Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LindaL

incheckad väska som är borta

Rekommendera Poster

på väg till bangkok försvann vår ena incheckade väska med emirates. Jag fick en sån PIR report, har nu skickat den till emirates som säger att jag måste göra en ny då inte den är rätt ifylld....hur satan gör man det???? det är ju emirates egen personal som fyllt i denna på plats i bangkok

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom det troligen inte är så många som fyllt i en sån blankett med Emirates, kan det vara bättre då att fråga Emirates direkt om det uppstår nån oklarhet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det är det nog men är superkrångligt då jag nu är hemma i sverige och dom tyckte jag skulle ringa personal på flygplatsen i bangkok. Dom kan ju knappt engelska....Någon som har tips på vart man får hjälp???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inget om PIR men kolla reseförsäkringens villkor. Tror du har pengar att hämta här...

Såg nu att det gällde hemresan. Då är det knepigare med ersättningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det är det nog men är superkrångligt då jag nu är hemma i sverige och dom tyckte jag skulle ringa personal på flygplatsen i bangkok. Dom kan ju knappt engelska....Någon som har tips på vart man får hjälp???

Vad svarar dom på att det är dom som ansvarat för väskan som kommit bort och att det är dom som fyllt i blanketten? Två fel av två möjliga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "borta" ? Att en väska hamnar på avvägar är ju relativt vanligt men den blir ju så småningom levererad hela vägen till ägaren. Att klassa ett bagage som helt försvunnet tar rätt lång tid men nu vet jag inte alls vilken tidsaspekt det rör sig om i ditt fall. Låter märkligt med PIR-rapporten, den fylls ju alltid i komplett vid ankomsten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×