ha och var ni vill köpa det så går det ju att stressa runt en stund.

Annars är alternativet att åka raka spåret in till MBK, där allt finns. Shoppa och käka nå't i Foodcourten innan ni tar en taxi till flygplatsen.

Tänk på att tiden rinner iväg när man springer runt i t.ex. MBK.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I praktiken blir det väl mindre än 6 timmar eftersom incheckningen på Suvvan bör påbörjas 2 timmar innan planet lyfter. Kan ta lång tid där.

Sedan går det ju bort tid vid landningen på Don Muang + restid till o från flygplatserna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I praktiken blir det väl mindre än 6 timmar eftersom incheckningen på Suvvan bör påbörjas 2 timmar innan planet lyfter. Kan ta lång tid där.

Sedan går det ju bort tid vid landningen på Don Muang + restid till o från flygplatserna.

Tänk på att många reseförsäkringar kräver att man planerat för att vara på flygplatsen 3 timmar innan avgång vid långdistansflygningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har läst att det ska finnas en galleri ganska nära flygplatsen. Heter mega bangna och har även ikea där. Någon som shoppat där?

Har varit där flera gånger... Finns massa olika affärer och restauranger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

E de bra Jimmie? Kan du rekommendera nåt bra hotell i närheten?

beror ju på vad man är ute efter men det finns massor av butker och ute i gångarna finns det även en del småsäljare som säljer lite allt möjligt.

Kan absolut vara värt att åka dit och det är ju även nära flygplatsen...

Vet tyvärr inga bra hotell i närheten då jag bodde hos min flickväns föräldrar när ja va där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I söndags 12 april bodde vi på Sinsuvarn Airport Suite. Transport från och till flygplatsen. Ca 10 min. Vi gjorde enbart övernattning, ingen shopping. Låg lite avsides men helt ok. Restaurang, pool. Bokade via Agoda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×