Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
kaysa

Resplaner juni-juli

Rekommendera Poster

Flygbiljetter bokade, nästan tre veckor i Thailand månadsskiftet juni-juli. Åker med en 11 årig son. Börjar med två nätter i Bangkok, kanske tåg neråt för att sedan ta båten över till Koh Samui,koh Phangan. Tveksam på Koh Tao, kanske åter fastlandet och stanna någonstans där innan åter till Bangkok och avsluta med några nätter i Bangkok. Vad tror ni andra tips? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt veta vad ni är ute efter. Vi åker 1 mån samma period och stannar totalt 6 nätter i Bangkok och resterande på Samui och Phangan. Öarna kommer vi antagligen inte göra mer än vi måste på, komma ner i varv, umgås, läsa böcker,slappa. Bangkok älskar vi och vill tipsa om "Bangkok by bike". Cykeltur med guide i lugnt tempo genom områden man annars inte skulle se. För alla åldrar, barn till pensionärer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tack för tipset. Jag har varit i Bangkok men är länge sedan. Men stannar nog några nätter när vi kommer och sedan några nätter innan vi åker hem.

Om du har planer på att ta tåget söderut så råder jag dig att köpa biljetter senast dagen innan om ni nu ändå är i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tack för tipset. Jag har varit i Bangkok men är länge sedan. Men stannar nog några nätter när vi kommer och sedan några nätter innan vi åker hem.

Om du har planer på att ta tåget söderut så råder jag dig att köpa biljetter senast dagen innan om ni nu ändå är i Bangkok.

Om man inte väljer att åka med 3:de klasstågen för de går inte att förboka. Ganska mysig resa det med, särskilt om man stiger på i Thonburi eller Hua Lamphong för då hinner man få en sittplats också ;)

Glöm dessutom inte att ta med passet om ni ska köpa biljett i förväg. I år har de krävt det, åtminstone i Bangkok, Hua Hin och Chumpon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok Tack för tipset. Blir att köpa tågbiljetter på en gång i Bangkok. Men inte bestämt hur vi tar oss från Koh Phangan till Bangkok. Tåg eller buss. Men går väll att köpa biljetter på Koh Phangan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Phangan - Bangkok, du blir nog "tvingad" till att ta en båt. I.o.m. att du åker båt (Lomprayah) är det nog smidigast att fortsätta med deras buss till Bangkok. Visserligen ingen direkt höjdare men minst problem - även billigast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×